Igra Shadowgrounds razvojnog tima Frozen Byte predstavlja uslišenje molbi mnogih zaljubljenika u pucačine starog kova, s pogledom iz ptičje perspektive, oružjem na gotovs i hordama neprijatelja ispred sebe, od legendi kao što su Alien Breed i Chaos Engine do novijih igara tipa Expendable i Crimsonland.Ganimed, prirodni satelit gasnog giganta Jupitera, sudeći po vestima budućnosti, oduvek je predstavljao idealno mesto za off-planet život i rad ljudi. Nakon sanacije manjih tehničkih problema, izgrađena je kolonija i stvari su krenule svojim normalnim tokom. Sve do sada. U ulozi ste Tajlera, mehaničara i inženjera, koji će se u maniru „one-man army” suprotstaviti vanzemaljskoj invaziji. Atmosfera u igri predstavlja uspešnu mešavinu filma „Aliens” i Alien Breed igara, sa sveopštim polumrakom, pljuštanjem kiše, hukom vetra i režanjem neprijatelja. Arsenal oružja je poveći i savršeno funkcionalan. Od početnog pištoljčića, preko sačmare i automatske puške pa sve do teškaša kao što su minigun i lanser raketa, oružje je upotrebljivo do samog kraja zbog činjenice da je brzina konzumacije municije u skladu s efektom koji ima na vanzemaljce, kao i zbog različitog dejstva na pojedine protivnike. Svaki primerak se dodatno može unaprediti modulima koji ostaju iza palih neprijatelja, što povećava neku od karakteristika (ili dodaje novu). Izbor protivnika je maštovit, od plašljivih paukova, preko različitih vrsta zverova koji kidišu iz potaje, zmijolikih stealth vanzemaljaca, do povećih primeraka naoružanih moćnim laserskim topovima. Grafika je odlična, nivoi su lepo dizajnirani i sa puno detalja, a posebne pohvale zaslužuje algoritam za proračunavanje i verno „rasipanje” senki u zavisnosti od vrste, broja i intenziteta svetlosnih izvora. Efekti koje proizvodi oružje su takođe sjajni (naročito iživljavanja bacačem plamena). Veliki plus ide i kameri koja se veoma elegantno približava i udaljuje u zavisnosti od akcije, uvek pružajući odličan pregled situacije. U mane spada pre svega jednoličnost nivoa i isforsiranost radnje. Ono što budete videli u prva dva sata igranja, pratiće vas do kraja igre, a nivoi i podnivoi se nepovezano ređaju kao na traci. Ono što je u početku bila mala istraživačka kolonija, brzo se pretvara u pravi konglomerat istraživačkih stanica, laboratorija, podzemnih i nadzemnih bunkera, vojnih baza i fabrika koji zauzima pola planete! Ovo celu stvar čini prilično monotonom za igranje na duže staze, a idealnom za kraće igračke sesije. Kritike idu i glasovima likova koji zvuče (blago rečeno) loše, izazivajući gadan osećaj u stomaku kad god neko u igri progovori. To se naročito odnosi na glavnog junaka: svemirski automehaničar, koji se zatekao usred buđenja drevne vanzemaljske civilizacije, trebalo bi da zvuči manje smoreno i nezainteresovano za haos koji se odvija oko njega. Aleksandar DINIĆ | | |