TEST PLAY<>
112012<><>

Carrier Command: Gaea Mission

U vreme kada su konji vukli tramvaje, a kompjuteri bili od drveta, 3D SF strateška igra sa elementima nelinearnog osvajanja, akciono/taktičkim vođenjem borbenih jedinica i kompleksnom resursnom mehanikom delovala je kao nešto što je palo s Marsa ili, u najmanju ruku, došlo iz budućnosti. Pojava Carrier Commanda te davne 1988. godine nije odjeknula mejnstrimom jer je kognitivni limit tupavog mejnstrima bio Pacman. Igru i njene složene sisteme ukapirali su i prigrlili samo visoki žreci nerd monaškog reda.

Developeri Bohemia Interactivea držali su se principa „stara forma, novo ruho, minimalizam u inovacijama”.

Rimejk Carrier Commanda, 24 godine kasnije, pada na plodnije tlo i igračku bazu koja je dovoljno velika da može da inhalira i ovako čudnu mešavinu. Nažalost, u slepoj želji da što manje odstupe od stare forme, developeri (Bohemia Interactivea) držali su se kao pijani plota principa „stara forma, novo ruho, minimalizam u inovacijama”, što je rezultovalo igrom koja deluje manje napredno od 11 godina starog Hostile Waters: Antaeus Risinga, koji je svojevremeno smatran vrlo uspešnim advanced klonom CC-a. To, nažalost, nije jedini problem sa igrom.

Carrier Command: Gaea Mission ostavlja užasan prvi utisak – jednostavna pucačina u prvom licu koja podseća na rani, odavno odbačeni draft Halo keca. Pre i u toku tabananja krajolikom i napucavanja robota na plaži i u braon enterijerima saznaćete sve bitne detalje o resursnom ratu sa Zemlje koji se preneo na svemir, o porazu zapadne koalicije koja je gotovo istrebljena od strane asiatische hordena sa japanskom imperijalnom zastavom, o mesecu koji orbitira oko gasnog džina, na kojem postoji obilje pijaće vode, o ostrvskom arhipelagu koji valja osvojiti da bi makar u kosmosu prevladala demokratija... Za osvajanje arhipelaga trebaće vam nosač aviona. koji morate osvojiti pešice, pre nego što vas strpljenje izda i deinstalirate igru.

Lepo zvuči u teoriji, ali je problematično u praksi.

Slično davnom originalu, i CC: Gaea Mission nudi dva osnovna moda igre. Prvi je klasična, story-driven kampanja, čijih prvih pet-šest sati predstavljaju tutorijal i u kojoj svako novo ostrvo služi da predstavi novo oružje ili novi tehničko-mehanički element igre. Pored smaranja koje donosi ultrapostepeni pristup, ovu kampanju treba preskočiti i zbog uvredljivo tunjavog zapleta i loše glasovne glume. Drugi mod igre je strateška kampanja očišćenja od glasova, kukanja i zaklinjanja. U ovom tzv. „strateškom” modu vi i protivnik startujete na arhipelagu koji je podeljen fift-fifti, sa nekoliko neutralnih ostrva i ciljevima koje sami definišete (osvajanje svega i/ili uništenje protivničkog nosača). Kako sve to funkcioniše?

Osnova svega je vaš Carrier, dobro naoružano plovilo koje nosi četiri zemaljske (Walrus) i četiri vazdušne jedinice (Manta), koje vam služe kao primarna sredstva za borbu sa automatskim odbrambenim sistemima na ostrvima. Ostrva u arhipelagu dolaze u tri osnovna tipa: resursno, proizvodno i odbrambeno. Prva služe za prikupljanje materijala od kojih pravite oružje, vozila, municiju, gorivo i druge potrepštine, druga služe da prave sve to, dok treća egzistiraju kao utvrđene instalacije koje služe da uspore protivnika. Od broja resursnih i proizvodnih ostrva zavisi brzina kojom možete popunjavati arsenal i posledično, brzina napredovanja u osvajanju.

Osnovni problemi igre su dosada, loš AI i vremenska investicija koja je potrebna za pobedu.

Protivničko ili neutralno ostrvo možete osvojiti milom ili silom, gde i milo sadrži dobru dozu sile. Slanje Walrusa opremljenog modulom za hakovanje uz pomoć kojeg ćete preuzeti komandni centar jeste efikasnija, mada i rizičnija opcija zbog automatskih odbrambenih sistema koji postoje na svakom ostrvu. Ispaljivanje hammerhead krstareće rakete sa nosača i uništenje centra je brža, ali neefikasnija opcija, jer zahteva izgradnju novog centra. Ona je automatska (kada je inicirate), ali vrlo spora. Borba u igri donekle podseća na Battlezone: jedinicama možete zadavati komande putem strateške mape, a u svakom trenutku možete preuzeti neposrednu kontrolu nad bilo kojom od njih, što lepo zvuči u teoriji, ali je problematično u praksi.

Osnovni problemi ovog moda, pa i igre uopšte, jesu dosada, loš AI i vremenska investicija koja je potrebna za pobedu. Dosada je usko povezana sa sporošću cele stvari i kilavim prelazom od ostrva do ostrva, koji morate ponoviti u idealnim uslovima, i to više od 20 puta. Loš AI, koji uzrokuje stvari nalik zaglavljivanju Walrusa u terenu, permanetno čukanje u oplatu carriera usleg gliča sa automatskim pristajanjem, suicidalnih tendencija Manti tokom borbenih misija i drugih gluposti podrazumeva da ćete sve ključne stvari morati da radite sami, što posle nekoliko sati počinje ozbiljno da smara.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
XCOM: Enemy Unknown
Trine 2: Goblin Menace
Secret Files 3
War of the Roses
Dishonored
Anno 2070: Deep Ocean
Hearts of Iron III: Their Finest Hour
World of Warcraft: Mists of Pandaria
The Testament of Sherlock Holmes
Torchlight II
Thirty Flights of Loving
Tales frome Space: Mutant Blobs Attack!!!
Carrier Command: Gaea Mission
Šta mislite o ovom tekstu?
Mark of the Ninja
NBA 2K13
F1 2012
FIFA 13
The Basement Collection
Gotham City Impostors

...još jedno mišljenje
Rimejkovi starih hitova obično pate od previše pojednostavljenog ili nepotrebno komplikovanog gejmpleja. U ovom slučaju, najveći minus upisujemo upravo konceptu koji praktično ništa novo ne donosi u odnosu na skoro četvrt veka staru originalnu igru. Naravno, tehnički aspekti su usaglašeni sa ostalim igrama nove generacije, ali pored njih (i potpuno apsurdnih FPS trenutaka) ništa zaista novo nismo videli. S jedne strane to jeste nedostatak, ali s druge omogućava svim nostalgičarima da u osveženom izdanju ponovo okuse zaboravljeni ukus old school gejminga.
Viktor POPOVIĆ

...još jedno mišljenje
Oživljavanje kultnih igara je samo po sebi sjajna stvar, jer omogućava da klasike vidimo obrađene u novom grafičkom ruhu, sa ispoliranim kontrolama i modernim elementima gameplaya. Loše je kada se toga prihvate ne baš vrhunski timovi sa skromnim budžetima, tako da na kraju dobijemo bućkuriš bez neophodnih začina, koji s vremena na vreme može da zasiti, ali ne i da uspešno odradi prvobitni zadatak.
Osnovni problem sa Carrier Commandom je u tome što su oba njegova elementa (strateški i akcioni) odrađena sa pola snage (o grozomornim FPS deonicama da i ne govorimo). Taktičke opcije su suviše šture i siromašne – pod svojom komandom imate svega dve vrste jedinica (kao i u originalu, but still!), sve pršti od džinovskih ikona prilagođenih konzolama... Akcioni momenti, iako na trenutke zanimljivo urađeni (pre svega upravljanje Manta letelicama), takođe pate od simplifikovanog dizajna, dečjh bolesti i amaterskih odluka (stupidan način regeneracije zdravlja, municije i goriva, na primer).
Aleksandar DINIĆ

Platforma:
PC, Xbox 360
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 8800 GT
Poželjno:
Intel Core i5 ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, GeForce GTX460
Veličina:
oko 4 GB download
Adresa:
www .carriercommand .com

65
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera