Das Schwarze Auge, nemački pen&paper RPG ruleset kreiran drevne 1984. godine od strane kompanije Schmidt Spiel & Freizeit GmbH, ne zvuči vam previše poznato? Da li se možda sećate devedesetih godina i slavnih naslova sa prefiksom Realms of Arkania? To je to! Posle deceniju i kusur, nemački developer Radon Labs, odgovoran za davno zaboravljeni Urban Assault, rešio je da žacne nostalgične fanove kockica i papirnih mapa, kreirajući klasični linearni PC RPG. Igra je pre nekog vremena izašla u verziji za tržište Rajha, gde je postigla ogroman uspeh. Znajući da to ne mora ništa da znači zbog uvrnutih pravila i često čudnog ukusa nemačke publike, analizi demo verziji igre za anglosaksonsko tržište pristupili smo sa popriličnom dozom skepse.Posle nekoliko sati, zaključili smo da je jedina vidljiva zamerka grbavo izveden proces lokalizacije. Po svim ostalim atributima, ovo obećava dobru dozu old-school zabave za sve ljubitelje RPG „vibracije”, koja svetom rezonira još od vremena Baldur’s Gatea. Drakensang: The Dark Eye, izometrijski 3D RPG smešten u magično kraljevstvo Aventuriu (heh), po kompleksnosti modula za nadgradnju likova u velikoj meri podseća na Witcher. Desetine primarnih i izvedenih osobina, podeljenih u borbene, socijalne, crafting, gathering i druge kategorije omogućavaju neviđenu dozu slobode pri finom „tunningu” vašeg lika, gotovo nalik nekoj profesionalnoj reli simulaciji. Dobar deo tih poslastica je, nažalost, zaključan u demo verziji. Sa audio-vizuelne strane, igra zaista pleni kvalitetom u sferi generalnog dizajna i sitnih detalja od kojih pršti bogato projektovani gameworld. Razumna hardverska zahtevnost i odsustvo bagova doprinose kvalitetnom ušuškavanju u atmosferu igre (nekoliko tehničkih problema regulisano je patchovanjem osnovne verzije na nemačkom, čiji je poslednji build lokalizovan na engleski jezik). Punu verziju igre (na engleskom jeziku) očekujemo u 2009. godini, nadajući se kvalitetnije izvedenoj lokalizaciji. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |