SpongeBob Squarepants and Friends: Basketball | Crtani filmovi televizijske kompanije Nickelodeon Networks su posredstvom televizije B92 zaplivali domaćim etrom, da bi lucidnim likovima, neobičnim humorom i svežim idejama preko noći osvojili simpatije ljubitelja animiranog kratkog metra. Jedan od najomiljenijih likova iz ove klike svakako je smeteni Sunđerbob Kockalone, fenomen svetskih razmera čijem šarmu mališani jednostavno ne mogu da odole.Na Kockaloneovoj popularnosti zasnovana je čitava edicija niskobudžetnih elektronskih igara koje potpisuju renomirani izdavači. Tako je THQ nedavno objavio igru Sponge Bob Squarepants and Friends – Basketball, izuzetno prijemčivu simulaciju košarke u kojoj se kao igrači pojavljuju najpopularniji likovi iz Nicktoons crtaća (igra se distribuira i pod imenom Nicktoons Basketball). Igra je konstruisana po ugledu na nekada veoma popularne arkadne simulacije košarke u kojima se dvodimenzionalni likovi kreću po terenu koji je nacrtan u perspektivi tako da ostavlja utisak 3D prostora (kamera akciju prati sa strane terena, kao u klasičnim TV prenosima). Ovaj basket ima najviše sličnosti s velikim hitom s konzola i automata, NBA Jam! U utakmicama učestvuju dve ekipe sa po tri člana koje mogu da se takmiče u pojedinačnim mečevima ili kroz čitavu sezonu (na spisku je ukupno 36 timova). Pored Sunđerboba, u timovima se nalaze i drugi poznati likovi, pre svih verni drugar Patrik, potom veverica Sendi, Vanda, Kozmo, Džimi Neutron i još deset poznatih „drugara”. Igrači imaju ujednačene karakteristike tako da nijedan tim nema neku naročitu prednost. U kasnijim etapama takmičenja najbolji igrači će biti nagrađeni specijalnim karticama za izvođenje specijalnih poteza koji omogućuju lakše poentiranje, uglavnom putem atraktivnih zakucavanja. Mečevi se odigravaju na osam terena koji su smešteni u različitim ambijentima. Grafika je dopadljiva, likovi su verno preslikani, a atmosferu upotpunjuju zvučni efekti frenetičnog navijanja i opaske komentatora. Kontrolni sistem je neobičan. Osnovno (i jedino) upravljačko sredstvo je miš koji se koristi za usmeravanje igrača i odabir funkcije koju treba da sprovede dok hita ka protivničkom košu ili igra u odbrani. Levim tasterom miša najpre se označava tačka do koje igrač treba da dođe, a potom se saigrači raspoređuju na terenu. Desnim tasterom pokreće se šut sa distance (ukoliko je napadač dovoljno udaljen od reketa) odnosno zakucavanje. U odbrani komande funkcionišu na sličan način, s tim što se desnim tasterom miša biraju odbrambeni manevri (blok, pokrivanje protivnika, krađa lopte). Iako na papiru možda zvuči komplikovano, ovakav kontrolni sistem zapravo je idealan i potpuno prilagođen generalno opuštenom tonu igre. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |