TEST PLAY
Bots are Stupid
Marko VASILJEVIĆ
1. februar 2023.

Da li i vama nedostaje ono davno doba, plavetnilo Norton Commandera i mili zvuk hard-diska koji kruni i melje dok se učitavaju ti divni veliki pikseli na CRT monitoru? Sigurno da je tako, čim i dalje ima igara inspirisanih ovim praistorijskim periodom gejminga. Bots are Stupid je još jedan takav indie biser sa retro estetikom i pseudo-originalnom idejom.

Nezaobilazno štivo za ljubitelje puzzle naslova

Bots are Stupid pozajmljuje ideju od starih, dobrih Lemingsa, pa je i ovde cilj da simpatični lik pređe put od početka do kraja nivoa. Umesto koloni čovekolikih glodara, ovde pomažete malom Botu koji neće mrdnuti ni milimetar ako mu ne izdate odgovarajuću komandu. Originalnost je upravo u mehanici upravljanja. Zaboravite na ’WASD’ i miš, sve kontrole vašem Botiću izdajete unoseći liniju po liniju kôda. Nakon što ste savršeno procenili koje komande je trebalo zadati, ostaje samo da pritisnete play i uživate u perfektno savladanim preprekama u najkraćem mogućem vremenskom periodu. To se, naravno, neće desiti skoro pa nikada.

Da bi prešli nivo, neophodno je proći kroz završni portal. Međutim, često je potrebno stazu preći na nešto drukčiji način, jer valja usput pokupiti i nekakve orbove koji aktiviraju portal. Jasno vam je da osim platformi postoji i sasvim dovoljno šiljaka i sličnih elemenata koji komplikuju putanju. Kako kretanje tempirate komandom u programu, tajming je nešto što će morati da se rešava sistemom pokušaja i pogrešaka. Mnogo pokušaja i mnogo pogrešaka.

Komande ne morate da „izmišljate” i spisak dostupnih uvek je moguće pozvati tasterom sa znakom upitnika. Komande su move, wait, jump, hook, unhook i stop. Skoro svaku možete dodatno definisati pod-komandom, koja sledi osnovnu komandu, pa, tako, wait može da se dodatno definiše sa „until” ili „while”, pa u nastavku dalje pišete uslov koji se očekuje. Može da se definiše i broj sekundi (precizno u stotinkama). Pisanje linija kôda nije toliko naporno koliko deluje na prvu, a postoji i mogućnost drag-n-drop komandi iz liste dostupnih, ako vas nije sramota da koristite miš.

Možda deluje da je ovo idealan naslov da uvučete klinčuriju u priču programiranja i spojite lepo, korisno i zabavno. Ne pokušavajte to. Ovo nije naslov za decu, igra je teška. Očekuje se da dobro napregnete vijuge i smislite kreativna rešenja i pravovremeno korišćenje pravaca kretanja, skokova i kuke za tarzanisanje. U igri su prisutne inercija i fizika, koje se ne uče baš jednostavno, zbog indirektne kontrole Botića, što na momente zna da frustrira. To znači da kada konačno uspete da iscinculirate svaku liniju, kreće lučenje ozbiljne količine hormona koji vas teraju da se kezite, ali samo do sledećeg nivoa, kada kreće nova tura frustracija. Osim toga, „sintaksa” programa nema veze sa bilo kakvim programiranjem. Nema petlji, nema grananja, nema promenljivih. „Programerski” deo je, dakle, samo mehanika igre u skladu sa temom i estetikom naslova i neće vam omogućiti posao tipa: „Junior sam, des’soma jura, moliću.”

Kada smo kod estetike, sve je svedeno. Potpunu vizuelnu monotoniju donekle razbija kolorit koji definiše u kom „svetu”, od četiri dostupna, se trenutno nalazite. Uz boje, svaki svet ima i poneki karakterističan element. Lunarna stanica ima portal koji vas teleportuje po nivou, a otrovna fabrika ima kiselinu koju treba izbeći. Većina elemenata je, ipak, identična, a lepo je što sve što vidite možete da koristite i u okviru level editora, koji dolazi uz igru. To znači da neprestano možete da dobijate nove nivoe, zahvaljujući vrednim igračima koji su svoje radove podelili sa ostalima i čine to skoro svakodnevno.

Ako ste ljubitelj puzzle igara i platformi i dobri ste u njima, ovo je naslov koji ne bi trebalo da propustite. Osim što se juri prelazak nivoa, broj linija kôda koje ste upotrebili i vreme izvršenja „programa” meri se i upoređuje sa rezultatima ostalih igrača. To je dovoljno opojna mešavina koja će naoštrene glavolomce baciti u sate optimizacije i grozničavog rešavanja problematike, ne bi li se što bolje rangirali. Ostali, čuvajte se i sa srećom.

Potrebno: Core i3-6100, 1 GB RAM, Geforce GTX 760, Windows 7

 

Ova igra je: 2D puzzle platformer

Platforma: Windows, macOS, Linux

Veličina: 250 MB

Studio: Leander Edler-Golla

Izdavač: Yogscast Games

Adresa: gamebillet.com/bots-are-stupid

PEGI: nema

80


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama