TEST PLAY<>
071998<><>

Team Apache

Rok trajanja hit-igara u poslednje vreme se drastično skraćuje. Naslovi u koje su investirane godine razvoja i gomila dolara u najboljem slučaju mogu se nadati šestomesečnoj aktuelnosti, pre nego što zubi konkurencije počnu da im drobe teško stečeni prestiž. Zakoni tržišta su neumoljivi a rokada na igračkom tronu i top-listama momentalo sledi posle prvih magazinskih ili internet kritika svake nove zvezde u hiperproduktivno-sluđenoj plejadi igara za PC.

Svež primer je Team Apache. „Svetski prvak” helikopterskih simulacija iz perioda januar-juni 98. godine, famozni Longbow 2 dobio je naslednika takvog kalibra da uprava „Jane’s combat simulationsa” preostale kopije istog može komotno da baci ili ponudi po ceni dalekoistočnih lažnjaka. Da od boljeg može još bolje saznajemo zahvaljujući predusetljivosti „Mindscapea”, koji nam je mesec dana pre evropske premijere poslao Team Apache primerak letnjeg prestolonaslednika carstva borbenih simulacija.

Glavni programer i dizajner „Simis” tima (Mindscape se pobrinuo za marketing i distribuciju, a dotični momci za kompletan razvoj igre) je izvesni Brajan Voker, bivši pilot AH-64 Apachea i veteran Zalivskog rata. Znači, neko ko sigurno zna kako se leti i bori helikopterom, za razliku od cvikeraša koji konsultuju knjige i brošure (Jane’s). Dalje, Simis iza sebe ima skoro osam godina uspešnog rada i bez obzira što nikad nisu stekli kultni status jednog „Digital integrationa”, definitivno nisu za bacanje (autori su, npr. Mig-29 Fulcruma, jedne od najboljih simulacija za Amigu 500). Rezultat dobre ekipe, dobrih ideja i dobrog tajminga nikada ne može da omane.

Od čega početi sa hvalom igre koja je u svakom pogledu sjajna? Najširem krugu igrača grafika i vizuelni efekti sigurno bi prvo zapeli za oko. E, taj segment Team Apachea će vas naterati na pad sa stolice. Karakteristike i teksture terena, efekti atmosferskih prilika, pokretni i nepokretni objekti, eksplozije i „real-time light sourcinga” urađeni su toliko verno da nema mesta ni najmanjoj primedbi, a savršena optimizovanost 3D rutina ne traži konfiguraciju od 3000 DEM da biste adekvatno uživali. Gotovo filmska dočaranost magle, snega, kiše i grmljavine uslovljena je posedovanjem prosečnog Pentiuma sa 3D grafičkom karticom.

Savršenost vizuelne kozmetike je beznačajna jer prave vrednosti igre leže u „totalnosti” simulacije koju će te iskusiti. Za razliku od uobičajene prakse, ovde će te pored odrađivanja borbenih misija voditi računa o svim aspektima života i rada vaše eskadrile, od regrutacije pilota i nišandžija, problema sa snabdevanjem i zalihama, održavanja i popravke helikoptera do taktičkog planiranja misije. Kombinatorika sa osobljem ubedljivo je najzanimljivije parče ovlašćenja koje posedujete. Piloti i nišandžije nisu numerisano-bezlične kreature, već poseduju detaljan psihološki profil koji značajno utiče na njihovo i ponašanje tima kojeg su deo. Od nekih možete očekivati stabilnost u najtežim situacijama, drugi počnu da paniče usred misije, pojavi se tu i neurotični manijak koji je efikasan u borbi ali nepodesan sa saradnju... Borbene sposobnosti, letačka veština i kooperativni duh najbitnije su od dvadesetak (po Brajanovim rečima) mogućih individualnih karakteristika koje morate uzeti u obzir pri „uparivanju” posada (kombinacija neurotičnog pilota i nespretnog nišandžije u jednom helikopteru nije naročito srećna). Moral (i sa njime povezana efikasnost) im znatno varira u zavisnosti od uspešnosti misija i eventualnih žrtava, a za korekciju istog možete uraditi nekoliko (realnih) stvari (razgovarati, prirediti neku vrstu kulturno-umetničkog popodneva(!), i sl.). Izbacivanje iz službe poslednje je sredstvo.

Kampanje u kojima se možete oprobati vezane su za lokalnu frku u Kolumbiji i invaziju Litvanije. Borba protiv narko-kartela i nekakve komunističke gerile (Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia) tipičan je sukob niskog intenziteta bez većih izazova, ali je odbrana Litvanije od ruske agresije izuzetno tvrd orah i za iskusne predstavnike sobnih letača. Redosled misija je na najvišem mogućem nivou dinamičnosti i nelinernosti i podjednako zavisi od stepena uspeha svake akcije i koordinacije sa trupama vlade koju ispomažete. Nekoliko prvih angažmana po pravilu je istovetna pri svakom početku jedne od kampanja, dok dalje grananje situacije zavisi isključivo od vas.

Igrati ovako nešto bez adekvatnog džojstika stvarno nema smisla. Ako još niste postali vlasnik nekog wingman warriora ili slične budžetne alatke, igra će vam elegantno sugerisati da kursorski i numerički tasteri nisu deo standardne opreme borbenog helikoptera. „Flight model” izuzetno je realan i podrazumeva strahovitu nestabilnost i mušičavo ponašanje letelice pri bilo kojoj operaciji tokom leta, što znači da nabadajući tipke nećete dugo jezditi nebom. Bogata deca sa ogovarajućim hardverom svakako će pozdraviti i podržanost force-feedback tehnologije i mogućnost upotrebe VR kacige uz čiju upotrebu Team Apache prestaje da bude obična kućna razbibriga. Postaje savršeno upotrebljivo sredstvo za početnu obuku borbenih pilota.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
WORLD CUP 98
Redneck Rampage Rides Again
Team Apache
Šta mislite o ovom tekstu?
Incubation: The Wilderness Missions
Panzer Commander
Unreal
Industry Giant
Forsaken
Redline Racer
Plane Crazy
Philip K. Dick’s UBIK

ŽANR:
simulacija letenja
PLATFORMA:
P/133, 16 MB RAM-a
MEDIJUM:
1 kompakt disk

Obavezno gradivo za sve ljubitelje žanra.
Poneki sitniji bag.

96

Oficijelni softver dobili smo od firme „Mindscape”
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera