Svako ko misli da su svemirske trgovačko-borbene simulacije nepovratno zabrazdile u vode forsirane hiperkomplikovanosti i da nema povratka na jednostavnu ali efektnu šemu legendarne Elite ili Privateera, biće uspešno razuveren ako instalira i proba Darkstar One. Parsecima daleko od složenih šema X igara, proizvodno-trgovačkog skript sistema koji podseća na programski jezik, kompleksne ekonomije i metiljavo urađene borbe, Darkstar One uspešno apostrofira funkcionalnu jednostavnost, akcentujući i fokusirajući se na ono što je kod ovog tipa igara zaista bitno: makljažu, brz tempo i svemirske okršaje prebogate pirotehnikom najnovije generacije, dopunjene skeletalno simplifikovanim sistemom intergalaktičke ekonomije. Igra ne pretenduje na pomeranje granica u bilo kojoj osi, ali ono što nudi zaista vredi. Interesantan RPG modul, u okviru kojeg tokom igre usmeravate evoluciju svog broda umesto uobičajene prakse prerastanja jednog i kupovine drugog, čitavoj stvari daje dodatnu dimenziju.Darkstar One je priča o Kayronu Jarvisu, mladom space cadetu iz klišeizirane SF budućnosti u kojoj se čovečanstvo dokopalo zvezda, susrelo sa raznim vanzemaljskim rasama, zaratovalo, pomirilo se i utvrdilo precizne teritorijalne granice u svemirskim okvirima. Njegov misteriozni otac je volšebno nestao, ali ne pre nego što je sinu ostavio eksperimentalni primerak biomehaničkog broda, unikatan u poznatom svemiru. Ćaletov stari prijatelj, visoki funkcioner Galaktičke unije, mladcu predočava da mu je otac žrtva izdaje zajedničkog prijatelja, na šta se ovaj svečano obavezuje da će zločinca naći i kazniti... Uvod je, kao što vidite, beznadežno nategnut i ne previše smislen i potpuno jasan. Na sreću, priča kasnije postaje sve manje banalna, razrađujući se kroz lepo urađene FMV sekvence koje ćete gledati posle svake celine linearnog niza kampanjskih misija. Sam tok kampanje je u priličnoj meri sličan Freelanceru: bezbroj side zadataka koji vam služe za namicanje kredita, mogućnost trgovine, gusarenja ili lova na pirate armiran je setom misija koji odmotava priču, bacajući vas sve dalje i dalje diljem galaksije. Osnovna odlika akcije u igri jeste brzina i odsustvo praznog hoda: bez obzira na tip i karakter assignmenta, svaki ćete rešavati za nekoliko minuta, najčešće kroz furioznu sekvencu bitaka, skakanja iz sistema u sistem i lakog i jednostavnog pristajanja u stanicu. Bez obzira na to što se novac brzo i lako stiče, igra je koncipirana tako da je munjevita šetnja kroz kampanju nemoguća. Napredniji modeli naoružanja i opreme zahtevaju veći „nivo” vašeg broda za instalaciju i upotrebu, što podrazumeva jurnjavu za artefaktima kojim ga nadograđujete. Takođe, većina daljih galaktičkih sektora postaje vam dostupna samo ako imate odgovarajući hipersvemirski motor koji postaje dostupan za kupovinu tek kada završite određenu kampanjsku celinu, dajući vam priliku da nastavite priču tempom koji su autori igre zamislili.Darkstar One je, za razliku od svih drugih plovila, jedinstven po sistemu individualne nadogradivosti, blagodareći vanzemaljskoj tehnologiji koja ga pokreće. Tokom putešestvija kroz galaksiju nailazićete na sisteme koji u rudarskim asteroidima ponekad kriju artefakt za nadogradnju (označeni su kockicom na zvezdanoj karti, a i brodski kompjuter će vas obavestiti o tome kada uđete u sistem). Skupljanjem artefakata dobijate opciju da nadogradite jedan od tri osnovna brodska segmenta: trup, krila ili motore. Izbor, prirodno, zavisi od stila igre: nadogradnja trupa omogućava prenošenje većeg kvantiteta korisnog tereta i mogućnost instalacije automatskih, turelnih odbrambenih sistema, istovremeno nadograđujući brodske hit-poene; investiranje u krila vam daje veću manevarabilnost i mogućnost za montiranje više naoružanja; budženje motora vam smanjuje inerciju prilikom tegljenja tereta i brže popunjavanje štitova i energije za naoružanje... Na početku će vam biti dovoljan jedan artefakt za jedno „podizanje nivoa” putem upgradea, da bi taj broj rastao na 3, 5 i 10 (pri kraju igre). Moćnije oružje i oprema koju pazarite na stanicama zahtevaju veći „level” broda u svakom od tri segmenta, što vas ograničava u napretku i puls igre stabilizuje na način koji deluje pomalo veštački. Nadogradnjom Darkstar One, pored budženja krila, trupa ili motora, imate priliku i da razvijate jedinstveni plazma top koji vam predstavlja deo arsenala od samog početka. Nalik na iskustveni tree iz Diabla 2, evoluciju plazma topa možete usmeravati na desetak načina u zavisnosti od funkcije koju želite da vrši. Možete ga koristiti kao boost za štitove, kao EMP oružje u borbi, hrono-oružje koje za trenutak zaustavlja vreme i slično (preporučujemo investiranje poena u modul koji skraćuje vreme regeneracije štitova). Igra nema nekih posebnih mana, osim retkog izletanja u Windows uz poruku o grešci na nemačkom (desila nam se dva puta za 40 sati igranja). Fenomenalna grafika nije propraćena nerealnom hardverskom zahtevnošću što je čini izuzetno prijemčivom za najšire igračke slojeve. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |