Dijamant ili bižuterija? To je pitanje koje nas je konstantno mučilo za vreme probnog gustiranja novog Test Drivea. Na momenat TDU 2 sine i otkrije svu svoju raskoš, a onda vas skrši u prvoj ozbiljnijoj krivini implicirajući da je razvojni tim bio sastavljen od diletanata i početnika. Kako je moguće da su omanuli u osnovnoj stvari, kako je moguće da od toliko dobrih ideja naprave bućkuriš a ne fino ukrčkanu sarmicu? Pođimo redom...TDU 2 se reklamira pod sloganom „Beyond Racing”. Zaista, za razliku od Force Motorsporta ili Gran Turisma, gde se trkate po defaultu, ovde postoji neka priča sa kojom igrač može da se saživi i koja mu objašnjava zašto je potrebno mahnito da kupuje i apgrejduje automobile, bori se za svaki bod u šampionatu ili jurca za kućom sa velikom garažom. S druge strane, TDU 2 je open-world igra u kojoj možete bezazleno tumarati širom ogromne mape, pratiti glavnu priču ili obavljati neke od brojnih side questova. Uz ovakvu organizaciju zaista vam nikada neće biti dosadno, pogotovu što je sve pojačano multiplayer komponentom, do sada neviđenom kada su trkačke igre u pitanju. Na mapi možete videti okupljališta drugih igrača, direktno ih izazivati na dvoboj kada se sretnete na drumu, pa čak kooperativno učestvovati u trkama koje se organizuju around the clock. Sledeća impresivna stvar je podatak da igra pokriva 3000 kilometara puteva. I to ne bilo kakvih već realnih. Naime, radnja je smeštena na dva ostrva (Ibica i Havaji), čiji je okoliš renderovan do neverovatne preciznosti. U celoj priči korišćeni su i satelitski snimci, pa vi sad sami izračunajte sa kojom ozbiljnošću se pristupilo poslu.  | TDU 2 automobile deli u tri grupe: klasične, za vožnju po asfaltu, odnosno za prašenje po sporednim putevima. Kupovati ih možete kao polovnjake (na specijalnim placevima) ili u oficijelnim predstaništvima razasutim po mapi (prvo ih morate pronaći). E, sad, uopšte ih nema u onom broju u kom ste ih možda očekivali. Igra se u ovom segmentu ne može porediti ni sa Forzom, a kamoli sa Grand Turismom. Međutim, ono što stvari postavlja na svoje mesto jeste neverovatna detaljnost modela. Pazite, ovde se svaki auto može voziti uz pogled iz (izuzetno preglednog) kokpita, a ne treba zaboraviti ni mogućnost slobodnog okretanja u kabini. Dalje, TDU 2 je igra koja prosto vapi za volanom sa kvačilom i mnoštvom dugmića. Između ostalih stvari, podržano je abledovanje, davanje žmigavaca, spuštanje/podizanje stakala na prozorima, manipulacija audio uređajem... Baš kao u pravim kolima! Izbor četvorotočkaša, nažalost, mnoge neće zadovoljiti pošto je akcenat bačen na vrlo brze automobile i one iz kategorije „super”. Tu i tamo je provučen neki manji auto (stara „buba”, „spaček” itd.) iako klasičnih gradskih modela nema. Uostalom, pogledajte neke od najzvučnijih imena: Dodge Viper SRT 10, Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, Aston Martin V12 Vantage, Ascari A10, Ford Mustang GT, General Motors Hummer H3, Jaguar XKR, Koenigsegg CCXR Edition, Mercedes-Benz SLK 55 AMG, Nissan GT-R, Pagani Zonda F, Spyker C12 Zagato, Subaru Impreza WRX STI Sedan, Volkswagen Touareg V10 TDI, TVR Sagaris... Impresivna, ali ne i toliko „široka” lista kao kod konkurenata.Već smo rekli da igra nudi neverovatno širok dijapazon stvari koje se mogu raditi. Najvažnije je učestvovati u šampionatima, što sa sobom povlači polaganje vožnje na poligonima i dobijanje dozvole (za svaku kategoriju ponaosob). Pored klasičnih trka, ovde se nalaze i time triali, potom vožnje na ispadanje (nakon svakog kruga poslednjeplasirani ispada), pa jurcanje pored brzinskih kamera sa ciljem postavljanja što veće prosečne brzine, prikupljanje bodova držanjem brzine iznad naznačene granice... Sidequestovi podrazumevaju prevoženje osoba iz jedne u drugu tačku za određeno vreme, praćenje drugih vozila, direktne obračune sa vozačima koji su vas izazvali, ali i takve stvari kao što je izrada fotografija na upečatljivim delovima ostrva, kupovanje nekretnina, posete modnim salonima, odlazak u šoping i još mnogo, mnogo toga. Tačka slamanja je fizički model, najbitnija stvar kada su trkačke igre u pitanju. TDU 2 bi želeo da bude simulacija, ali koketirao bi i sa ljubiteljima arkada, a to ne može. Realističnost se može podešavati izborom jednog od tri dostupna modela, ali kako god da okrenete, igra nije ni jedno ni drugo (ruku na srce, više je arkada). Automobilima je jezivo teško upravljati, ali to ne dolazi kao posledica velike brzine ili ogromnog broja konjskih snaga ispod haube. Jednostavno, nešto ne štima. Kad počnete da na svojim plećima osećate kombinovano proklizavenje prednjeg i zadnjeg dela, čak i nakon najsitnijih izmena pravca, počećete da gubite živce. Još je gore u situacijama kada doživljavate bliski susret sa objektima pored puta. Direktna zakucavanja su direktna zakucavanja (ako razumete šta hoćemo da kažemo)! Integritet šasije ostaje netaknut dok u momentu gubite svu brzinu, ponekad krećete u opisano sumanuto proklizavanje, a biće i slučajeva da poletite vazduhom kao ptica. Osnovni problem je što se automobili ponašaju kao gliseri – kao da nema dovoljno trenja između guma i podloge, kao da ne teže ni 100 grama, a u stvari su višetonske aždaje iz kojih snaga vrca na sve strane. Zbog toga ćete voziti kao po jajima, pazeći na svaku krivinu, svakog zalutalog vozača, svako dodavanje gasa, svako preticanje... Nakon nekoliko sati igranja osećate se kao grogirani bokser. Ako uspete da zažmurite na fizički model, očekuje vas višenedeljna zabava, u to nema sumnje. TDU 2 je tako napunjen sadržajem da će vas držati okupirane baš toliko. S druge strane, oni koji su imali prilike da igraju Forza Motorsport 3 ili Gran Turismo 5, Test Drive Unlimited 2 trebalo bi da dožive samo kao još jednu mušicu na šoferki. Vladimir PISODOROV | | |