TEST PLAY<>
112012<><>

War of the Roses

Rat ruža je naziv za višedecenijsku seriju sukoba između dve grane iste engleske dinastije, porodica Jork i Lankaster, koje su se otimale o presto tokom čitavog 15. veka. Ime dolazi od njihovih grbova, bele i crvene ruže, a to je period u kojem je bilo popularno uverenje da podanici ne služe kralju već svom direktno nadređenom gospodaru, što je i omogućilo ove međusobne sukobe feudalaca, slično onima u srednjovekovnoj Srbiji posle smrti cara Dušana. Kraj ovim čarkama došao je onda kada je Henri Tjudor spojio dve porodice brakom, a za svoj grb uzeo crveno-belu ružu. Doduše, daleko važnija za mir bila je njegova odluka da zabrani baronima da drže sopstvenu stajaću vojsku. Ovo nije preterano zanimljiv period za igrače s naših prostora, ali, na sreću, jedino što treba da znate o igri pre nego što se povežete na internet jeste to da je reč o timskoj makljaži za do 64 igrača, smeštenoj u pozni srednji vek.

Timska makljaža za do 64 igrača, smeštena u pozni srednji vek.

Ne postoji kampanja za samostalno igranje, ali je prisutno nekoliko scenarija sa računarski vođenim borcima, koji služe za upoznavanje sa mehanikom. Reč je o poznatijim bitkama iz 15. veka i jednom turniru, a svaki scenario upoznaće vas sa nekom od predefinisanih klasa. Naime, igra dopušta detaljno prilagođavanje vojnika kojima upravljate. Međutim, ovakvo slobodno kombinovanje isprva nije dostupno, te morate početi od osnovnih klasa i tek kasnije, sakupljanjem iskustva i novca, možete otključati dodatne mogućnosti. Početna klasa jeste srednjovekovni pešadinac, naoružan jednostavnim mačem. Zatim slede samostrelac, strelac sa dugim lukom, te oklopnik sa helebardom. U pojedinim misijama moguće je i jahati konja, što u potpunosti menja mehaniku borbe.

Pravo uživanje dolazi tek sa mogućnošću stvaranja sopstvenih klasa, kroz detaljno prilagođavanje osobina i veština likova, izbor primarnog, sekundarnog i pomoćnog naoružanja, vrste i klase oklopa, te brojnih sitnijih detalja. Iako na prvi pogled zvuči složeno, do ovog stepena dolazi se tek posle brojnih bitaka na internetu, tako da igrači imaju vremena da se upoznaju sa svom opremom i oružjem. Autori igre povremeno dodaju nove predmete u vidu paketa dodatnog sadržaja, a najavili su i da će na isti način dodati još mapa i nova pravila za ratovanje. Za pohvalu je i mogućnost za smišljanje sopstvenog grba, koja je, za divno čudo, veoma funkcionalna i omogućava da budete i te kako prepoznatljivi na bojnom polju. Međutim, kako zapravo izgledaju bitke?

Pravo uživanje dolazi sa mogućnošću stvaranja sopstvenih klasa, kroz detaljno prilagođavanje osobina i veština likova.

Najjednostavniji opis glasio bi Battlefield u srednjem veku. Sve je tu – od Conquest mapa, u kojima je cilj zauzimanje ili odbrana nekoliko uzastopnih tačaka uticaja, pa sve do uključivanja novih igrača u okršaj na mestu na kojem se već nalaze njihovi saborci (teamspawn). Međutim, daleko od toga da je reč o jednostavnoj igri, najviše zahvaljujući inovativnoj mehanici borbe. Autori su se potrudili da stvore naslov u kojem će presudnu ulogu igrati veština i iskustvo igrača, a ne oprema koju ratnik nosi. Osnove je veoma lako savladati – likovi se kreću upotrebom tastera ’WASD’, a upravljanje oružjem vrši se pomoću miša. Na primer, ukoliko se koristi mač, levi klik je napad, desni je blokada, ali od položaja pointera zavisi to s koje strane će virtuelni ratnik da zamahne, da li će da seče ili ubada i slično.

Postojeće mape su raznolike i pružaju priliku za neverovatno zabavne bitke. Nema šale kada se nađete licem u lice sa tridesetak protivnika koji brane seoski trg smešten između uskih, teško pristupačnih uličica, sa strelcima po okolnim krovovima. U takvim situacijama neophodna je timska igra i taktičko razmišljanje, a ni dobra kombinacija jedinica nije na odmet. Pametno smišljene mape dozvoljavaju korišćenje zaobilaznih puteva i ne daju prednost nijednom timu, samo je potrebno pronaći pravi recept za svaku situaciju. Pored osvajanja teritorije, postoje i timski sukobi, koji su verovatno najstariji oblik multiplayer okršaja i nema potrebe pojašnjavati ih. Važno je istaći i to da prilikom testiranja gotovo da nije bilo kašnjenja u komunikaciji između servera i klijenta, te da su latencije uvek bile izuzetno niske na svim evropskim serverima. Ipak, nije sve savršeno.

Veliki broj problema često ometa igranje.

War of the Roses pati od velikog broja problema, koji neretko ometaju igranje. Iako razvojni tim Fatshark danonoćno radi na ispravkama, dolazi do čestog pucanja igre bez ikakvog vidljivog razloga, čak i na konfiguracijama koje su daleko iznad preporučenih sistemskih zahteva. Potpisniku ovih redova jednom se dogodilo čak i da propadne kroz livadu u tamu podzemnog sveta. Jasno je da je reč o maloj grupi samostalnih autora, ali ovakve stvari ipak negativno utiču na konačnu ocenu i ostaje samo da se nadamo tome da će uskoro biti ispravljene u potpunosti. S druge strane, igra je neosporno zabavna i pruža jedinstvenu atmosferu koja uspešno dočarava svu haotičnost i krvoločnost srednjovekovnog ratovanja, te lako izaziva zavisnost koja će vas naterati da noćima jurite protivnike sa buzdovanom u rukama.

Nikola BULJ

 
XCOM: Enemy Unknown
Trine 2: Goblin Menace
Secret Files 3
War of the Roses
Šta mislite o ovom tekstu?
Dishonored
Anno 2070: Deep Ocean
Hearts of Iron III: Their Finest Hour
World of Warcraft: Mists of Pandaria
The Testament of Sherlock Holmes
Torchlight II
Thirty Flights of Loving
Tales frome Space: Mutant Blobs Attack!!!
Carrier Command: Gaea Mission
Mark of the Ninja
NBA 2K13
F1 2012
FIFA 13
The Basement Collection
Gotham City Impostors

Vitlanje mačevima
Animacije pokreta su odlične, pa je verno prenesena razlika u vitlanju kratkim ili dvoručnim mačem. Ukoliko zamah ne bude blokiran, od ugla udarca, vrste oklopa i mesta koje je pogođeno zavisi to da li je protivniku naneta šteta i koliko krvi će izgubiti. Igrači koji ostanu bez dovoljno krvi padaju na tlo i prinuđeni su da čekaju da ih neko „dovrši” ili previje. Zanimljivo je urađeno i kretanje po bojištu, jer ne postoji zaseban taster za trčanje, već se igrači kreću sporim hodom, koji se postepeno ubrzava i prerasta u laki trk. To omogućava različite situacije u susretu sa preprekama ili protivnicima i doprinosi realističnosti igre. Jedino konjanici mogu ručno da biraju brzinu kasa, prebacujući se po želji iz juriša u manevrisanje i natrag. Najvažnije je ipak to da nijedna klasa nema prednost – strelci su opasni izdaleka, ali beskorisni za blisku borbu, samostrelci lako probijaju oklop, ali zatezanje traje večno, dok konjanici jesu opasni u jurišu, ali lako padaju onda kada su opkoljeni.

Platforma:
PC
Potrebno:
DualCore / 2,4 GHz, 4 GB RAM-a, grafika sa SM4.0
Poželjno:
Quad Core, 6 GB RAM-a, GeForce 460 ili AMD 5870
Veličina:
3246 MB (instalirana, Steam)
Adresa:
www .waroftherosesthegame .com

73
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera