TEST PLAY
Diverzifikacija je u poslednje vreme vrlo popularna reč. Sa svih strana preporučuju kako valja diverzifikovati investicije, lance snabdevanja, izvore energije... Drugim rečima, ne bi trebalo da držite sva jaja u istoj korpi. Kada bi u svetu igara postojalo nešto što se zove „žanrovska diverzifikacija”, tvorci SteamWorld univerzuma iz Thunderful Developmenta bili bi apsolutni šampioni u toj kategoriji. Šveđani su do sada predstavili dve platformske igre, jednu poteznu taktičku strategiju i jedan potezni RPG. Stoga je sasvim logično da njihova sledeća igra bude upravljačka simulacija. Majstorski zamišljena igra, uz gotovo perfektnu fuziju dve podvarijante upravljačkih simulacija I, zaista, upravo to se i desilo. SteamWorld Build je city builder, smešten u pomalo iščašeni svet nastanjen automatonima, mehaničkim robotima zaglavljenim u dobu Divljeg zapada, parnih mašina i gvozdenih konja. Nažalost, njihovoj planeti su dani odbrojani, a kako bi napravili raketu i pobegli, roboti moraju da se domognu prastarih tehnologija, zakopanih ispod ostataka nebrojenih propalih civilizacija. Dakle, jedini način da dođu do zvezda je da kopaju, i to što dublje, to bolje. Igra se odvija u dva nivoa. Jedan je grad na površini planete, a drugi je rudnik ispod njega. Površinski nivo je klasični city builder, nalik na serijal Anno. Gradite kuće za stanovništvo i snabdevate ih određenim potrepštinama, kako bi plebs bio zadovoljan i konačno napravio skok u viši stalež. Pošto su stanovnici, zapravo, roboti, prohtevi su nešto drugačiji nego što smo navikli, pa, tako, hranu zamenjuje ugalj, umesto ambulanti biće im potrebne servisne stanice, a zanimljivo je i to da su vatrena voda i ustanove gde se služi jednako popularne i među gvozdenim ljudima. Rudnik je sasvim druga priča i najviše podseća na tamnice iz Dungeon Keepera. Nakon što odredite zone u kojima će boraviti rudari, mehaničari i drugi radnici, birate gde i šta će kopati. Pored jednokratnih resursa, poput rubina i zlatnog grumenja, u podzemlju se nalaze i rudne žile neograničenog kapaciteta, čijim iskopavanjem obezbeđujete materijal za neke od radionica na površini, na primer, otpadni metal za proizvodnju alatki ili gvožđe za presovanje limova. Sama mehanika podzemnog dela predstavlja evoluciju sistema koji smo mogli da vidimo u igri SteamWorld Dig, platformskom prethodniku ovog naslova, a najbitnija razlika je prelaz iz dvodimenzionalnog u izometrijsko, 3D okruženje. Kasnije se pojavljuju i neprijatelji iz Diga, pa morate da angažujete robote-čuvare da štite radnike tokom kopanja. U igri ne postoji bilo kakav oblik narativne kampanje, ali možete da birate između nekoliko mapa koje se razlikuju u pogledu prostornih ograničenja. Zapravo, prostor vam je i najljući neprijatelj u Buildu. Isprva vam se čini da ga je i previše, pa ćete nonšalantno ređati kuće za robo-radnike, sa po kojom prodavnicom i farmom kaktusa između njih. Međutim, stvari se komplikuju sa uvođenjem novih klasa i tada počinjete da shvatate kako nemate dovoljno prostora za uglavljivanje dovoljno inženjera koji će da omoguće otključavanje novih objekata. Hvatajući se za glavu, počinjete da kunete sami sebe zbog urbanističkog rusvaja koji ste napravili lakomislenošću na početku partije. Baš kao i potezna strategija i RPG u SteamWorld univerzumu, i Build ostavlja utisak light verzije igara iz datog žanra. Jednostavno, nedostaje taj osećaj postepenog, prirodnog napretka kao u Anno igrama, sve deluje nekako ubrzano, ishitreno, čini se kao da se resursi prosto materijalizuju na lageru, a ne da ih radnik prvo mora napraviti, a zatim i odneti do skladišta. Sve je suviše lako, makar na podrazumevanoj težini, a igra ne nudi nikakav izazov. SteamWorld Build je majstorski zamišljena igra, uz gotovo perfektnu fuziju dve podvarijante upravljačkih simulacija u jedan zaokružen paket. I pored toga, teško je oteti se utisku da ispucava sve svoje adute već tokom prvog prelaza i jednostavno nema poente trošiti vreme na druge mape. Potrebno: Core i5-8400, 8 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 1550 Poželjno: Intel i7-9700F, 8 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 1660 Ova igra je: city builder u SteamWorld univerzumu Platforma: Windows, Veličina: 2,6 GB Studio: The Station Izdavač: Adresa: PEGI: nema 78
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||