TEST PLAY<>
102002<><>

Prince of Qin

Kineski tim „Object Software” u više navrata je pokazao da inspiraciju za igre traže u istoriji svoje zemlje. Tako je i sa njihovim najnovijim ostvarenjem. Naime, od 221. do 206. godine p.n.e. bilo je vreme Prve kineske dinastije, dinastije Qin (Čin). Iako je trajao samo petnaest godina, ovaj period ubraja se u najznačajnije u kineskoj istoriji. Pored što je okončala dvesta pedeset godina dugo razdoblje Zaraćenih država, dinastija Qin uvela je centralizovanu vlast, standardizovane mere i pismo, a započeta je i izgradnja slavnog Kineskog zida. Zbog nesuglasica sa svojim surovim ocem, prestolonaslednik princ Fu Su poslat je na sever države gde je branio zemlju od napada Huna i lično nadgledao izgradnju zida. Nažalost, njegov mlađi brat Hu Hai iskoristio je Fu Suovu popustljivost prema radnicima da ga natera na samoubistvo i preuzme presto nakon smrti Prvog cara. Igra počinje sledećom idejom: umesto da sebi poslušno oduzme život, princ Fu Su odlučuje da otkrije ko se krije iza zavere protiv njega i potom osvoji presto koji mu pripada.

Već na prvi pogled, očigledno je da Prince of Qin posuđuje i u izgledu i u izvedbi od najslavnijih igara ovog žanra – Diabla i Baldur’s Gatea. Dužim igranjem otkrićete do koje mere idu ove „pozajmice”, ali primetićete i nekoliko inovacija i originalnih unapređenja oprobanog modela. Igru započinjete vodeći samog Fu Sua, a vremenom pridružiće mu se još četiri heroja. Shodno tome, u Prince of Qin postoji pet klasa likova: paladin, čarobnjak, ubica, veštica i snagator (muscleman). Klase se razlikuju po osnovnim karakteristikama i specijalnim veštinama koje samo ta klasa može da nauči. Osnovne karakterisitke određuju fizičku i magijsku snagu, okretnost, vitalnost, brzinu sticanja iskustva i uspešnost pri cenjkanju sa brojnim prodavcima, karakterističnim za ovaj žanr igara. Specijalne veštine kao u Diablu II dodatno unapređuju efektivnost likova u borbi (neke čak nose isto ime kao „Blizzardovoj” igri dok druge samo imaju isti efekat), ali i pri rešavanju neborbenih zadataka. Zapravo, ovih avanturističkih elementata ima „previše” za jedan akcioni RPG kako je Prince od Qin najavljivan. Ovo u stvari nije loše jer ćete zato tokom ove igre i uključivati mozak. Da dizajneri nisu mislili na čistu akciju vidi se i iz kompleksne priče koja se odmotava kroz obimne dijaloge sa desetinama NPC-ova, a dodatni bonus je istorijska komponenta. Tako ćete tokom igre sretati realne ličnosti iz ovog perioda, a vaša družina će moći da poseti slavne lokalitete kao što je grobnica Prvog cara sa figurama ratnika od terakote.

U svakom trenutku možete direktno da upravljate samo jednim likom dok vas ostali članovi družine prate shodno svom AI-u, ali zahvaljujući komandama sa tastature možete lako da prebacujete direktnu komandu na željene likove u timu. Ako pak ne volite da izdajete naređenja na brzinu (ili ste u sukobu sa nekim od težih protivnika) možete potpuno da pauzirate igru i polako izdate naređenja. Takođe, tu je veoma zahvalna opcija automatskog pauziranja koja zaustavlja akciju u određenim situacijama kao npr. kada je neki od likova u životnoj opasnosti što vam daje vreme da ga na miru izlečite.

Dok u većini RPG-ova protivnici seju magične predmete na sve strane, u Prince of Qin je varijacija na temu viđenu u Throne of Darknessu. Tako materijali koje nalazite tokom borbe mogu da se iskoriste za pravljenje novog oružja i opreme, ali pri stvaranju mora da se pazi na nekoliko uslova. Naime, kao borbene i magijske veštine i predmeti u ovoj igri podležu tzv. filozofiji pet elemenata. Ovi elementi su voda, zemlja, vatra, metal i drvo, a postavljeni u zamišljni krug svaki od njih utiče pozitivno na dva susedna elementa i negativno na dva suprotna. Tako voda npr. pojačava dejstvo zemlje i drveta, a slabi vatru i metal. Ovaj sistem posebno dolazi do izražaja u toku borbi sa protivnicima koji su imuni na određene elemente jer se dobija efekat sličan principu „papir-kamen-makaze” koji je popularan u strategijama. Tako je npr. vatra efektivna protiv drveta, voda protiv vatre i tako u krug što daje borbama taktičku dimenziju jer morate da prilagođavate svoje napade i opremu datoj prilici.

Iako akcija i priča nemaju problema da neprestano drže vašu pažnju, neće proći dugo pre nego što se zapitate: da li su Princ of Qin pravila dva odvojena tima koji se nikada nisu srela? Sa jedne strane su predivne, detaljne pozadine i atmosferska muzika koji vas prosto utapaju u ambijent Kine dva veka pre nove ere, dok su animacije likova i stvorenja kao i zvukovi povezani sa njima sasvim druga, mnogo tužnija priča. Kada se još uzme da je kavalitet brojnih dijaloga u igri na nivou sinhronizacije kung fu filmova iz sedamdesetih, stiče se finalni utisak da su tvorci Prince of Qina mislili prvo na priču, zatim na mehaniku igre, a da su potpuno smeli s uma da „udare završni glanc”. Tako se dobija torta bez šlaga – ukus je tu, ali izgled nije savršen.

Pored arhaične i pomalo nedorađene spoljašnjosti Prince of Qin ostaje zabavan na svoj „akciono RPG” način. Tu je još i dodatni istorijski element kao i okruženje koji će ovu igru učiniti privlačnijom svim zaljubljenicima u kulturu Dalekog istoka. Ipak, prava je šteta što igra sa tako dubokom i interesantnom pričom nema malo bolju šminku koja bi pretvorila Prince of Qin u nezaboravno igračko iskustvo. Ovako to ostaje samo još jedan prosečni akcioni RPG koji će već nakon nekoliko nedelja početi da bledi iz sećanja.

Dragan KOSOVAC

 
Battlefield 1942
Prisoner of War
Frontline Attack: War over Europe
Mafia
Prince of Qin
Šta mislite o ovom tekstu?
Divine Divinity
Icewind Dale II
Emperor: Rise of the Middle Kingdom
Beach Life
Largo Winch: Empire Under Threat
Celtic Kings: Rage of War
Earth 2150: Lost Souls
Dino Crisis 2
Batman Vengeance

MINIMUM:
Pentium II/266 Mhz, 64 MB RAM-a, 2 MB VRAM
OPTIMUM:
Pentium III/500 MHz, 128 MB RAM, 16 MB VRAM

80
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera