Kada ste poslednji put igrali nešto originalno, sveže i novo? Sve smo već negde videli, svake ideje se neko već setio, svi uglovi kamere su već odavno isprobani... Zato kriterijum za originalnost više ne važi u stopostotnoj formi. Ghost Master je najbolji primer za količinu esencije koja je potrebna i dovoljna da igru uvrsti u klub elitnih naslova: koristeći kontrolisano dobar miks već viđenih momenata ukalupljen u prilično svežu formu i špikovan sjajnom idejom, autorski tim („Sick Puppies” pod okriljem „Empire Interactivea”) uspeo je da napravi igru o kojoj će se dugo pričati.
U pitanju je upravljačko/simulaciona kombinacija strategije i rolpleja u kojoj preuzimate ulogu gospodara duhova čiji je zadatak da organizuje paranormalnu ekipu za plašenje smrtnika! Smešten u simpatični američki gradić Gravenvil, zakukuljeni zaplet kroz 14 single player misija baciće vas na isto toliko izazovnih zadataka, koji će varirati od klasičnog plašenja devojaka iz sestrinstva na koledžu (Tutorial), do prilično komplikovanih i kombinovanih formi gde je zastrašivanje ljudi samo forma za postizanje nekog krupnijeg cilja. Gledano sa strane, Ghost Master najviše podseća na mešavinu Simsa i Dungeon Keepera. Svaka misija se odvija u zoni koja najčešće predstavlja varijaciju na temu višespratne kuće, bilo da se radi o porodičnom dupleksu, zamku ili brodu (neke misije se odvijaju i na otvorenom). Sve je urađeno u kompletnom i bogatom 3D engineu, sa mogućnošću da proizvoljno zumirate i švenkujete scenu, kao i da slobodno žonglirate sa prebacivanjem sa sprata na sprat i sa enterijera na eksterijer.
Kao i u Sims, svaka zona je bogata NPC karakterima, koji ujedno predstavljaju sredstvo i cilj za ispunjavanje zacrtanih zadataka. Svaki od njih ima profilisani „personality”, koji se pre svega ogleda u svesnim i podsvesnim strahovima koje je moguće eksploatisati, kao i u tri skale (Terror, Madness i Belief) na koje će vaša manipulacija uticati. Evo jednog primera: jedna od devojaka boji se paukova, što ste saznali prizivanjem duha koji ima sposobnost „Taste Aura”, odnosno, saznavanja strahova; sačekaćete trenutak da se dotična osoba nađe sama na spratu, baciti swarm paukova i gledati kako joj rastu Terror i Madness skale! (kada Terror skala dođe do vrha, osoba napušta lokaciju). Ako insistirate na generisanju situacija i pojava kojih se osoba posebno boji, ista će poludeti pre nego što u strahu pobegne iz kuće! Vaša živopisna ekipa sastoji se od 47 paranormalnih agenata (većinu „otključavate” u pojedinačnim misijama, ispunjavanjem njihovih individualnih questova). Sve njuške iz horor filmova su ovde: od klasičnog „Boo” duha, preko Bansheea, Poltergejsta i bezglavih konjanika, do karakondžula koje predstavljaju ikone pop-kulture (ako volite Brusa Kembela i „Evil Dead” serijal, doživećete ugodno izmenađenje). Svaki od njih poseduje individualne moći koje su po efektima i intenzitetu svrstane u osam kategorija (između misija im možete dodavati nove, trošeći bonus poene, odnosno Golden Plazmu koju ste eventualno zaradili). Neke su čista klasika: krv koja kaplje sa zidova, predmeti koji lete po sobi (tzv. „Kinesis”), zaposedanje i ludački ples, konjanik koji se materijalizuje, jaukanje sa svih strana... Navodno, ima ih ukupno 140. ...još jedno mišljenje | Za Ghost Master teško je reći tačno kom žanru pripada. Na jednom mestu kombinovani su strateški, upravljački i avanturistički elementi. Upravo iz tog razloga, ali i sjajne ideje i izvođenja, predstavlja igru koja će privući svakog ljubitelja dobre kompjuterske zabave. Dok ne ovladate duhovima koji vam stoje na raspolaganju i njihovim moćima, imaćete probleme sa rešavanjem nivoa i to je jedna od retkih zamerki koja može da se uputi ovoj igri. S druge strane, svega petnaestak nivoa čine igru prekratkom. Tehničkim karateristikama nema šta da se zameri. | V.P. |
| | Reakcije ubogih smrtnika su predvidljive: hvatanje za glavu, vriska, bežanje, vrtenje ukrug, što opet i ponajviše zavisi od individualnih strahova i sujeverja. Neke tvrdokorne njuške je teško uplašiti, iz prostog razloga što ne veruju u duhove! Isti zahtevaju ekstra trud i kombinaciju efekata. Upotreba svake pojedinačne moći zahteva određenu količinu ektoplazme, koja predstavlja jedni pravi resurs u igri, i čiji kvantitet raste zavisno od straha koji je generisan u misiji.Svakog agenta morate pre upotrebe usidriti za određeni premet ili lokaciju: neki duhovi se vezuju za sobe, neke karakondžule traže, na primer, kostura da bi bile prizvane, druge se lepe za kućne aparate i sve što je vezano za struju... Lepeza opcija je široka, a zadaci se progresivno usložavaju i zahtevaju pažljivo planiranje, pogotovo u kasnijem delu kampanje kada dođete u kontakt sa sveštenicima i egzorcistima koji vam očas mogu isterati duha i pomrsiti račune. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |