Defense Grid: The Awakening | Ekstremno interesantna stvarčica... Defense Grid: The Awakening je predstavnik izuzetno retke hibridne sorte logičko-strateških igara koju naše zapadne kolege nazivaju „tower defense games”, naslov koji pred igrača stavlja spefičan strateški cilj: projektovanje odbrambenih instalacija u okviru prostorno limitiranog okruženja zarad odolevanja AI napadima.Ovo objašnjenje, previše rogobatno i kruto da bi makar i delimično objasnilo neodoljivi šmek i zaraznost Defense Grida, ipak sadrži suštinu njegove gameplay mehanike. Basicaly, nalazite se u ulozi odbrambenog operatera artefakt-lokacija davno nestale civilizacije, koji uz pomoć prijateljski raspoloženog AI konstrukta mora da spreči horde aliena u otimačini nekakvih procesorskih jezgara. Protivnički vanzemaljci nemaju nikakav AI niti napadačko naoružanje i ulaskom u svaku zonu slepo će se usmeriti (najkraćim putem) u pravcu modula sa jezgrima, koje će pokupiti i krenuti najkraćim putem ka izlazu sa mape. Jedina stvar koja u tome može da ih spreči jeste sistem odbrambenih turelnih instalacija, koje možete „sejati” po mapi i koje će ih automatski i bez vaše intervencije uništavati. Prva u nizu strateških kvaka je činjenica da je za izgradnju turela potrebno imati resurse, koje dobijate isključivo eliminacijom protivnika (na početku svake misije imate malu dozu free resursa za postavljanje početne linije odbrane); druga kvaka je fakat da turele možete graditi samo na predviđenim mestima za to, a svaka mapa ima potpuno drugačiji raspored tih lokacija i nekoliko potencijalnih puteva ka modulu sa jezgrima; treća i četvrta kvaka podrazumevaju to da postoji desetak tipova turelnih instalacija (četiri u demo verziji) i isto toliko vrsta vanzemaljskih štetočina. Portabl mitraljez, bacač plamena, laserski top i „tesla turret” koštaju različite svote resursa i imaju potpuno drugačije borbeno dejstvo, u zavisnosti od tipa aliena koga polivaju vatrom i mesta na kom ste je postavili. Vanzemaljci sa energetskim štitom su, recimo, ranjivi na vatru iz mitraljeza, a praktično imuni na lasere; Tesla turreti imaju kratak domet, ali udaraju jače jer su imali više vremena za „charging”, što ih čini idealnim za dokrajčivanje jačih protivnika (zato ih valja postavljati iza bacača plamena i mitraljeza koji će pokositi alien boraniju). Svaki turret možete nadograđivati investicijom dodatnih resursa, što je jedini način za pobedu na mapama sa malo „turret nodova”. Pažljivo planiranje postavljanja turela na nekim mapama ima i funkciju usmeravanja lemingoidnih aliena tačno određenom stazom koja će maksimizovati dužinu puta do jezgara i efikasnost vaše odbrambene linije. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |