F.E.A.R. 2: Project Origin | Bez obzira na inspiraciju koju je ekstrapolirao iz japanskih horor filmova nalik „Ringu” (i njegovom zapadnom rimejku „The Ring”), autorski tim iz Monolith Productionsa uspeo je da ovaploti i obradi taj problematični supkulturni uticaj u ekstremno uverljivu formu horor pucačke igre, koja je 2005. godine pomerila granice FPS žanra. Kvalitetni i umešno projektovani suspens, koji se poigravao igračevim živcima i percepcijom do tada neviđenim sistemom audio-vizuelnih anomalija, postavio je F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon) vrlo blizu trona modernog PC horora (na kom još suvereno, posle više od deset godina, stoluje System Shock 2). Njegovi međunastavci / expansion packovi F.E.A.R.: Extraction Point i F.E.A.R.: Perseus Mandate, urađeni od strane nesposobnjakovića iz TimeGate Studiosa, delimično su ruinirali superiorni imidž originala, spuštajući rejting franšize i samog Monolitha, bez obzira na činjenicu da legendarni autori No one Lives Forever nisu uzeli učešća u kreaciji ovih polufabrikata. F.E.A.R. 2: Project Origin, čiji razvoj momci i devojke iz Monolitha ovih dana privode kraju, elegantno ignoriše postojanje obe ekspanzije, nastavljajući priču u tački koju je kraj originala presekao monstruoznim cliffhangerom. Eksplozija reaktora u Armacham Origin „fasilitiju”, F.E.A.R. tim koji se evakuiše helikopterom i mala, monstruozna Alma koja se kezeći uspinje u kabinu ostavili su mnoga pitanja bez odgovora. Centralni fokus Project Origina, kako kažu autori igre, biće kompletno razjašnjavanje misterije osmogodišnje devojčice, koju je sopstveni otac napravio psihopatogenim monstrumom, oslobođenim posle uništenja stazis komore i gladnim slepe osvete prema svemu i svakome. Igrač se ovoga puta ne nalazi u ulozi Point Man F.E.A.R. tima, već preuzima rolu Delta Force operativca Majkla Beketa koji, kao i PM, poseduje natprirodno brze reflekse (koji mu omogućavaju bullet time u borbi), sa potencijalnom (rodbinskom) vezom sa Pakstonom Fetelom i samom Almom. Da o istorijatu ne bismo dalje tupili bez preke potrebe, toplo vam preporučujemo da pre uranjanja u Project Origin (koji izlazi 10. februara) ponovo odigrate originalni F.E.A.R. i pohvatate konce ovog kompleksnog zapleta. Ovakav raskid sa prošlošću neuspešnih ekspanzija omogućen je faktom da je Warner Bros. Interactive Entertainment kupio Monolith i (posle kraćeg natezanja) pravo na franšizu F.E.A.R. posle spajanja Activisiona i Blizzarda.  | F.E.A.R. 2: Project Origin pokreće nova verzija Lithtech Jupiter EX 3D enginea, što predstavlja istinsko osveženje u FPS svetu, prezasićenom naslovima koji licenciraju Unreal tehnologiju. Dvadesetak minuta akcije dostupne u demo verziji igre na prilično spektakularan način demonstriraju obećanje autora da će okruženje dvojke biti drastično raznolikije od „kancelarijskog” sindroma F.E.A.R.-a. Probijanje kroz tinjajuće ruševine grada, urbane komplekse, napuštenu školu i stanicu podzemne železnice obogaćeno je borbom protiv starih poznanika – ATC vojnika u „normalnoj” i power armor formi. Akcija sada deluje mnogo visceralnije, životnije i surovije nego ranije, pre svega zbog drastično višeg nivoa detalja, kompleksnijeg okruženja, složenijih 3D modela vaših oponenata i znatno poboljšanog modula destrukcije objekata. Ovu poslednju stavku na pravi ćete način osetiti na samom kraju demo verzije, kada ćete sesti u oklopno odelo i bukvalno rasturiti living crap od nekoliko ulica i nekoliko tuceta protivnika. Elementi psihološkog horora su naglašeniji nego ikada ranije, a intezitet i audio-vizuelni kvalitet anomalija sada su, blagodareći spektakularnom 3D engineu, prilično impresivni. Nagoveštaji duhova, prikaza Alme i strave koju seje ovo mutirano derište, ukomponovani sa majstorskom translacijom okruženja iz realnog u nadrealno, zadaju domaći zadatak i mnogim horor filmovima novije produkcije. Nadamo se samo da autori neće preterati u eksploataciji ove narativno-akcione tehnike: najbolji suspens je dozirani suspens, bez permanentnog nasrtaja na čula i nerve. Demo verzija ga ima u količini koja nije lako svarljiva, ali to verovatno predstavlja odraz želje Monolitovaca da vas kupe na prvu loptu i ostave da brojite dane na kalendaru do crvenim markerom uokvirenog 10. 2. 2009.Hardverska zahtevnost ne deluje nam monstruozno, mada ćete za pravilan doživljaj svakako želeti Core2Duo+ konfiguraciju sa GeForce 8800GT kartom ili boljom. Demo verziju igre (za PC), tešku 1,8 GB, možete downloadovati sa www.whatisfear.com. Project Origin dolazi i za Xbox 360 i PlayStation 3. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |