NET PLAY<>
012009<><>

Quake Live

Ako posmatramo budućnost PC igara iz perspektive Džona Karmaka, onda nema puno nade. U jednom od nedavno datih intervjua on je izjavio da se više ne isplati razvijati visoko budžetne naslove za PC i da svi takvi naslovi moraju da budu multiplatformski. Šta ostaje nama, ubogim PC-jevcima? Odgovor id softwarea je Quake Live.

Quake 3 Arena izazvao je pravu revoluciju u multiplejeru kada se pojavio 1999. godine. Vrlo brzo je pretekao direktnog konkurenta UT 99 i bio na prvom mestu nekih godinu dana, sve dok ga Counter nije izgurao. Ali, uz Quake 3 ostala je prilično verna i brojna zajednica, što se može videti svake godine na QuakeConu. Nažalost, potonji nastavci nisu ostvarili sličan uspeh, a fanovi su ih dočekali na nož. Sada su Karmak & ekipa iz id softwarea rešili da svetu ponude nešto „novo”, Quake 3 u browseru. Nedavno je počelo beta testiranje Quake Live, što je samo drugo ime za Quake 3 sa web interfejsom. Postoje i neke razlike. Igra je blago osavremenjena novim teksturama ili modelima. Modifikovane su neke mape, promenjena je kontrola kretanja u vazduhu i dodati su novi modovi takmičenja. Kada izađe iz beta faze, Quake Live trebalo bi da startuje sa 30 mapa i pet tipova takmičenja. Biće pristune sve mape iz Q3A i Team Arene. Dizajneri su kreirali nekoliko mapa namenjnih samo duelima, ali tu su i mape za početnike, koje nisu toliko komplikovane. Najveća novost su in-game reklame, koje bi trebalo da donesu profit ovom poduhvatu. Ali, reklamiranje neće biti ograničeno samo na banere po nivoima ili tokom učitavanja. id software planira da pravi sponzorisane događaje sa specifičnim mapama, skinovima, čak i nazivima oružja. Ukoliko sve bude išlo kako treba, postoji šansa da se uvede i usluga premium koja bi se plaćala, a zauzvrat bi igrači imali pristup posebnim skinovima ili nivoima. Pored toga, u igri će biti 40-tak dostignuća (achievements) koja će biti više-manje kozmetičkog karaktera.

Iako je Quake Live multiplayer-only naslov, uz igru stižu i botovi. AI je dodatno redizajniran, a prvi susret s njima imaćete na samom startu igre, kada će Quake Live odrediti vaš nivo skilla kroz borbu sa jednim od botova. Postoji nekoliko novih stepena inteligencije, a najzanimljiviji je onaj gde bot pokušava da igra slično kao i vi. Dosta se priča i o anti-lag tehnologiji, mada, s obzirom na to da je Q3A lepo radio preko modema, nije nam jasno šta je tu drastično poboljšano.

Socijalni aspekt igre takođe je veoma izražen. Web interfejs će omogućiti liste prijatelja, četovanje čak i dok se igrate, praćenje na serverima na kojima se igraju vaši drugari i mnogo drugih bitnih infomracija. Čet klijent zasnovan je na Jabberu, pa će biti interkompatibilan sa Quake Live.

Najveća pažnja posvećena je statistikama, sparivanju igrača, određivanju njihovog skilla itd. Ono što treba da privuče igrače jeste pre svega lakoća instalacije i vrlo detaljan sistem match-making, koji bi trebalo da vam nađe partnera sličnog skilla. Naravno, vaše statistike biće centralna tačka, jer je svima bitno koliko su puta pogodili raketom čoveka u vazduhu ili „gibovali” railom nekoga na DM6. Igra će kupiti sve informacije i slati ih master serverima, pa će svaki igrač moći da u svakom trenutku proveri svoje statistike.

Quake Live će biti zatvoren sistem, pa moderi neće moći da direktno importuju svoja dela. Za to će služiti Open Live Arena, gde će tim iz id softwarea pregledati modove i odlučivati šta će od njih kasnije ući u igru. Quake 3 je i dalje open source, a id je najavio da će pažljivo pratiti moding scenu za Quake 3 i po potrebi importovati zanimljive modove, mape ili skinove u Quake Live. Sva patchovanja obavljaće se automatski čim se ulogujete.

Prema Karmakovim rečima, Quake Live je veliki eksperiment i ako se bude isplatio, onda će sličnim putem krenuti još neke id softwareove igre, kao što je Wolfenstein.

Quake Live je trenutno u beta fazi. Razvojni tim dodaje oko 1000 ljudi nedeljno. Čim budu uspostavili potrebnu infrastrukturu (server za praćenje statistike), počeće da dodaju 2000, a zatim 5000 i na kraju 10.000 ljudi nedeljno. Interesantno je to što je id soft procenio da će za igru biti zainteresovano od 50.000 do 5.000.000 igrača, a samo u toku prve nedelje od početka bete dobili su 50.000 zahteva. Open Beta planira se negde sredinom jula ili avgusta, kada bi trebalo da se testira snaga sistema, jer id ne želi krah master servera usled preopterećnosti ili sličnih problema.

id software je uspostavio partnerstvo sa kompanijom IGA, koja bi trebalo da nabavlja sponzore za in-game reklame. Iako je sigurno da će biti oglašivača u startu, ostaje pitanje da li nekog interesuju reklame u ovako brzoj FPS igri. Karmak je istakao da su svi bilbordi u igri smešteni na logičnim mestima i da reklamiranje neće biti agresivna „prst u oko” varijanta, već će više podsećati na reklame koje viđamo na stadionima. Kako je Quake 3 takmičarski orijentisana igra, programeri su vodili računa da ne ugroze gejmplej reklamama. Naravno, dok igra zvanično ne zaživi, nećemo znati koliko su dobro uradili svoj posao. Zasad po svim mapama postoje bilbordi na kojima piše Quake Live. Ukoliko ste zainteresovani, posetite sajt www.quakelive.com i prijavite se za betu.

Aleksandar AŠKOVIĆ

 
Quake Live
Šta mislite o ovom tekstu?
KODE5 u Srbiji
Šeikova ergela
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera