TEST PLAY
Prošlog leta, učestvovali smo u multiplayer beta-testiranju nove strategije u realnom vremenu iz Frontier Developmentsa. Tada smo u „Prvim utiscima” (SK 8/23, i.sk.rs/32447) pisali o visokom potencijalu koji ova igra nosi. Autori Elite Dangerousa, krajem novembra, pustili su Warhammer Age of Sigmar: Realms of Ruin u live fazu, pa je došlo vreme da o njoj donesemo naš finalni sud. Gameplay je veoma solidan, ali osetno sporiji od onog što većina fanova RTS-a očekuje Games Workshop je pre osam godina (diskutabilno i ne najsrećnije) resetovao dotadašnji fantasy Warhammer. Dok je opšti vajb settinga ostao isti, brojni detalji sveta i frakcija su promenjeni. Prijem tabletop zajednice bio je, u najbolju ruku, mešovit, pa ne čudi da je Realms of Ruin tek druga digitalna igra pod Age of Sigmar licencom (taktički, Storm Ground od pre dve godine bio je prva). Kako je jedinstveni svet „starog” Warhammer Fantasy Battlesa uništen, njegovo mesto u Age of Sigmar zauzelo je osam novih. Jedan od njih, Ghur ili Svet zveri, poprište je ove specifične igre. Reams of Ruin ima četiri frakcije koje se lako i brzo razlikuju, što po vizuelnom dizajnu, što po taktičko-strateškom pristupu okršajima. „Glavna” frakcija su Stormcast Eternalsi, humanoidi sa nadljudskim sposobnostima koje im daje njihov tvorac, božanski kralj Sigmar. Pošto se, de facto, radi o Ultramarincima Age of Sigmar okruženja, ova frakcija ima gomilu opcija, ali najbolji su u direktnim sukobima, gde im prednost daju njihov oklop i hileri. Orruk Kruleboyzi su domoroci močvara na Ghuru koji cene lukavstvo više nego sirovu snagu. Njihovu armiju čine jedinice za tajnovite napade, a raznolikost dodaje širok spektar zamki, kao i velike ratne zveri i mašine. Utvare Nighthaunta prirodni su rusheri ove igre, jer su brojnije i brže od bilo čega čime raspolažu ostale frakcije, a tu je i činjenica da se spontano regenerišu. Naposletku, tu su Disciples of Tzeenzch, deformisani kultisti prevrtljivog boga haosa. Njihova glavna taktika je preuzimanje kontrole nad bojnim poljem putem moćnih magija, a kroz jedinice prošarani su i demoni i razni mutirani užasi. Bez obzira na to koju frakciju vodite, igra deli jedinice na teškaše, strelce i napadače koji u međusobnim okršajima imaju bonuse i minuse po sistemu „kamen-papir-makaze”. Van tog sistema nalaze se herojske jedinice sa moćnim osnovnim napadima i još vrednijim specijalnim sposobnostima. Ovakva postavka odnosa snaga, u sprezi sa činjenicom da je ukupan broj jedinica kojima raspolažete uvek prilično nizak, usmerava vas ka stvaranju kombinovanih snaga koje gotovo uvek držite na okupu. Single-player kampanja igre, čiji uvod funkcioniše kao vrlo solidni tutorijal, prati grupu Stormcasta koji u pokušaju da okončaju napade Kruleboyza na grad Harkanibus ulaze u močvare Ghura, ne znajući da ih tamo, pored zelenokožaca, čekaju i druge mračne sile čije se spletke i planovi presecaju i prepliću. Tokom kampanje, imaćete priliku da vodite sve četiri strane i osetite razliku u stilovima igre svake armije. Sam gameplay veoma je solidan, ali osetno sporiji od onog što većina fanova RTS-a očekuje. Odsustvo brzine može da se opravda time što skoro svaka jedinica ima neku borbenu veštinu ili magiju, čija je ciljana aktivacija u pravom trenutku presudna za uspeh. Sem toga, deluje da je veliki deo kontrolno-mehaničkih kompromisa načinjen da bi igra mogla da se opslužuje joypadom na konzolama. Ipak, čini nam se da povećem broju ljudi ovakav tempo nikada neće odgovarati. Sa druge strane, svako kome igra „legne”, moći će da uživa u njoj prilično dugo, jer pored kampanje i multiplayera postoje i režim skirmish (brza bitka na jednoj mapi) kao i conquest (automatski generisana mini-kampanja). Tehnička strana igre je impresivna. Audio-vizuelni aspekt je na vrhunskom nivou, a fanovi Warhammera će i te kako znati da cene mogućnost da sami farbaju svaku armiju, prave „digitalne diorame” ili, pak, da prave vlastite mape. Ipak, specifičnosti ove igre ne ulivaju poverenje na polju stvaranja jake multiplayer zajednice, a ona diktira životni vek RTS naslova. Potrebno: Core i5-6600 / Ryzen 5 1400, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060 / Radeon RX 5600 XT, 6 GB VRAM, Windows 10 64-bit Poželjno: Core i7-8700 / Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM, GeForce RTX 2070 Super (8 GB VRAM) / Radeon RX 6700 XT (12 GB VRAM), Windows 11 Ova igra je: real-time strategija u „novom” okruženju fantasy Warhammera Platforma: Windows, PlayStation 5, Veličina: 27 GB Studio: Frontier Developments Izdavač: Frontier Developments Adresa: PEGI: 16 79
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||