TEST PLAY<>
092008<><>

Beijing 2008

Kao što je američki atletičar Fred Lorc pobedio na olimpijskom maratonu 1904. godine tako što je stazu „skratio” za osamnaest kilometara vozeći se u automobilu svog trenera (docnije je priznao prevaru, pa je titulu poneo Tomas Hiks), tako je i Eurocom Enterainment Software „uhvatio krivinu” do još jedne oficijelne simulacije najveće sportske fešte na svetu. Svesni činjenice da se uoči Olimpijade sve što je makar i telepatski povezano s ovim takmičenjem može prodati zatvorenih očiju, autori nisu mnogo menjali koncept prethodnog izdanja (Athens 2004, SK 12/2004). Više disciplina i lepša grafika nisu maskirali koncepcijske nedostatke i arhaičan upravljački sistem, zbog kog će mnogi završiti igru s hladnim oblogama oko zglobova i bar jednim skrljanim džojpedom. Jedina srećna okolnost je to što se ovoga puta PC verzija pojavila pre početka Olimpijade...

Beijing 2008 je brutalni Xbox 360 port koji favorizuje widescreen proporciju ekrana (uz opciju za „istezanje” slike do 4:3) i Kutijin kontroler, ali dopušta i korišćenje drugih analognih upravljača koji se, nažalost, ne mogu prekonfigurisati (bez brige, brzo ćete pohvatati konce prostim „nabadanjem” tastera). Tastaturu komotno odložite ispod stola, osim ako nemate četiri ruke i dva reda prstiju na šakama. Režimi igre uključuju trening, pojedinačne discipline i kompletnu Olimpijadu sa kvalifikacijama, kao i opcije za modifikovanja likova i statističkih parametara tima. Pre početka takmičenja treba se odlučiti za jednu od 32 zemlje pod čijom zastavom ćete prolivati znoj (Srbije i ostale „boranije” nema ni na spisku lepih želja), a zatim i za konkretnu disciplinu.

U ponudi je ukupno 36 sportova koji su sortirani u šest grupa, prema srodnosti: atletika na stazi, atletika na terenu, vodeni sportovi, gimnastika, streljaštvo i pojedinačne discipline (streličarstvo, dizanje tegova, biciklizam, kajak, džudo i stoni tenis). Na prvi pogled čini se da je na meniju prebogat izbor različitih disciplina, ali ta raznovrsnost nije toliko velika, budući da se više disciplina zasniva na sličnoj mehanici i upravljačkom modelu. Trening je opcija koju toplo preporučujemo kao prvi izbor, jer u njoj postoje kratki i (relativno) jasni tutorijali za sve discipline. Tu ćete ujedno imati i prilike da se adaptirate na komande, koje se poprilično razlikuju za svaku grupu takmičenja i kreću se od sasvim jednostavnih (streljaštvo, streličarstvo, trkačke discipline, stoni tenis) do prilično komplikovanih, pa i konfuznih (skokovi u vodu, gimnastika, džudo i naročito kajak). U pucačkim disciplinama postoji simpatična fora sa „baždarenjem” ruke pre početka kruga, pomoću upravnih linija koje se seku na meti i određuju odstupanje koje se tokom nišanjenja mora uzeti u obzir (efektan način da se relativno monotona disciplina učini interesantnijom). Vrlo dobre utiske nosimo i sa gimnastičarskih disciplina, koje zahtevaju ne samo manuelnu veštinu, već i veću dozu kreativnosti i malo razmišljanja.

Što se samog upravljanja tiče, u najvećem broju slučajeva osuđeni ste na naizmenično, manijakalno udaranje po tasterima i aktiviranje određenih komandi u pravom trenutku, pritiskanjem tastera ili pomeranjem analognih džojstika u određenom pravcu. Dok brzo „sviranje” po tasterima ne zahteva naročitu spretnost (samo dobru kondiciju, tablu aspirina i činiju s ledom na stolu), pravilno tempiranje komandi može predstavljati problem, naročito u početku, dok ne pohvatate kontrole. Umesto brzog pritiskanja tastera ’A’ i ’B’, pumpanje snage i brzine može se obaviti i brzim rotiranjem džojstika, ali to uglavnom nije dovoljno efikasno. Osnovni problem s ovakvom mehanikom nije u tome što je dosadna (a jeste dosadna), već što brzo dovodi do zamaranja ruku koje kod najupornijih igrača može imati i zdravstvene posledice. Na primer, posle biciklističke trke, koja broji 16 krugova, to jest desetak minuta neprekidnog tapkanja, biće vam teško i da se nahranite, a kamoli da nastavite igranje. Ako sagledate sve potencijalne opasnosti ovako koncipiranog upravljanja, složićete se da je ovaj aspekt igre neophodno oceniti vrlo niskom ocenom.

Beijing 2008 je verovatno prva sportska simulacija s opcijom za usporenje animacije (slična bullet timeu iz Max Paynea) funkcijom za usporavanje animacije, koja omogućava precizno izvođenje akcije i pravovremenu korekciju grešaka. Ovaj trik funkcioniše samo u režimu Olimpijade. Novina je i online režim na sedam jezika, u kojem može učestvovati do osam igrača. Grafika je dopadljiva, ali daleko od onoga što smo očekivali posle gromoglasnih najava o kosmičkim dometima audio-vizuelne prezentacije. Utisak o kvalitetu zvučne podloge kvari zamorni komentator, koji će vas uspavati upornim ponavljanjem konstatacije da je sportista „dao sve od sebe”.

Beijing 2008 radije bismo preporučili kao kolaž dopadljivih mini-igara nego kao ozbiljnu sportsku simulaciju. S druge strane, ponuda ovakvih igara za PC toliko je mršava da ćemo sigurno morati da se odreknemo probiračkih navika iz prošlosti. Aktuelnim političkim žargonom rečeno, takva je nova realnost...

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Beijing 2008
Šta mislite o ovom tekstu?
Crazy Machines 2
Legend: Hand of God
Microsoft Flight Simulator X: Space Shuttle
Space Chimps
FlatOut: Ultimate Carnage
Mario & Sonic at the Olympic Games
WWE SmackDown vs. Raw 2008
Hellboy: Science of Evil
Ninja Gaiden II
Soul Calibur IV
Viking: Battle for Asgard
Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

Platforma:
PC, Xbox 360, PlayStation 3
Potrebno:
Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM-a, GeForce 6600 / Radeon X1300 (Shader 3.0)
Poželjno:
Core 2 Duo 2,4 GHz, 2 GB RAM-a, GeForce 7800 / Radeon X1800
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .olympicvideogames .com

68
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera