Desperados 2: Cooper’s Revenge | Otelovljena premisa Commandosa na Divljem zapadu pre nekoliko godina napravila je solidan bum na tržištu. Iako je bio podjednako frustrirajući, težak i na momente „kosočupački”, Desperados: Wanted Dead or Alive imao je drastično živahniji šmek od svog uzora: oživljeni svet špageti vesterna sa tipičnim, arhetipskim likovima i okruženjima, Meksikancima i revolverašima nalazio se na maksimalnoj distanci od pomalo smarajuće atmosfere Drugog svetskog rata, klanja Nemaca iz zasede i izbegavanja SS patrola.S obzirom na distancu u odnosu na original i na razmaženi ukus publike u drugoj polovini prve dekade XXI veka, razvoj Desperadosa 2 morao je da uključi solidnu dozu novina. Sudeći po simpatičnom demou, autori nisu posustali na polju inovacija, proširujući i peglajući klasičan izometrijsko-strateški sistem sa nekoliko veoma dobrih fazona. 3D grafika se, naravno, podrazumeva: sprajtovi su odavno postali deo istorije tako da ovo možemo svrstati u kategoriju koju su svi očekivali. Prvi (zaista) novi momenat jeste mogućnost za slobodnu promenu perspektive: pritiskom na taster ’TAB’ igra prestaje da bude strategija i postaje modifikovana varijanta FPS-a. Ovo je veoma korisno u situacijama kada slučajno ili namerno dignete uzbunu i želite da pokosite talas protivnika koji će pokuljati iz jednog pravca. S obzirom na to da u strateškom modu vaši „komandosi” na vatru ne odgovaraju sami, FPS perspektiva je neuporedivo efikasnija od pojedinačnog kliktanja. Druga velika novina je mogućnost kreacije predefinisanog seta akcija u strateškom modu, u okviru koje možete odrediti sekvencu akcija, waypointe i slično (na primer, radi izvođenja delikatnog manevra šunjanja iza ugla i brze likvidacije nekoliko protivnika). Demo verzija igre donosi jednu misiju iz single-player kampanje, u kojoj se nalazite u ulozi Doca McCoya kome je stavljeno u zadatak da iz planinskog sela punog naoružanih Meksikanaca izbavi Sancheza, pripadnika originalne petočlane postave probisveta. Doc je veoma ranjiv na paljbu iz vatrenog oružja, ali ima snajper i ampule sa uspavljujućim gasom kojima očas može da onesposobi veće grupe protivnika. Šunjanje i eliminacija iz zasede olakšani su elegantnim interfejsom sa dodacima na koje smo navikli još od prve verzije Commandosa (line of sight zone protivnika, indikator buke koja se stvara kretanjem itd.). 3D engine koji tera Desperados 2 spada u kategoriju „vrlo, vrlo dobar”, a posebno zadovoljava fina fleksibilnost pri promeni perspektive. Igra uvek ostaje glatka i pregledna, bez obzira na trenutnu situaciju i poziciju. Odlični zvučni efekti, audio-komentari protagonista i antagonista i lagane skriptovane scene (meksički banditi koji flertuju sa sinjoritama, na primer) pomažu da igra deluje zaista životno i prirodno. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |