
Svoje ozbiljne pretenzije na tržištu sportskih simulacija za PC računare „Sega Sports” potvrđuje igrom NBA Action 98. Ovim naslovom „Sega” na velika vrata ulazi u svet „ozbiljnih” košarkaških simulacija, direktno konkurišući najboljim igrama ovog žanra. Kako stvari stoje, možemo slobodno reći da je i sam NBA Live 98 konačno dobio ambicioznog konkurenta. To je, s obzirom da se radi o prvoj „Seginoj” igri u ovom žanru, više nego zadovoljavajuće (s nestrpljenjem očekujemo nastavak koji će, po svemu sudeći, konkurenciju ostaviti daleko iza sebe).
Poslednji pokušaj da koliko-toliko ugrozi šampionsku poziciju „Electronic Artsovog” čeda, učinio je „Microsoft” svojom igrom NBA Full Court Press. U odnosu na NBA Action 98 to je tek bledi pokušaj da se unese malo života u svet PC sportskih simulacija. Ova igra obuhvata apsolutno sve što jedna savremena košarkaška simulacija treba da pruži. Na prvom mestu izdvojićemo fenomenalnu „motion-captured” animaciju igrača, gde je velika pažnja posvećena i najsitnijim pokretima. Broj različitih kombinacija, driblinga, finti, zakucavanja, akcija, asistencija, napada, kontranapada i odbrana je toliki da se se svaki nova akcija čini različitom od prethodne. Mogućnost taktičke organizacije igre u toku samog meča (što je prvi put uveo upravo NBA Live 98) usavršena je novim opcijama. Atmosfera pravog košarkaškog meča preneta je sa zapanjujućom detaljnošču, tako da akcije izgledaju lepše nego u bilo kojoj drugoj simulaciji košarke. S druge strane, vide se neke tehničke nedorađenosti zahvaljujući kojima je NBA Live i dalje korak ispred. Poligoni su vidno slabijeg kvaliteta. Lica igrača su vrlo dobro „nalepljena”, ali je celokupan izgled igrača značajno poremećen izraženim kockastim ivicama (primera radi, Divac više liči na Filipa Višnjića iz mladih dana). Neretko se dešavaju preklapanja i gubitak detalja. Ovi nedostaci kompenzovani su odličnim bojenjem poligona i živahnom animacijom. Teksture podloga i publike su zadovoljavajuće. CD muzika i zvučni efekti su sjajnog kvaliteta, ali kvantitativno slabo zastupljeni. Nedostaju neki efekti koje smo viđali i na mnogo lošijim igrama, poput škripe patika na parketu, komentara igrača i dr. Komentator nije naročito stimulativan, što se odnosi i na uspavanu publiku. Rezoucija ekrana se može podešavati u intervalu od 320x240 piksela sa 8-bitnom paletom do 640x480 piksela sa 16-bitnom paletom, tako da i vlasnici slabijih mašina (čak i 486-ica), uz proporcionalno redukovanu detaljnost grafike, mogu startovati igru uz zadovoljavajući frame rate (brzinu animacije), za razliku od slajd-šoua koji nudi NBA Live 98. Upravljanje je nešto komplikovanije, tako da postoji osam tastera sa različitom funkcijom. Uloga tastera zavisi od momenta igre, tako da postoje tri različite faze napada, tj. odbrane. To sve rezultuje postojanjem čak petnaest osnovnih pokreta, što znatno komplikuje snalaženje i iziskuje dosta vremena za uvežbavanje kombinacija. Pa ipak, izvođenje atraktivnih solo finti i zakucavanja izuzetno je jednostavno, dok je timske akcije znatno teže realizovati (zakucavanje u posle nabacivanja u skoku, „dupli pasevi” i slično). Da biste uvežbali izvođenje smišljene akcije od svog do protivničkog koša trebaće vam više sati prakse. Menadžerski deo podrazumeva poslove oko trgovine igračima, a posebna opcija namenjena je konfigurisanju sopstvenih igrača koje je moguće uključiti u tim, rame uz rame sa zvezdama NBA lige. Igra obuhvata i kratku bazu podataka o igračima koja se ni izbliza ne može porediti sa onom u NBA Liveu. Podaci su za sezonu 1996/97. (od 1. oktobra 1997. godine). Kao dopuna igri ubačeno je i desetak video snimaka sa utakmica iz prošle sezone. Na kraju, možete birati između arcade i simulation opcije. U okviru prve moguće je izbaciti neka pravila, čime se igra može višestruko olakšati što je idealno za početno uvežbavanje preciznosti. Sa funkcionalne strane, kao i sa tehničke, postoji nekoliko nedostataka. Prvi se odnosi na predugo izvođenje šuta, što protivniku ostavlja dovoljno vremena da postavi blok i skine vam loptu dok je niste ni izbacili. Oduzimanje lopte je, uopšteno, i suviše lako, pa nije neobična situacija da se utakmica završi nekim astronomskim rezultatom, gde se broj poena bliži cifri 200. Jednostavno, na odbranu je obraćeno previše pažnje (isto koliko na napad u NBA Live 98). U svakom slučaju, NBA Action 98 je sjajna igra koja može da pruži dugotrajnu zabavu. Svi nedostaci se mogu opravdati činjenicom da se radi o prvoj igri, te nema sumnje da će već naredna verzija doneti značajne ispravke. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |