![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Rise Of Nation sinteza je potezne i strategije u realnom vremenu. Potezni deo odvija se na mapi, slično Shogunu, dok se real time akcija odigrava na bojnom polju. Mapa je podeljena na teritorije isto kao u Riziku. Na njoj raspoređujete svoju vojsku i planirate napad. Drugi deo igre znatno je interesantniji i njega ćete proći kroz nekoliko modova. Nemojte preskočiti Tutorial misije, jer su sjajne za upoznavanje i privikavanje na interfejs. Dva druga moda čine okosnicu igre – pojedinačne misije sa standardnim elementima i načinom igranja i pokoravanje sveta.
U jednom potezu možete napasti samo jednu teritoriju, pa je za pokoravanje sveta potrebno dosta vremena, pogotovo na višim nivoima težine. Pored sile, u osvajanju će vam donekle pomoći bonus kartice. One donose odgovarajuće poene ili tehnologije koje pomažu tokom borbe. Sama borba odvija se u Age Of Empires maniru. Napadač poseduje samo jedan grad, a broj gradova branilaca zavisi od razvijenosti teritorije. Mikromenadžment je urađen veoma detaljno. Pored osnovnih resursa kao što su drveće, hrana ili znanje, na mapi se nalaze i specijalni, koji sadrže dva resursa u jednom. Ima ih 32, a najveća bitka vodi se upravo oko njih. Inače, resurse ne možete potrošiti: traju isto koliko i ljudi koji ih koriste. Tako ekonomija postaje važan faktor uspeha u svakoj misiji. Igra se proteže kroz osam epoha. Početni ratovi sa divljacima naoružanim praćkama kasnije će se pretvoriti u nuklerane katastrofe gde jedna raketa neutrališe sve pred sobom. Kako teče razvoj, u biblioteci se popunjavaju kategorije za istraživanje. Vojna, građanska, ekonomska i naučna grana poseduju sedam poboljšanja. Od zanimljivih tehnologija izdvajamo veštačku inteligenciju, pomoću koje se jedinice stvaraju samo jednim klikom miša, ili nuklearni štit koji vaše gradove čini otpornim na sve vrste napada. Pored seljaka koji služe za sakupljanje resursa i građenje, vojne jedinice možemo podeliti u četiri kategorije. Pešadija, konjica koja se kasnije pretvara u oklopna vozila, mornarica i avijacija. Napredovanjem kroz epohe polako će se otvarati nove jedinice i unapređivati stare. Svaka nacija poseduje karakteristične jedinice. Nemci na raspolaganju imaju varvare i vandale, Japanci samuraje, dok Turci poseduju nama dobro poznate janičare. Od istraživanja i broja vaših gradova zavisi i broj jedinica, pa je dobra uigranost između ekonomskih i građanskih istraživanja prava kombinacija. Epske bitke sa stotinama jedinica česta su pojava u većini misija. Nacija dobija veliki bonus izgradnjom čuda. Tokom kampanje možete sagraditi samo jedno, a izbor je veliki: piramide, koloseum, Ajfelova kula, Kolos sa Rodosa... Ove građevine donose odgovarajuće bonuse, ali isto tako teritorije sa čudima postaju primarni cilj neprijatelja. Tu je i mod za kreiranje misija i mapa, kao i neka vrsta testa sposobnosti. Kroz ovu mini-igru koja se sastoji od osam misija, proverićete svoje sposobnosti u ekonomiji, brzinu snalaženja na tastaturi korišćenjem prečica, za koliko minuta možete stići do određene epohe, itd. Multiplayer je standardan za ovaj tip igara, a poseduje i neke novine, kao na primer sprečavanja ubrzanog napada (rush), postavljanjem vremenskog ograničenja o nenapadanju. Iako je Rise Of Nations u 2D okruženju, blista sa grafičkog aspekta. Jedinice i građevine su veoma detaljne, a jedinu zamerku možemo uputiti na istovetni izgled pojedinih jedinica svih nacija. Muzika je opuštajuća, mada je od silne zanesenosti ratovanjem u većini slučajeva nećete ni čuti. Konstantin MILUTINOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |