Forsaken Gods, karika koja nedostaje između Gothica 3 i nastavka koji se s nestrpljenjem očekuje, zamišljena je kao unapređeno igračko istkustvo koje je trebalo da ponudi odgovore na otvorena pitanja iz trećeg dela. Međutim, umesto sage u kojoj je trebalo da otkrijemo na koji način će se kivni i arogantni bezimeni heroj uhvatiti u koštac sa događajima u predvečerje sveopšteg rata između ljudi i orkova (predvođenih starim znancima Gornom i Torusom) i kakve će to posledice imati na uzburkano kraljevstvo Mirtane, igra je završila kao tužni mutant, izrešetan redenicima punim bagova i propusta.Downfall ovog nesrećnog add-ona počinje od činjenice da je igra poverena na izradu developerskim anonimusima iz daleke Indije (na čijem se sajtu FG i ne pominje), da bi nakon izlaženja igre usledilo brže-bolje izbacivanje dva oficijelna patcha, što je na kraju „krunisano” i zvaničnim izvinjenjem JoWooda jer je u prodaju pušten poluupotrebljiv poluproizvod, uz forume prepune kivnih fanova originala koji vrve od svedočanstava o komičnim bagovima i problemima u igri. Čak i sa primenjenim zakrpama igra će, čini se, svakom igraču servirati drugačiju kacu punu raznovrsnih bubica. Igra pada i na gotovo svim ostalim poljima. Kampanja je gotovo u potpunosti očišćena od dodatnog sadržaja koji se ne tiče izvršavanja glavnog quest-linea. Za razliku od Gothica 3, gde ste se bukvalno saplitali na svakom koraku o glavne i sporedne questove i tercijarne zadatke, u svetu Forsaken Godsa njih ćete tražiti lupom, prečesto bezuspešno obilazeći gradove u nadi da ćete sa nekim pričati o nečem drugom osim da jalovo komentarišete vojno-političke situacije u kraljevstvu (uz gomilu likova koji imaju ime iznad glava, ali uporno odbijaju bilo kakvu komunikaciju, što je naznaka još jednog game breaking baga). Grafika je identična originalu i, ako ignorišete prečeste vizuelne glitcheve i bagove, lošu optimizaciju, napadno i upadljivo iskrsavanje elemenata scene (kamenja i trave pre svega) i prenaglašeno zamućenje ne toliko udaljenih delova panorame, prizori fenomenalno ukomponovanih gradova i sela sa nabujalom florom Mirtane, kao i prizori žitnih polja okupanih jutarnjim suncem ili perfektno prezentovanih pastoralnih regija i dalje oduzimaju dah kao i pre dve godine. Umesto da bude učesnik u trci sa hiperprodukcijom kvalitetnih naslova kojima smo bili zapljusnuti protekla dva meseca, Forsaken Gods je sebi namenio ulogu luzera, kome će u uglu školskog dvorišta društvo praviti neznatno manje izbagovani S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky. Aleksandar DINIĆ | | |