TEST PLAY<>
052005<><>

Will of Steel

Bilo je to samo pitanje vremena i dobre volje. Poslednjih godina posmatrali smo kako u našem širem komšiluku sve češće niču mali razvojni timovi i u kućnoj radinosti stvaraju igre svih mogućih žanrova i varirajućeg kvaliteta. Serious Sam je bio klasičan success story – izuzetak koji je samo potvrđivao pravilo da je zapravo jako teško uspeti. Kod nas je pitanje eventualnog komercijalnog uspeha bilo podređeno činjenici da se još niko nije usudio da uopšte pokuša da napravi ozbiljnu igru (čast istrajnim pojedincima). Pa, čekanju da vidimo ko će prvi da zagrize najzad je došao kraj. Narodski rečeno, sada i mi konja za trku imamo, a ime mu je Will of Steel. Konkurencija je jaka, tajming loš, a džokej neiskusan, ali momci u Gameyus Interactiveu svejedno zaslužuju da ih potapšemo po ramenu.

Obim ove real-time strategije je uzak, sa jasno definisanom ciljnom grupom. Nema sakupljanja resursa niti izgradnje baze, što bi igračima trebalo da obezbedi nesmetan fokus na taktičke okršaje niskog intenziteta. Ovakav format je već viđen ranije i predstavlja jasan znak da je Čelična volja namenjena pre svega ozbiljnim taktičarima koji zamajavanje sa lakom urbanistikom i snabdevačkom logistikom smatraju nužnim zlom. U igri nominalno postoji plitka pozadinska priča koja govori o mladom oficiru Vilijemu Stilu (što naslovu daje sasvim novo značenje) i njegovom vatrenom krštenju na bojnom polju, u senci slavnog oca. Međutim, očigledno ni sami autori nisu smatrali da će ovakva fabula ikog posebno zanimati, budući da intro i ostatak igre ne troše vreme na bilo kakvu širu naraciju.

Do akcije se lako dolazi. Will of Steel se sastoji od ukupno šesnaest vojnih operacija podeljenih na dve glavne skupine. Momcima se ne može poreći ažurnost: prva kampanja se odvija u Avganistanu 2001. godine, dok je druga još svežija – Irak 2003. godine. U oba slučaja igrač upravlja američkim marincima dok arapskom življu dele savete o demokratiji u vidu granata i bojeve municije. Nekoliko linija teksta koje prate svaku misiju mudro ignorišu političko-moralne konotacije ovih vojnih angažmana, koncentrišući se isključivo na taktičke izazove koji igrača očekuju. Mape su relativno male i predstavljaju mešavinu urbanog i pustinjskog okruženja, uz promenljivo vreme i doba dana.

Pod vašom komandom naći će se sva ofanzivna sila kojom marinci raspolažu, u konfiguraciji i veličini koje su dizajneri smatrali adekvatnima. Tu je neizbežna pešadija (snajperisti, inženjeri, lekar), zatim oklopna vozila i transporteri, motorizovane izviđačke jedinice i nekoliko tipova helikoptera. Količina vojnog hardvera pod vašom komandom najčešće ne prelazi nekoliko desetina jedinica. Obično je u pitanju izbalansiran miks snaga, osmišljen tako da pruži taktičku fleksibilnost. Ponekad će vam biti dostupne specijalne „džoker” karte u vidu artiljerijske podrške, bombardovanja (senka legendarnog A-10 Warthoga na trenutak preleti preko bojišta), satelitskog izviđanja ili čak pojačanja. Pošto nije moguće štancovati nove jedinice prema potrebi, od igrača se očekuju oprez i smišljena upotreba raspoloživih snaga.

Tako je u teoriji. U praksi cela kompozicija doživljava spektakularan lančani sudar zahvaljujući katastrofalno lošem pathfindingu. Nemoguće je da programeri nisu bili svesni ovog ključnog problema, pa se jedino može zaključiti da im je ponestalo vremena i manevarskog prostora. RTS žanr inače od igrača zahteva popriličan upravljački angažman, zbog čega je dodatni bejbisiting mentalno zaostalih jedinica nedopustiv. Will of Steel dovodi mikromenadžment na novi nivo, do te mere da ne možete biti sigurni da će, recimo, dva tenka u dogledno vreme stići do svoje destinacije. Kamen spoticanja može predstavljati običan parkirani automobil, naravno, ako se pre toga međusobno ne zaglave. Izdavanje dodatnih uputstava često rezultuje zbunjenom tišinom ili bojažljivim trzajima u nekom nasumičnom pravcu. Kada se u celu stvar umešaju zgrade i raskrsnice, frustracijama nema kraja.

Ovaj problem je manje izražen kod pešadije, mada se i njoj desi da ozbiljno zakači neko parče scenografije. Igra pati i od drugih dečjih bolesti kao što je premali hotspot kod kursora, nedovoljno odzumiranje kod kamere i otežano raspoznavanje vaših i protivničkih snaga. Vaše jedinice vide dalje od fog-of-war pokrova, zbog čega će često naprasno razmenjivati vatru sa vama nevidljivim neprijateljem. Framerate je prilično problematičan, sa oscilacijama koje su neprimerene grafičkim dometima igre. Ruku pod ruku s ovim ide mouse lag koji nepotrebno otežava kontrolisanje situacije. Audio-vizuelna prezentacija je sasvim solidna, sa kvalitetnom animacijom i detaljnim 3D modelima. Glasove jedinicama su dali ljudi kojima je engleski (hvala bogu) maternji jezik, dok su sporadične muzičke numere takođe na visini zadatka.

Najbolja komponenta igre je glasovna kontrola koju autori s pravom guraju u prvi plan. Posle nekoliko minuta čeprkanja po opcijama Windowsa, najobičnije slušalice s mikrofonom mogu potpuno da promene način upravljanja igrom. Will of Steel bez većih problema registruje koncizne glasovne komande, čak i ako u prostoriji postoji značajan nivo buke (muzika, otvoren prozor). Ponekad je potrebno ponoviti komandu (engine iz nekog razloga naročito meša reči alpha i delta), mada retko. Naravno, igra raspoznaje isključivo fraze na engleskom, ali, kada jednom prebrodite stidljivost (ili zaključate vrata sobe), odsečno ćete izdavati naređenja i uživati u slobodi koju pruža glasovna komunikacija. Input preko tastature je na ovaj način barem prepolovljen, što je za svaku pohvalu. Ako ni po čemu drugom, Will of Steel će ostati upamćen kao strategija koja je utrla put potonjim eksperimentima s glasovnom kontrolom u svom žanru. Nije loše za prvi put.

Đorđe NAGULOV

 
Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory
Project: Snowblind
Doom 3: Resurrection Of Evil
Obscure
Cold Fear
SpellForce: Shadow of the Phoenix
Cossacks 2: Napoleonic Wars
Battlestrike: The Road to Berlin
Airborne Troops
Stolen
SpongeBob Squarepants and Friends: Basketball
Garfield
Street Racing Syndicate
Lego Star Wars
Kao the Kangaroo: Round 2
The Moment of Silence
Silent Hunter III
Will of Steel
Šta mislite o ovom tekstu?
Final Fantasy XI
Leisure Suit Larry 7: Love for Sail!

Potrebno:
Pentium 4/1.3 GHz, 256 MB RAM, DirectX 9.0b kompatibilna grafička kartica, 64 MB VRAM
Poželjno:
Pentium 4/2.0 GHz, 512 MB RAM, grafička kartica sa podrškom za 2.0 shadere, 128 MB VRAM
Veličina:
1 CD
Adresa:
www .willofsteel .com
Kontakt:
Gameyus

60
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera