Spellforce 2: Dragon Storm | Iako nije ponovio veliki uspeh prvog dela, solidni Spellforce 2 iz Phenomica predstavljao je fino urađenu simbiozu klasične hack & slash makljaže u stilu Dungeon Siegea (sa primesama RPG-a) i ograničenog RTS-a, uz zanimljivu priču i likove i (uglavnom) kvalitetna grafička rešenja. Ovih dana, od istog izdavača dolazi prvi zvanični add on za originalnu igru.Magijski svet Eo nalazi se pred najezdom demonskih hordi, preplašeno stanovništvo kreće u izgnanstvo ka toplijim i sugurnijim delovima zemlje, dok su portali koji povezuju regije kraljevstva pred kolapsom... Shaikan, kasta ratnika čijim venama teče zmajevska krv, šalje odabrane pripadnike na ključne lokacije da bi sprečili najezdu demonskih sila i otkrili uzrok urušavanja dimenzijskih kapija. Igrač je u ulozi jednog od takvih ratnika koji se nakon „manjeg” incidenta (koji uključuje umiranje i uskrsnuće) budi u patuljačkoj citadeli Winterlight. Nakon molbe lokalnih vladara i uz pomoć dvoje kolega, krećete u odbranu tvrđave patuljaka i ispitivanje obližnjeg dimenzijskog portala. Ostatak priče predstavlja relativno predvidivo, ciklično smenjivanje kvazi-RPG sesija istraživanja lokacija rasutih po arhipelagu Eoa, i malih RTS deonica sa uprošćenim modelom treniranja vojske i izgradnje dostupnih objekata. Kao i ranije, ova dva tkiva igre neprimetno se pretapaju jedan u drugi unutar istog nivoa, bez ikakvih prekida i dodatnih učitavanja. Nova kampanja donosi očekivan set novih questova, predmeta, delove opreme i likova. Postoje i nove veštine i magije, a najveća novina je ubacivanje treće klase, Shaikan, sa tačno dvadeset jednim novim skillom. Pored tri jedinstvene, ostale veštine predstavljaju balans između borbenog (Shaikan Combat Arts: Heavy & Light) i magijskog (Shaikan Blood Magic: Transformation & Conjuration). Tehničke karakteristike originala verno su prenete i na dodatak. Grafika je i dalje lepa, lokacije deluju dovoljno raznovrsno da ne dosade brzo, sa ukusnom primenom blooma i uz sjajno odrađene vodene površine, ali je cela stvar uočljivo neoptimizovana i povremeno izaziva štucanje i trzanje i na jačim konfiguracijama. Skandalozno nazubljene senke (nezavisno od nivoa kvaliteta koji odaberete) i ovde ostavljaju prepoznatljiv, ružan žig, a njihovo pomeranje i izduživanje u zavisnosti od doba dana neprirodno je brzo i napadno. Zvukovi i glasovna gluma su standarno solidni, a svojim kvalitetom opet se izdvaja izvanredna muzika, koja se bez problema može slušati i van konteksta igre. Uživanje u raznolikom fantazijskom svetu Eo iz perspektive trećeg lica, uz mogućnost proizvoljnog pozicioniranja kamere, i ovde predstavlja najveći motivacioni faktor za igranje i završetak kampanje. Aleksandar DINIĆ | | |