PRVI UTISCI<>
122008<><>

BattleForge (alpha)

Pre nekoliko meseci na stranicama ove rubrike dokazali smo da preuranjeno oduševljenje beta ili demo verzijom neke igre, brisanje usta u anticipaciji ili cepanje košulje od oduševljenja ponekad može da bude bude više nego opravdano. Superiorni i megasjajni King’s Bounty: The Legend, igra koja nas je potpuno kupila u prvih petnaest sekundi igranja, ostala je über do samog kraja finalne verzije, dokazujući da ljubav na prvi pogled nije relikt prohujalih vekova. Alpha verzija BattleForgea proizvodi identičan ili snažniji impuls komponente spajdersensa, zadužene za njušenje stvari koje obećavaju. U pitanju je igra koja će, bilo da je narod masovno prihvati ili ne, izmeniti uobičajene metode i percepciju individualne i timske veštine u igranju real-time strateških igara.

Šta je zapravo najveći problem u kompetitivnoj sferi RTS žanra? Prema našem mišljenju, to je činjenica da uobičajeni RTS predstavlja zatvoreni sistem jedinica, građevina, pravila i taktike, u kom se možete istaći jedino surovom investicijom slobodnog vremena, uz reflekse i talenat koji se apsolutno podrazumevaju. Čak i da ste izgubljeni potomak Ervina Romela, genetski ukršten sa kobrom zarad superljudskih refleksa, u 100 odsto slučajeva izgubićete partiju Starcrafta protiv igrača koji tu igru kontinualno igra poslednjih deset godina. Neće vam pomoći činjenica da sve držite u malom prstu: takav protivnik već je sve video, i biće u stanju da pročita ono što radite pre nego što bilo šta počnete da radite. Neka posebna nepredvidivost u ovom slučaju je puka misaona imenica.

Well, takve iskusne zmije imaće drastične probleme u BattleForge multiplayer mečevima. Igra koja predstavlja kombinaciju RTS-a i trading card igre, nalik Magic: The Gatheringu, nad uobičajenim predstavnicima žanra ima osnovnu prednost u potpunoj neizvesnosti sastava protivničkog arsenala. Dve stotine normalnih i booster karata, koje postoje u trenutnoj verziji igre, dozvoljavaju gotovo beskonačan broj opcija za jedinice, borbene građevine i spellove. U svaki pojedinačni špil možete da stavite dvadeset karata po sopstvenom izboru, da ih ponesete u single player kampanju ili multiplayer okršaj, stičući iskustvene poene i virtuelnu valutu koji će vam progresivno donositi nasumične primerke sve moćnijih karata.

Totalna intergracija single i multiplayer igračkih modova svrstava Battleforge u specifičan vid MMORTS-a, koji ćete u obe varijante igrati zakačeni na Internet, čime se prevazilazi suštinska razlika između individualnog ili grupnog igranja. Single i multi mečeve možete igrati sami ili u društvu, zajedno ili protiv jednog, dva, šest ili dvanaest igrača; u pauzama borbe možete trgovati kartama na aukciji ili direktno, sastavljati specijalizovane špilove za različite situacije i isprobavati ih u sandbox modu, četovati sa drugim igračima...

Real-time strateška komponenta igre po vizuelnom stilu podseća na Blizzardove radove iz franšize Warcraft, kreirajući atmosferu surovog crtanog filma sa mnogo pirotehnike i specijalnih efekata. Dinamična gameplay mehanika, za koju je zaslužan sistem proizvoljno odabranih karata, igraču omogućuje da na totalno kreativan način savlada ljudskog ili kompjuterskog protivnika, uz balansni sistem koji onemogućava „spamovanje” jedinica ili čarolija. Za aktiviranje svake karte potrebna vam je određena količina energije, koju automatski crpite u zavisnosti od broja „stanica” koje možete izgraditi na specijalizovanim tačkama na mapi, kao i određeni broj orbova koji dolaze u nekoliko različitih boja. Dotični orbovi su perzistentni i zavise od broja „monument” lokacija u vašem posedu, na kojima po osvajanju možete izgraditi „boju” po vašem izboru. Karte dolaze u četiri osnovne varijante (crvena – fire, plava – frost, zelena – nature, ljubičasta – shadow); osnovne jedinice i čini svake vrste zahtevaju jedan orb odgovarajuće boje, dok jače jedinice, naravno, traže dva ili više. Strateška kvaka leži u činjenici da, osim pažljivog planiranja karata koje nosite u bitku, morate voditi računa i o orbovima koji su trenutno aktivni (napraviti što više plavih i otključati najjače jedinice, ili uzeti drugu boju i aktivirati ostatak karata u špilu?). Totalna specijalizacija za ofanzivu (tj. činjenica da ste u bitku poneli samo crvene karte) znači da nećete biti u stanju da se efikasno branite jer nemate plave (frost) karte sa jedinicama i spellovima koji su namenjeni odbrani, ni da se lečite nekom od zelenih magija... Milijardu mogućnosti za strateški pristup postaje deset milijardi pri timskim multiplayer mečevima.

Potencijalni razlog za brigu jeste činjenica da igru razvija EA Phenomic, nekada samostalni studio odgovoran za SpellForce, a sada pod okriljem moćnog Electronic Artsa. Kompanija je unapred najavila da održavanje servera sa igrom planira da finansira sistemom mikrotransakcija, tj. prodajom retkih karata i booster packova za „sumice” od pet dolara ili veće. Ovaj sistem, koji je Microsoft do perfekcije razvio u okviru servisa Xbox Live!, za igrače Magic: The Gatheringa i sličnih igara nije nikakva novost, ali vrlo lako može da postane destabilišući faktor u ekonomiji jedne online igre, pogotovo kada se poveže sa sistemom igračkih aukcija koji smo pomenuli.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
BattleForge (alpha)
Šta mislite o ovom tekstu?
Tom Clancy’s: EndWar
Iron Grip: Warlord
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera