Od planetarne „Star Wars” ludnice ovajdio se i Lego, najveći svetski proizvođač igračaka na sklapanje, koji se prosto davi u novcu od prodaje figurica likova iz Lukasove SF bajke. Lucas Arts je reagovao na pravi način, ugovorivši igru u kojoj će se pojaviti kockaste figurice Skajvokera, Kenobija i drugih protagonista „Ratova zvezda”. Projekat je prepušten iskusnoj ekipi engleskog studija Travellers Tales (autori Amiginog Leandera), koja je pruženu priliku iskoristila na pravi način.Koncept igre Lego Star Wars na prvi pogled nije mnogo obećavao. Na papiru je to bila tek još jedna plitka zabava za najmlađe od koje se nije očekivalo da preraste u ovako inteligentno osmišljenu, dinamičnu 3D platformu koja igrača prožima vedrom atmosferom. Igra je koncipirana kao svojevrstan koktel najuzbudljivijih partija nove trilogije „Ratova zvezda” (uključujući i neke elemente „Osvete Sita”) u kojem svojih pet minuta imaju kockaste replike većine filmskih heroja. Svaki junak ima karakteristične sposobnosti koje treba da iskoristi u pravo vreme i na pravi način: na primer, R2-D2 je specijalista za otvaranje vrata, mlađani Anakin može da se provlači kroz uske ventilacione otvore, dok smeteni Džar-Džar može da skače na visoke platforme. Najmoćniji likovi svakako su džedaji, vrsni borci čije telekinetičke moći i svetlosne sablje mogu da ukrote neprijateljske horde kao od šale. Snagom Sile džedaji se služe i da bi premeštali inventar, pomerali poluge i sklapali objekte od rasutih kockica. Sakupljeni Lego novčići u kasnijem toku igre mogu da se iskoriste za kupovinu dodataka i otključavanje novih heroja. Od kontejnera se mogu sklopiti mini-vozila, replike stvarnih Lego modela. Borbeni model igre je dobro koncipiran: džedaji su iznenađujuće pokretljivi i koriste svetlosne sablje za odbijanje neprijateljske vatre i formiranje energetskih štitova. Dobroj atmosferi doprinose i jednostavni logički problemi koji se rešavaju kombinovanjem specijalnih sposobnosti junaka koji se u tom trenutku nalaze u timu. Ovaj akciono-avanturistički kolaž naročito je interesantan u režimu za dva igrača, koji združenim snagama lakše i brže savlađuju prepreke (u varijanti za jednog igrača postoji mogućnost proizvoljnog prebacivanja kontrola između članova ekipe). Jedini ometajući faktor u kooperativnoj igri jesu kontrole: mogućnost da oba igrača dele jednu tastaturu zvuči dobro, ali takvo rešenje je u praksi daleko od udobnog, ponajviše zbog skučenog prostora i generalno nepreciznog kontrolnog sistema. Najviše smeta to što se kamerom ne može upravljati pomoću miša, čime se umanjuje preglednost prostora i otežava izvođenje preciznijih pokreta. Na svu sreću, jedini ozbiljniji nedostatak ove PS2 konverzije jeste mušičav upravljački sistem. Grafika koristi prednosti PC hardvera, u prvom redu prikaz u visokoj rezoluciji (do 1600 x 1200) i kvalitetne svetlosne efekte, a pohvalu zaslužuju i upečatljivi animirani odlomci, kao i zvučni efekti koji lepo oslikavaju autentičnu „Star Wars” atmosferu. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |