TEST PLAY<>
052005<><>

Street Racing Syndicate

Pre nekoliko meseci Street Racing Syndicate najavljen je kao nova „Fast & Furious” simulacija od koje se očekuje da pomrači slavu serijala Need for Speed: Underground. Namco je obećao igru koja će otvoreno konkurisati za naziv najigranije simulacije ilegalnih uličnih trka, zahvaljujući, pre svega, bogatom izboru vozila i originalnih delova, verodostojno preslikanim ulicama Los Anđelesa, Filadelfije i Majamija i karakterističnom engineu koji uključuje detekciju oštećenja i unosi potrebnu dozu realizma. Da li su ta obećanja u celosti ispunjena?

Budući da je, zbog neverovatne sličnosti, poređenje s Undergroundom neizbežno, na početku treba istaći jednu prednost Namcovog izdanja – uverljivije okruženje. Dok se Electronic Arts odrekao velikog dela autentičnosti, Street Racing Syndicate uvodi oštećenja vozila i policiju koja u sitnim satima budno patrolira pustim velegradskim ulicama, „pecajući” prestupnike s olovnim nogama na papučici gasa. Uverljivija je čak i priča, u čijem središtu je novajlija koji spletom srećnih okolnosti dolazi do nešto novca, kupuje sopstvenu mašinu i ulazi u svet noćnog života, adrenalinske akcije i lepih devojaka koje „otkidaju” na čvrste momke s losanđeleskog asfalta. Novac osvojen na organizovanim trkama i u uličnim izazovima koristi se, kao u Undergroundu, za popravke i „friziranje” vozila, nabavku boljih modela i sticanje ugleda, najvažnijeg resursa u svetu uličnih trkača. Tok radnje je potpuno linearan i usredsređen na trke, tako da ne treba očekivati „posliće” u GTA fazonu.

Andergraund trke ne bi bile to što jesu da nema atraktivnih četvorotočkaša. Na raspolaganju je četrdesetak modela pretežno japanskih proizvođača, među kojima se nalaze i lepotani kao što su Mitsubishi Lancer Evolution VIII, Nissan Skyline GT-R R34, Toyota Supra i Subaru WRX STi. Vozila su verodostojno modelirana i, kao serijski modeli, na početku nemaju bogzna kako dobre performanse, pa zahtevaju što skorije poboljšanje voznih karakteristika, naročito brzine, ubrzanja, upravljivosti i snage kočenja. Sijaset ovih funkcionalnih i kozmetičkih detalja modifikuje se kupovinom gotovih upgrade kompleta poznatih proizvođača, pri čemu vozač dobija precizne informacije o realnom učinku delova koje želi da ugradi (postoji i mogućnost isprobavanja novih delova, ali dugo učitavanje značajno umanjuje atraktivnost ove opcije). Od kvaliteta komponenti zavisi i njihova cena tako da ne treba očekivati da se za kratko vreme sklopi aždaja koja će lako sažvakati suparnike.

Što se karaktera trka i ponuđenih režima igre tiče, SRS nije izdašan kao Underground (četiri ujednačena arkadna i jedan pripovedački režim), ali opet pruža dovoljno mogućnosti za razuzdano vozikanje gradskim sokacima. Kad se nađete na ulici, potencijalne žrtve tokom slobodne vožnje možete pokupiti na samoj ulici (blicnete farovima kolegi iznad čijeg automobila flešuje natpis „Race me”), na parkingu ili na organizovanim trkama (takvi okršaji su i najisplativiji jer se možete kladiti sa strane i uzeti koju paru više). Lepotice s kojima se upoznajemo već tokom instalacije u scenariju nemaju nikakvu ključnu ulogu, ali mogu da razbiju monotoniju tako što će vas nagraditi animiranim odlomcima zanosnog plesa kada im dokažete da ste vozač čvrstog kova (ako ste očekivali više, vratite se da doigrate Singles).

Dok je koncepcijski vrlo dobro uobličen, SRS poene gubi zbog neugodnih tehničkih propusta. Pre svega, slabašan kontrolni sistem u sprezi s nelogičnim fizičkim modelom vožnju čini toliko neudobnom da na momente postaje frustrirajuća. Utisak najviše kvari nepredvidivo ponašanje vozila u krivinama, uzrokovano preosetljivim upravljačem i neadekvatnom simulacijom inercije. Automobili se u krivini ponašaju kao da imaju svega nekoliko kilograma i šljunak pod točkovima, a pri jačem zaokretu naglo menjaju pravac (nekad u suprotnom smeru od očekivanog) tako da lako može doći do neželjenog zanošenja, nakon kog je potrebno stotinak metara da bi se povratila kontrola. O trikovima s namernim proklizavanjem pod ručnom i kontrom u krivinama nema govora. Takvom utisku u izvesnoj meri kumuje i „troma” kamera programirana tako da se udaljava i približava vozilu u zavisnosti od ubrzanja i nagiba – time se potencira ubrzanje, ali i „trzanje” automobila u krivini. Osećaj brzine nije adekvatan tako da je teško proceniti pravi momenat za kočenje, a pomenuti nedostatak inercije dodatno otežava „čupanje” iz oštrijih zavoja.

Staze su jednolične, ulična mreža nije toliko gusta kao u Undergroundu, a saobraćaj je isuviše rasterećen, čak i kada se vozi po danu. Pažnju s traljavo rešenog radara (preglednost je mala, a lokacije loše markirane) i jednoličnog okruženja skreću policijske patrole koje organizuju potere i drumske blokade kojima nije lako umaći. Srećom, i ako vas uhvate, nećete bankrotirati jer su kazne za saobraćajne prekršaje simbolične, čak i kada se radi o najtežim prestupima. Grafika je dopadljiva, obiluje detaljima, ali i traljavo sklopljenim teksturama, kockastim modelima u animiranim sekvencama i neuravnoteženim efektima zamućenja (motion blur) i refleksije (asfalt izgleda kao da je premazan uljem, dok se s površine automobila reflektuje tek poneki detalj okoline). U višoj rezoluciji brzina animacije održava se neprijatnim „gutanjem” frejmova, koje je naročito evidentno na slabijim računarima tako da je bolje igrati u nižoj rezoluciji s anti aliasingom. Muzička podloga je adekvatna – dominiraju rok i rep melodije, a zvučni efekti su vrlo dobri i nema razloga da sumnjamo u tvrdnje autora da su zvukovi motora potpuno autentični. Podrška za više igrača ostvarena je kroz split-screen režim (ništa spektakularno) i GameSpy Internet servis.

Street Racing Syndicate nije tako dobro ispoliran kao Underground, ali ima dovoljno zanimljivih detalja koji ga čine vrednim igranja. Nadamo se da će buduća izdanja igre imati bolje rešeno upravljanje i brže izvođenje.

Gradimir JOKSIMOVIĆ

 
Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory
Project: Snowblind
Doom 3: Resurrection Of Evil
Obscure
Cold Fear
SpellForce: Shadow of the Phoenix
Cossacks 2: Napoleonic Wars
Battlestrike: The Road to Berlin
Airborne Troops
Stolen
SpongeBob Squarepants and Friends: Basketball
Garfield
Street Racing Syndicate
Šta mislite o ovom tekstu?
Lego Star Wars
Kao the Kangaroo: Round 2
The Moment of Silence
Silent Hunter III
Will of Steel
Final Fantasy XI
Leisure Suit Larry 7: Love for Sail!

Potrebno:
Pentium 3/1 GHz, 256 MB RAM, D3D 32 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/2,5 GHz, 512 MB RAM, D3D 128 MB VRAM
Veličina:
2 CD-a
Adresa:
http://srs .namco .com

81
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera