PRVI UTISCI
Lethal Company
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. januar 2024.

Na svakih godinu dana, plus-minus koji mesec, na Steamu se pojavi indie iznenađenje koje se proširi kao šumski požar i izdominira na top-listama. Lethal Company ostvaruje rezultate kojih se ne bi postideo ni Valheim, mada svako poređenje prestaje nakon priče o tiražima. Iako je preživljavanje ključan lajtmotiv obe igre, Lethal Company je kooperativna SF/horor akciona avantura za četiri igrača, idealna za blesavljenje u društvu RL prijatelja, dok je Valheim survivalistički favorit rekluza koji sanjaju o brvnari i sekiri van civilizacije. Dok igrate Valheim, želite da slušate huk vetra i tišinu planine umesto ljudskog glasa; u Smrtonosnom Društvu, situacija je dijametralno suprotna.

Indie iznenađenje koje se trenutno širi kao šumski požar i dominira na top-listama

Lethal Company je simulator futurističkog skevendžera, koji za račun surovih kapitalista istražuje napuštene industrijske objekte na različitim svetovima i odatle vadi koristan loot. Vi i vaša bedno opremljena ekipa započinjete trodnevne ekspedicije u kojima morate da ostvarite minimum zacrtanog profita - u slučaju da niste bili dovoljno efikasni, kompanija će vas đuture i bez pardona izduvati iz brodskog airlocka. Svaka planeta, odnosno mesec, na koje slećete, donosi tonu različitih izazova u svakoj zamislivoj sferi. Ovo je igra u kojoj bukvalno sve može da vas ubije, od pauka, turela, buba i robota u enterijerima, do živog blata, rojeva insekata i udara groma na površini, pogotovo ako trčkarate okolo sa metalnim predmetima u šakama.

Ključna stvar u igri je komunikacija. VOIP je aktivan po defaultu, ali je ograničen na realan domet glasa, što u velikoj meri doprinosi osećaju horora i teskobe. Daleki, prigušeni krici vašeg kompanjona, koji se izdvojio iz grupe i naleteo na pokretni bazen inteligentne kiseline negde u dubini kompleksa, evociraju uspomene na treš horore iz ranih osamdesetih. Ukoliko imate para i nije vam frka da zauzmete jedan od četiri korisna slota za loot, u misije možete poneti i toki-voki, ali i druge gedžete koji vam mogu povećati šanse za povratak u jednom komadu (baterijska lampa, obijač brava, granate za ošamućivanje...). Vredi naglasiti da Lethal Company nije pucačina, niti da vas nasilje može daleko odvesti - poenta kompletnog gameplaya je lukavo, minimalističko preživljavanje uz štedljivo korišćenje skupih i ograničenih resursa.

Loot koji sakupljate prilično je bizaran. To su nekakvi šrafovi, komadi industrijske mašinerije, gajbe piva (!) i druge sumanutosti. Veći komadi vam zauzimaju obe ruke, što podrazumeva da ćete svaki čas jurcati do broda-baze da biste ga odložili, nanovo se izlažući hazardima usput. Vreme rapidno teče tokom misionih dana, tako da morate da vodite računa o vidljivosti kad padne mrak, ali i blagovremenom povratku u bazni brod, koji sa ili bez vas automatski poleće u orbitu u ponoć. Pre nego što istekne trodnevni misioni period, ne smete zaboraviti da posetite kompanijsko sedište i manuelno prodate sav loot. Stečeni kapital, nakon dostizanja obaveznog praga, možete slobodno koristiti za kupovinu misionih pomagala, ali i kozmetičkih trica za vaš brod. Keš će vam zatrebati i za plaćanje goriva do udaljenih, lukrativnijih lokacija na kojima vas očekuje bolji plen.

Lethal Company delo je jednog čoveka, odgovornog za bukvalno sve što vidite u igri. Grafika je veoma upečatljiva, predstavljajući specifičan miks retro-futurizma i low-poly, cell-shaded estetike. Igra je istovremeno i ružna i prelepa, a ovu kontradikciju nećete ukapirati dok je ne nabavite i ne naparite oči. Kad smo već kod nabavke, Early Access verzija igre košta svega desetak evra, redovno se apdejtuje, a u svakom momentu je igraju hiljade igrača, tako da nikada neće imati teškoća da skupite randose ili se prišljamčite nekoj ekipi kojoj fali četvrti. Ili osmi, s obzirom na to da je igru lako modovati i da već postoji tona modova koji podižu igrački limit i donose druge bizarne i zabavne stvari.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama