TEST PLAY<>
032011<><>

Magicka

Pred nama je duhovita i veoma zabavna akciona igra, „Leteći cirkus Paradoxa”, svet u kojem se spajaju duhovito i fantastično, stvarajući tako neverovatno preciznu sliku hack’n’slash žanra. Posredi je vedro i šaroliko ostvarenje koje predstavlja pun pogodak i najavljuje svetlu budućnost za zaposlene u studiju Arrowhead.

Igrači vode čarobnjake koji žare i pale – magijom. Složen sistem čarolija predstavlja pravo osveženje u odnosu na opšti trend pojednostavljivanja igara. Naime, sve čini vuku poreklo iz osam osnovnih i dva dodatna elementa. Kombinovanjem elemenata u magijske formule i njihovom primenom na terenu igrači stvaraju zaštitne aure, podižu magične barijere ili uništavaju desetine neprijatelja moćnim zracima smrti. Na ovaj način uspešno je zamenjeno stablo veština, koje više priliči rolplej nego akcionim ostvarenjima.

Izvođenje je jednostavno i zahteva kratko vreme privikavanja. Svakom elementu dodeljeno je slovo na tastaturi kojim čarobnjak priziva njegovu snagu. Izuzetak su para, koja se dobija spajanjem vatre i vode, te led koji nastaje kombinacijom vode i mraza. Pritiskanjem tastera određenim redosledom igrač trenutno stvara formulu. Većina formula može da se upotrebi na nekoliko različitih načina, od čega i zavisi njihovo konačno dejstvo. Ukoliko igrač postavi pokazivač miša iznad mete i klikne desnim tasterom, aktiviraće energetski zrak, sprej ili projektil. Većina napadačkih magija koristi ovaj pristup. Isti princip koriste i zrak života kojim se leče saigrači, kao i odbrambeni zidovi, koji se razlikuju po tome što za osnovu koriste element štit. Držanjem tastera ’Shift’ u pritisnutom položaju prilikom čaranja, usmerene magije poprimaju osobinu delovanja na određeni prostor koji okružuje igrača. To znači da će umesto zaštitnih zidova nastati barijere koje potpuno okružuju igrača, dok će se zraci pretvoriti u energetski puls koji se širi od igrača i zahvata sve u neposrednoj blizini. Srednji taster miša koristi se za primenu formula na sopstvenom liku. Na taj način igrač može da poništi neželjene magijske efekte ili da podigne zaštitnu auru koja će ga učiniti otpornim na određeni uticaj spolja. Na koncu, moguće je opčiniti i predmete korišćenjem tastera ’Shift’ u saradnji sa levim klikom miša.

Iako ceo sistem zvuči složeno i odbojno na papiru, u igri funkcioniše savršeno. Na početku kampanje igrači prolaze kroz kraću obuku koja ih upoznaje sa elementima i njihovom osnovnom upotrebom, kao i sa problemima koji se mogu javiti. Napredne formule ostavljaju se u mraku, tako da svako mora sam da otkrije najbolju kombinaciju za svaku priliku. Kako su određeni elementi u suprotnosti jedni sa drugima, a razni neprijatelji manje ili više osetljivi na različite vrste napada, ovo dovodi do mnoštva komičnih situacija. Ipak, da igra ne postane preteška tu su knjige koje je moguće pronaći, a sadrže posebne čarolije zvane Magicks. To su formule koje uveliko olakšavaju prelazak igre, dajući igraču mogućnost brzog kretanja, teleportovanja, prizivanja nemrtvih pomoćnika ili oživljavanja palih saboraca. Jednom naučene, one se mogu pozvati kucanjem ispravne kombinacije elemenata i pritiskanjem tastera ’Space’. Pored magija, igrači nose i čarobnjački štap i mač. Ove predmete moguće je zameniti u toku kampanje, a svaki primerak nosi određene aktivne i pasivne bonuse.

Osnovu igre čini kampanja za jednog ili najviše četiri igrača. Preporučujemo grupno igranje zbog velike težine određenih deonica, što bi manje iskusne igrače moglo da natera da odustanu. To bi bila šteta, jer je kampanja veoma zabavna uprkos linearnosti. Sa društvom je moguće igrati u lokalnoj mreži ili putem Interneta, na Steamu. Priča prati grupu čarobnjaka čija je namera da spasu svet od velikog zla. Međutim, daleko od toga da je reč o plitkom delu kakvo smo već bezbroj puta videli. Svaki dijalog ili animacija u ovom ostvarenju su parodija ili asocijacija na nordijsku mitologiju, druge video igre ili pak poznata dela pop kulture. Likovi pričaju izmišljenim jezikom, što igrače tera da obrate dodatnu pažnju na ispisane dijaloge i da ne propuste nijednu komičnu rečenicu. Tokom igre moguće je pronaći i skrivena mesta na kojima se nalaze specijalni predmeti, tako da se preporučuje postepen napredak kroz svih trinaest poglavlja kako bi se u potpunosti upoznao trud i posvećenost autora da svaki bajt ovog ostvarenja načine zanimljivim štivom.

U zapećku kampanje su izazovi. To su zatvorene arene u kojima igrači moraju da se suoče sa uzastopnim talasima sve jačih neprijatelja i ostanu na nogama do samog kraja. U arenama nisu dostupne Magicks čarolije otključane u kampanji već ih igrači iznova „otimaju” od stonogih Prtljaga, koji očigledno vuku poreklo iz knjiga Terija Pračeta. Dok je kampanju moguće završiti u paru ili uz nešto truda čak i samostalno, izazovi će sigurno namučiti i pun tim od četiri iskusna čarobnjaka.

Igra koristi trodimenzionalnu grafiku i stilizovan prikaz okruženja i likova, ali je pogled na dešavanja nepromenljiv i postavljen tako da oponaša klasičan prikaz iz izometrijske perspektive. Zvučna podloga je usklađena sa ukupnom atmosferom igre i ne može joj se naći zamerka. Vizuelni prikaz magija je šarolik i dopadljiv, a mesta na kojima se radnja odvija podsećaju na prave fantazijske svetove, izvrnute u Alisinom ogledalu.

Nažalost, nije sve savršeno. Iako je igra objavljena krajem januara, a zakrpe se od tada pojavljuju gotovo svakodnevno, problemi se javljaju čak i danas. Često se dešava skok u mrežnom protoku, što može da izbaci saigrača iz partije u najgorem mogućem trenutku. Još gore je to što igrači ne mogu da se priključe partiji koja traje, tako da jednom izgubljeni saigrač ne može da se vrati u akciju. Ipak, mogućnost da se grupne partije nastave od poglavlja do kog su igrači stigli predstavlja donekle olakšavajuću okolnost. U nadi da će autori ovu veoma zabavnu igru što pre očistiti od sitnih grešaka, možemo samo da je toplo preporučimo svim čitaocima.

Nikola BULJ

 
Bulletstorm
Magicka
Šta mislite o ovom tekstu?
Trapped Dead
Test Drive Unlimited 2
Precursors
Dungeons
Cities in Motion
Baron Wittard: Nemesis of Ragnarok
Swords & Soldiers
Mindjack
Killzone 3
Magic: The Gathering: Tactics
Monday Night Combat

...još jedno mišljenje
Magicka je izuzetno zabavna igra – jednostavna ideja sprovedena u delo na zanimljiv način. Pored toga, dobrano je nafilovana referencama na popularnu kulturu. Međutim, pre kupovine treba da znate dve stvari. Iako može da se igra u singleplayer režimu, već nakon nekoliko minuta igranja vidi se da je pravljena za multiplayer. Ako nemate s kim da je igrate, bolje da je zaobiđete dok ne nađete barem jednog saborca. Drugi problem su bagovi. Obilje tehničkih problema, od neoptimizovanosti do potpunog krahiranja u najgorim mogućim trenucima, čine je skoro neigrivom. Autori svakodnevno izbacuju zakrpe koje znatno popravljaju situaciju. Međutim, neoprostivo je to što igra nije dovoljno testirana pre puštanja u prodaju. Svakako preporučujemo da kupite Magicku, ali tek kroz jedno mesec dana, do kada bi trebalo da se pokrpe sve rupe.
Pavle ĐORĐEVIĆ

...još jedno mišljenje
Ovo je čudna igra. Nesumnjivo zabavna i sa očiglednim dokazima rada i pažnje utkanih u njeno stvaranje, Magicka vas ostavlja sa blagim osećajem melanholije jer je mogla da bude mnogo, mnogo bolja. Sistem kombinovanja elemenata je osvežavajuć, jednostavna priča protkana širokim spektrom referenci iz pop kulture je šarmantna, ali tehnički propusti mogu da vas odvrate od toga da provodite mnogo vremena uz ovaj naslov. Zapravo, probijanje kroz močvaru bagova nije ono zbog čega ova igra neće imati duži životni vek, već je to činjenica da je multiplayer 99 odsto vremena nedostupan. Prava šteta, Magicka je mogla da bude mnogo više od „malo jednostavne zabave”, ali to, nažalost, nije.
Dragan KOSOVAC

...još jedno mišljenje
Nebrušeni dijamant, inicijalno neigriv, ali u dovoljnoj meri umiven devetim patchom nakon dvonedeljnog bitisanja na tržištu. Magicka je naslov koji zaista nema smisla igrati solo, jer tek u kooperativnom multiplayeru do izražaja dolaze haos, ludilo, multikombinatorika čini, međusobno dopunjavanje igrača i apsurdno zabavne situacije uzrokovane „friendly fire” incidentima. Ako imate ekipu sa kojom ste redovno razbijali zombi lobanje u L4D i L4D2 ili rokali vanzemaljske bube u Alien Swarmu, ne časite ni časa već drešite kreditnu karticu – po ceni od približno 1000 dinara po primerku Magicka je više nego pristupačna i igračima iz naših krajeva.
Miodrag KUZMANOVIĆ

...još jedno mišljenje
Autori Magicke verovatno žale što, u satiričnom duhu same igre, svoje čedo ne mogu retroaktivno da nazovu Tragic(k)a zbog (verovali ili ne) dvocifrenog broja apdejt paketa sa ispravkama bagova koji su se pojavili od premijere igre.
This out of the way, Magicka je natprosečno zabavna i adiktivna retro kvazi-FRP zezalica, pre svega dizajnirana za mezetluk u društvu od maksimalno četiri igrača-čarobnjaka. Glavni hajlajt igre predstavlja slobodno „mešanje” osam magijskih škola koje poštuju bazna pravila majke prirode i omogućavaju različite (auto)destruktivne kombinacije. Prizivanje kiše, posle čega ćete okolne nakvašene neprijatelje tretirati strujnim napadom (pošto ste sebe prvo osušili vatrenom magijom), samo je jedan od klasičnih primera kako funkcioniše igrin besprekorni „engine” miksovanja magija. Zahvaljujući tome, na ekranu često nastaje hektična ludnica elemenata koji vrcaju na sve strane i igrača koji se upinju da pravilno i velikom brzinom iskombinuju željene varijante, pazeći da usput ne potkače sopstvene saborce „prijateljskom” vatrom. Pored toga, ono što još karakteriše igru jeste ogromna doza zdravog humora i ukusnog parodiranja raznoraznih elemenata popularne kulture, od filmova (sjajne reference na „Star Wars” npr.) i muzike, preko književnosti i popularnih igara, pa sve do raznih internet i drugih kulturoloških fenomena (u jednom trenutku ćete, bez sve šale, vildovati teški mitraljez M60!).
Sve u svemu, bajno i sjajno igračko iskustvo ako uspete da zažmurite na propuste u dizajnu checkpoint sistema i na nekoliko game breaking bagova.
Aleksandar DINIĆ

Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 2,4 GHz, 2 GB RAM-a, GF8800 ili Radeon X1900
Poželjno:
Dual Core procesor, 3 GB RAM-a, DX9 grafika sa 512 MB VRAM-a, miš sa tri tastera i broadband internet.
Veličina:
714 MB
Cena:
10 evra
Adresa:
www .magickagame .com
Kontakt:
Paradox Interactive

79
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera