![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Strateški mod prati sukob Gala i rimskih trupa, a kampanju možete da igrate sa obe zaraćene strane. Gali su snažni, borbeni narod, ali zbog nedostatka organizacije i modernog oružja često se oslanjaju na urođenu borbenu umešnost manjih grupa jednica. Sa druge strane, snaga Rimljana leži u brojnoj, dobro organizovanoj i opremljenoj armiji. Pored ove dve glavne strane, u Rage of Waru postoje i dve sporedne, ali takođe moćne grupacije. To su Teutonci i Druidi. Dok Teutonci predstavlju ujedinjena germanska plemena koja napadaju neorganizovano zbog trenutne dobiti, Druidi su povučeni poklonici prirode čije moćne magije ih čine vrednim saveznicima ili strašnim neprijateljima. Da li će Vercingetoriks ponovo predati svoj mač Juliju Cezaru – zavisi od vas. Avanturistički mod ima kompleksniju, ali manje istorijski preciznu priču, iako je smeštena u isti vremenski period i geopolitičko okruženje. Ovaj mod stavlja vas u ulogu Laraxa, mladog keltskog ratnika kome tokom pomenutog galsko-rimskog sukoba teutonski pljačkaši uništavaju rodno selo i ubijaju nevestu. U želji za osvetom, Larax prihvata poziv boginje rata i kreće u avanturu koja će ga voditi širom ratom zahvaćene zemlje i promeniti sudbinu celog naroda. Rege of War počinje slično akcionim RPG-ovima, vodićete usamljenog Laraxa, tamaniti neprijatelje i unapređivati njegove osobine, ali vremenom, kako se Laraxu pridružuju saborci vaša družina prerasta u armiju pa se granica između strategije i RPG-a gotovo gubi. Celtic Kings ubraja se u one RTS-ove gde je građenje baze potisnuto u drugi plan, ali pored taktike, koja je očigledno na prvom mestu, igra stavlja naglasak i na realnu logistiku. Tako svaka jedinica troši hranu (i umire kada nema istu) pa, što vam je armija veća, morate imati veću civilnu populaciju koja svojim radom izdržava vaše ratne napore. Takođe, kao u Battle Realmsu, ljudi su jednako bitan resurs kao hrana i zlato jer jedinice se ne prave „iz ničega” već vojnike regrutujete među meštanima u vašim selima i gradovima što dodatno opterećuje ekonomiju. Osvajanjem protivničkih ili pregovaranjem sa neutralnim naseljima vaš ekonomski status se popravlja, ali balans između veličine vaše armije i zadovoljstva civilne populacije sve vreme ostaje bitan i može da se prati na skali odanosti. Kao u većini RTS-ova koji su se pojavili u poslednje vreme i u Celtic Kingsima veoma bitnu ulogu u svakoj armiji igraju heroji. Ove natprosečno snažne jedinice imaju mnogo važniju ulogu od pukih „tenkova” kao u nekim igrama. Naime, kao u igri Kohan: Imortal Sovereigns svakom heroju možete da priključite određeni broj običnih jednica. Obične jednice same za sebe stiču iskustvo i dobijaju bonuse u napadu, odbrani i energiji, ali dok su pod komandom heroja, te jedinice dobijaju deo njegovog iskustva što ih trenutno čini višestruko snažnijim. Takođe, heroji mogu da organizuju „svoje” jedinice u formacije i kada jednom heroju izdate naređenje on ga automatski „prenosi” na svoje potčinjene. Formacije su mnogo bitnije nego u sličnim igrama jer pored taktiče prednosti koju donosi određani raspored jednica, formacije daju i specifične bonuse pri napadu ili odbrani. Mala zamerka je što kada se saberu sve zaraćene i neutralne strane u celoj igri ima tek četrdesetak jedinica, ali sve su istorijski prilično realne (ako zanemarimo magijske sposobnosti druida i sveštenika) i prilično dobro balansirane. S tehničke strane, Celtic Kings podseća na Sudden Strike serijal jer dele osnovnu ideju. Na 2D izometijsko bojno polje stavljeno je mnoštvo neverovatno detaljno nacrtanih jedinica. Dve očigledne prednosti u odnosu na Sudden Strike su mnogo veće i preglednije jedinice kao i činjenica da engine Celtic Kingsa podržava neverovatnih pet hiljada jednica na enormnim mapama što omogućuje rekostrukciju neviđenih epskih bitaka između Gala i rimskih legija. Sve ovo prati izražajna muzička pozadina i nenametljivi atmosferski zvuci. Celtic Kings: Rage of War je jasna poruka svim dizajnerima igara da za uspešnu igru nije potreban moderan 3D izgled ni plagiranje već viđenih ideja. Iako se RTS i RPG kombinuju već godinama pravo je čudo kako ovakva igra nije nastala ranije. Ne samo da će se ovakva mešavina svideti poklonicima strategija i roll play igara već će jedinstvena atmosfera lako privući i igrače koji se pre nisu osećali kod kuće u pomenutim žanrovima. Celtic Kings možda nema izgled modernih RTS i RPG hitova, ali taj mali propust je više nego nadoknađen igračkim ugođajem koji nikako ne treba propustiti. Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |