![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
U igri postoje tri nezavisne kampanje koje vam omogućavaju da sa Wehrmachtom obiđete zapadnu Evropu, ili zimujete u Rusiji, da se u Berlinu bavite šopingom s Baćuškama, ili da letujete na plažama Normandije o trošku Saveznika. Sve tri kampanje su prilično teške, ne zbog zadataka, već zbog same filozofije igre. Ključ pobede je izbegavanje frontalnih napada, korišćenje specijalizovanih jedinica i napadanje kombinacijom različitih trupa (na primer, artiljeriji treba suprostavljati tenkove, a protivtenkovskim topovima pešadiju). Nemačku kampanju počinjete 1940. godine u Francuskoj, sa zadatkom da objasnite reč „Blitzkrieg” ostatku sveta. Prve misije odvijaju se u Francuskoj, da biste kasnije posetili većinu bojišta gde je ratovala nemačka vojska. Kao Rus, pokušavaćete da sprečite početni napad Nemaca 1941. godine. Kada ih zaustavite (malo vi, malo ruska zima), počeće dugo putovanje na zapad. Saveznička kampanja počinje iskrcavanjem u Normandiji. Pored tri kampanje na raspolaganju je nekoliko desetina pojedinačnih scenarija, ukoliko želite da se oprobate u velikim okršajima. Šteta što ne postoje „tutorial” misije koje bi uvele početnike u sistem komandovanja ili im sugerisale neophodne taktike za borbu. Svakoj misiji prethode brifinzi, koji su nažalost previše detaljni i zbunjujući. Srećom, na kraju svakog brifinga starešine vam sažeto i jasno ponove ciljeve misije. Te informacije treba dobro zapamtiti jer vam se uvek sugeriše najlakši put za postizanje pobede (recimo, ukoliko vam se savetuje da zaobiđete artiljeriju i napadnete s leđa, bolje vam je da poslušate). Ponekad će misije biti vremenski ograničene („Osvoj grad i drži ga narednih 30 minuta, tenkovska kolona stiže za tri minuta...”), ali ćete uglavnom imati dovoljno vremena da napravite plan napada. Na početku svake misije dobijate određeni broj jedinica i s njima treba da izvršite postavljene zadatke. Tokom misije, kada osvojite ključni cilj, možete dobiti pojačanje (padobranski desant) ili priključiti odsečene jedinice sopstvenoj armiji. Ukoliko na raspolaganju imate avijaciju moći ćete da odredite mete za bombardovanje ili izviđate neprijateljske položaje. Za razliku od klasičnih RTS igara gde ubijene jedinice zamenjujete svežim, ovde ćete paziti i najmanjeg prašinara, jer može odlučiti bitku. Realnosti doprinosi činjenica da su jedinice modelirane prema realnim uzorima iz Drugog svetskog rata, da stiču iskustvo i prenose se iz jednog scenarija u drugi. Zato odmah izbijte sebi iz glave masovan juriš pešadijom na tenkove. „Kombinovano oružje” je jedina taktika koja će vam doneti pobedu. Svaka jedinica u igri ima prednosti i nedostatke, a na vama je da iskoristite prve i kompenzujete druge. Ubitačna kombinacija su snajper (veliki domet) i oficir (dobar pregled situacije) jer zajedno nanose veliku štetu neprijatelju. Tenkovi su odlično oruđe, ali iz njih je vidljivost loša, te su im neophodne pešadijske jedinice radi lociranja ciljeva i čišćenja antitenkovskih prepreka i mina. Izviđanje je jedan od najvažnihih zadataka bilo kog komandanta. Uz pomoć jednog pešadinca krenućete put neprijateljskih položaja kako biste svojoj artiljeriji omogućili preciznu paljbu. Neprijateljske kule-osmatračnice predstavljaju ciljeve od prvorazrednog značaja, jer daju neprijatelju bolji pregled i elemente za artiljerijsku vatru. Zauzimanje protivničkih artiljerijskih oruđa predstavlja posebnu poslasticu. Treba prvo eliminisati posadu oruđa, a onda ga možete ga zauzeti uz pomoć jednog ili dva vojnika i gađati protivnika. Kada protivnički tenkovi napreduju, mudro je skloniti pešadiju sa ulice. Istovremeno postavite nekoliko pešadinaca sa bazukama u neku obližnju kuću i – od celog bataljona tenkova ostaće samo vod. Ne zaboravite da evakuišete pešadince ako kuća počne da se ruši! Pored kuća, pešadija može potražiti zaklon u svim vrstama zgrada (depoi, stražare, bunkeri...). Poseban kuriozitet predstavljaju masovne scene napada (programeri tvrde da je podržano do 1000 jedinica), koje u igraču bude epske osećaje. Tada se, naravno, postavlja pitanje efikasne kontrole jedinica, pa je grupisanje (ctrl+broj) i korišćenje skraćenica sa tastature osnovna pretpostavka koherentnog napada. Taster Shift omogućava ponavljanje radnji ili postavljanje navigacionih tačka za sopstvene jedinice. Grafika i zvuk spadaju u sam vrh današnjih igara. 3D moda nije zahvatila nemačke programere, već su sve jedinice 2D sprajtovi, a prostor je predstavljen izometrijski. To doprinosi vidljivosti detalja jedinice, zgrade ili eksplozije. Animacije su pravo malo umetničko delo – vojnici puze, tenkovi ispuštaju dim, otpaci lete posle eksplozija; igrač prosto poželi da bombarduje neki cilj samo da bi video živopisne eksplozije. Zvučni efekti doprinose atmosferi igre (mada u ruskoj kampanji ruski oficir odgovara sa „jawohl”), a često se čuju ratni pokliči ili komande za napad. Sudden Strike je igra za sve prave stratege kojima neće smetati kompromisi napravljeni radi igrivosti. Grafika, misije, interfejs, sve je urađeno bez premca. Jedina veća mana ove odlične igre jeste nepostojanje nivoa težine: biće preteška nekim početnicima. Aleksandar AŠKOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |