
Samo šest meseci posle izlaska „najbolje potezne strategije u 1997. godini” (PC Gamer), hvale vrednog Incubation: Time is running out, neko iz „Blue Bytea” je odlučio da se objavi disk sa novom dozom misija. Pošto svojevremeno nije bilo mesta za detaljan osvrt na original, sada koristimo priliku da u okviru jedne prostorne jedinice lista damo dual-pack varijantu opisa ovog izuzetnog strateškog mini-serijala, tim pre što ničeg sličnog nema na tržištu, niti će ga, s obzirom na odsustvo najava, biti u bližoj budućnosti. Potezne strategije polako izumiru, ali adrenalinske inekcije ovog tipa pokazuju da u okviru žanra ipak nije baš sve rečeno.
Smešten u okruženje definisano Battle Isleom i njegovim nastavcima, Incubation prati sudbinu kolonista sa Kromosa na naoko lepoj i gostoljubivoj planeti Scayra. Idila biva narušena kada se grupa lokalnih domorodaca zarazi ljudskim mikrobima, bezopasnim po koloniste, ali jako virulentno-mutagenim za njih. Inkubacija, tj. period transformacije krotkih humanoida u krvoločne zveri je izuzetno kratka, virus počinje da se nekontrolisano širi, a korumpirani general, upravnik kolonije odbija da izvrši evakuaciju. Umesto toga, šalje odred marinaca da stabilizuju situaciju dok se ne pronađe serum sa povratnim dejstvom. Grupicu prašinara, na čelu sa kapetanicom Rejčel Radeford i hrabrim desetarom Aleksandrom Bretom preuzimate, naravno, vi. I tu počinje audio-vizuelno-atmosferični šou kakav se retko sreće bilo gde, a kamoli kod standardno „mirnih” strateških igara. Incubation koristi 3D engine razvijen za potrebe Extreme Assaulta koji se vrlo dobro uklapa u taktičku osnovu igre, povezujući fenomenalan izgled sa ogromnom upotrebnom vrednošću. Pošto su jedinice i teren čisti 3D objekti, možete se do mile volje iživljavati u nekom od predefinisanih modova kamere (user, free i unit view), rotirajući kadriranje prema potrebi i afinitetu. Ukomponovavši tako nešto sa proverenom, Laser Squad-olikom šemom izvođenja, autori su uspeli da naprave prilično jedinstvenu kombinaciju, prijatnu za oči i uši, izazovnu za mozak i neopterećujuću za palac i kažiprst. U skladu sa trendom, ubacili su i podršku za 3D kartice, mada je za sada ograničena na 3dfx modele (zakrpa za D3D je u pripremi, mada igra i bez toga izgleda više nego dobro). Koncept igranja, iako veoma sličan pomenutoj legendi, nosi u sebi svojstvene specifičnosti. Kao i tamo, broj akcionih poena svakog vojnika određuje šta sve može da se uradi u okviru jednog poteza. Broj radnji je skroman, svodi sa na kretanje, otvaranje vatre, manipulaciju predmetima i opremom i aktiviranje individualnog defanzivnog moda. Ipak, raznovrsnost opcija koja karakteriše, npr. X-COM Apocalypse ili Soldiers at War (saginjanje, puzanje, trčanje, vatra sa nišanjenjem ili bez njega) se ovde ne bi adekvatno uklopila. Izvesna limitiranost je sasvim dovoljna za više nego optimalan ugođaj, koji podrazumeva izuzetno kratko vreme adaptacije na komandni interfejs i koncentracju moždanih resursa na samu srž akcije. Ako bi tražili dlaku u jajetu, zamerka bi se mogla svesti na relativno „male” poteze, odnosno, ograničenost vojnika na nekoliko radnji pre davanja prilike protivniku. Pošto to važi i za njega, pitanje postaje stvar čistog ukusa. U prvom delu igre očekuje vas 28 misija koje nisu preterano teške. Tu i tamo naleti pokoja”koska”, ali ako o ljudstvu i opremi od početka vodite računa, problema neće biti. Saborci su veoma deficitarni, pogotovo oni iskusniji koje imate od početka, tako da svaki gubitak drastično povećava težinu daljeg toka igre. Kasnije ćete imati priliku da regrutujete nove, koji su praktično beskorisni pre nego što se prekale u bitkama. Iskustvo koje stiču borbom omogućava im korišćenje efikasnijeg naoružanja, kao i rast ličnih karakteristika, od kojih je najvažniji, naravno, broj akcionih poena za svaki potez. The Wilderness Missions donosi nove doživljaje ekipe u istom sastavu. Pola godine posle evakuacije kolonije vlada ih šalje po kontejner sa vrednim mineralima, vlasništvo izvesne korporacije koji je u opštoj frci zaboravljen u jednom skladištu. Stvari kreću naopako od samog početka, kada Bret sa trojicom vojnika ostaje odsečen od većine usled posebno žestokog napada grupe mutanata. Glavnina snaga uzima kontejner i uzleće, uverena da im nema spasa. Bez radio stanice i skromno naoružani, narednik Bret (unapređen je u prošlom nastavku) i kompanija sada umarširavaju u niz od 39 novih problema (umesto loših video sekvenci iz prvog dela, ovde o svemu tome saznajete iz stripa koji vam sleduje ako kupite original). Novi set misija neuporedivo je teži nego prethodni. Svaka predstavlja pravi izazov prvenstveno zbog akutne ograničenosti oružja i opreme, kao i složenijih zadataka i gomile starih i novih neprijatelja koji prosto kuljaju sa svih strana. Nova oružja (poboljšani minobacač i laser, laki plazma pištolj i motorna testera) postaju dostupni tek kada dobro odmaknete sa igrom, a dotle vam ostaje da se snađete kako znate i umete. Veliki broj novih misija opet je vezan za grad, dok ćete svu težinu izazova u džungli osetiti tek u drugoj polovini kampanje. A dotle ćete se vraški naigrati. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |