PRVI UTISCI
Boundary
Danilo LUKINOVIĆ
1. februar 2021.

Bez obzira na napredak hardvera i modernizaciju bojnog polja, multiplayer FPS naslovi, kako oni koji se baziraju na „realnom” okruženju i zapletu, tako i fantazijski, imaju istu premisu - Suprotstavljene grupe trčkaraju po ograničenoj mapi, naoružane nekom vrstom pew-pew oružja, koji snalaženjem po mapi, taktiziranjem i brzim prstima teže da bilans protivnika koji idu kući u vreći bude veći od njihovog. Legende sintetičkih testova, Futuremark, 2008. godine, napravili su prvenac na polju igara, nazvan Shatered Horizon, koji je proširio FPS koncept, smestivši bojno polje u bestežinski vakuum svemira. Ideja je bila odlična, a akcija jedinstvena, međutim, igra nije zaživela i održavala ju je šačica odanih, dok serveri nisu ugašeni. U međuvremenu je i Call of Duty „otišao u svemir”, ali je žeđ za ovakvom vrstom napucavanja, očigledno, bila ograničena. Igrom Boundary, kineski razvojni studio Surgical Scalpels namerava da svemirske pucačine vrati u fokus.

Potrebno je nekoliko sesija da se naviknete na kretanje sa potisnicima, ali je izvođenje veoma blisko klasičnom FPS „iskustvu”

U trenutnom stanju, ovaj naslov više liči na tehnički demo. Zapleta, praktično, nema i odmah ste bačeni u akciju, mada se nudi i kratak demo za upoznavanje sa modulima i komandama. Kako je ovo igra tipa ’Counter Strike in Space’, zaplet bi predstavljao bespotrebno trošenje resursa i megabajta skladišnog prostora. Tokom trodnevnog test perioda, serveri su radili bez problema i pristupalo im se veoma brzo (tridesetak sekundi u proseku). Fizički model deluje ispeglano, a igra teče glatko i bez bagova. Gotova igra imaće sijaset različitih svemirskih objekata koji odgovaraju ideji stvarnog naučnog i tehnološkog razvoja, te pojasa asteroida i drugih nebeskih tela. Realno je preneseno i prelamanje svetlosti i, uopšte, osvetljenost delova izloženih sunčevim zracima, kao i teoretsko oštećenje delova okruženja. Paleta boja i „lepršavost” donekle su ograničeni (svemir je crn, objekti, odela i oružje su beli), ali ni zahtevnost nije visoka.

Akcija je brza i tečna. Potrebno je nekoliko sesija da se naviknete na kretanje sa potisnicima, ali je izvođenje veoma blisko klasičnom FPS „iskustvu”. Kako se nalazite u vakuumu, nećete čuti ništa više od onoga što se dešava u vašem šlemu i tupih udaraca kada vas neko pogodi ili dođete u kontakt sa okolinom. Senzori će upozoravati o blizini neprijatelja, a u neposrednoj blizini aktiviraće se i gajger. Moguć je Lock-On radarom, što je obično praćeno salvom projektila. U tišini svemira, dešavaće se da ne locirate protivnika pre nego što završite u statistici, pa će, kada se igra pojavi, komunikacija između saboraca biti imperativ.

Da li su u pitanju kulturne razlike ili nedovoljno poznavanje engleskog jezika, ali je razvojni tim izabrao krajnje nesrećan naziv za učesnike ovog svemirskog sukoba - astroperator! Nekako deluje kao da bi do zuba naoružani svemirski specijalac mogao da ima neki „kulji” opis radnog mesta. Zamislite regrutni letak koji glasi: „Budi i ti astroperator”. Igra će sadržati sve uobičajene klase, poput snajpera, lekara, tehničara i „šunjala”.

Iako se majete po svemiru, (za sada) nema akceleratorskih pušaka, lasera i sličnog oružja budućnosti, već je način za nasilnu dekompresiju odela i pravljenja kaše od fizionomije, tradicionalna kontrolisana eksplozija koja ubrzava tane prema dušmanima. Oružje deluje moderno (Bullpup uglavnom, a i Kriss Vector je dobio naklon) sa Red Dot nišanima i blagom kompjuterskom asistencijom, dok su odela opremljena dodatnim modulima, kao što su lanser projektila ili turela sa gatling mitraljezom. Za sve perspektivne Rosen Rittere, postoji i melee oružje, koje je u nekim slučajevima pogonjeno. Sekire, nažalost, nema, ali se nadamo da će ova jeres biti ispravljena u konačnoj verziji. Svo oružje i oprema moći će da se modifikuju menjanjem delova, modula i municije, što proširuje mogućnost mikromenadžmenta, ali i ostavlja sumnju da će poslužiti za onaj drugi, zlokobni mikro. Nadamo se, ipak, da je razvojni tim dovoljno razborit i da će plaćene varijante zadržati u okvirima kozmetike.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama