World of Warcraft: Mists of Pandaria | Pola godine nakon što smo pisali o beti Mists of Pandarije (SK 5/2012), ona je konačno pred nama u svom finalnom, ispeglanom obliku. Sve što smo tada rekli i dalje stoji. Nove zone kroz koje napredujete do 90. nivoa su prelepe. Priče koje pratite kroz duge questove su zanimljive, a mehanika je dovoljno izmenjena da stvari ne budu apsolutno iste. Osnovna dizajnerska ideja zbog koje je WoW postao to što jeste i ovde je u prvom planu – levelovanje i skupljanje predmeta nisu najvažnije i jedine stvari koje igrač može da radi u ovoj igri. Koga interesuje ekspresno levelovanje može sa 85. na 90. nivo da dođe za manje od 20 sati. Za ostale, tu su mogućnosti za skupljanje svega i svačega, istraživanje novih prostranstava, razvijanje veština i prilagođavanje sopstvenih likova, i sve to opsežnije nego ikada pre. Uz sada već standardno farmovanje svega i svačega, uvedene su i same farme na kojima uzgajate hranu koju posle kuvate!Mists of Pandaria nastaviće da održava WoW na poziciji najigranijeg i najprofitabilnijeg MMO-a sa pretplatom. |
Mists of Pandaria sa sobom donosi neke „negativne” rekorde, što su mnogi pogrešno ocenili kao pokazatelj Blizzardove slabosti. Ovo je prva ekspanzija koja se u trenutku izdavanja prodavala ispod pune cene nove igre. Što je još važnije, Pandaria je prekinula trend da se svaka ekspanzija za WoW u prvih nedelju dana proda u većem broju nego prethodna iteracija. Tu je i podatak da je oko 100 Blizzadrovih najiskusnijih dizajnera, programera i umetnika prestalo da radi na WoW-u i prešlo na, zvanično još nenajavljeni, MMOFPS Titan. No, svi ovi podaci ne pokazuju doživljaj pri igranju Mists of Pandarije. Ne pokazuju nivo detalja i trud uložen u pravljenje ekspanzije. Pandaria je brižno i marljivo napravljena na osnovu dugogodišnjeg iskustva sa komponentama koje ciljaju svaki tip igrača. Tu su šarene i šarmantne pande za najmlađe i razigrane. Većina igrača ceniće inovativni dizajn tamnica, okruženja i borbi sa bossovima. Za najzahtevnije, tu je fantastično težak Challenge mod. Dakle, može da se diskutuje o tome da li vam leže atmosfera i okruženje, ali nikako o odsustvu sadržaja i njegovog kvaliteta, jer to naprosto nije slučaj. Ovo budi sećanja na reakcije na „neprirodan SF šmek” The Burning Crusadea, da bi kasnije isti koji su ga kudili počeli da pričaju o njemu kao o najboljem periodu kroz koji je WoW ikada prošao.  | Realni problemi vezani su za tehničku stranu. Igra kojoj navodno ide tako loše i niko je ne igra, ponovo ima problema sa zloglasnim „queovima”. Vikendima su redovi za čekanje pri logovanju na servere gargantuanski. Ipak, kao sa svakom ekspanzijom, može se očekivati je da će posle inicijalne gužve stvari početi da se normalizuju. Jedna od novih diskutabilnih mehanika trebalo je da olakša ovaj problem, a možda ga je samo zakomplikovala. U pitanju su cross-realm zone. Sada se igrači sa različitih servera stavljaju u zajedničke zone u zavisnosti od naseljenosti samih zona. Na taj način rasterećuju se prebukirani serveri, a na polupraznima ćete sada nailaziti na više igrača. Limit u trgovini sa cross-realm igračima i dalje postoji kao kada ste sa njima u random dungeonu. Negativna strana je mogući uticaj na ekonomiju jer će se sada igrači sa više servera nadmetati za iste biljke i rude. Iz ove mehanike isključene su PvP zone kao Wintergrasp i Tol Barad, a uskoro će i Stranglethorn, da bi se izbeglo zloupotrebljavanje ove mehanike tokom pecaroških turnira.Ako imate vremena i interesovanja, iskoristite ono što ova igra pruža i zabavite se uz nju. |
Mists of Pandaria nastaviće da održava WoW na poziciji najigranijeg i najprofitabilnijeg MMO-a sa pretplatom. Broj igrača na svetskom nivou i dalje osciluje oko deset miliona, u skladu sa već ustaljenim sezonskim trendovima. Čak i da se ovaj broj prepolovi (što se bez drastičnog pada kvaliteta neće desiti u skorijoj budućnosti), WoW će nastaviti da bude profitabilan, a samim tim će se praviti još ekspanzija. Naš savet je da, ako imate vremena i interesovanja, iskoristite ono što ova igra pruža i zabavite se uz nju. Dragan KOSOVAC | | |

Ko će ovo igrati? | Igra je objektivno vremešna i to se vidi bez obzira na njen specifičnan, razigran vizuelni stil. I dalje je odlična, i uprkos godinama i dalje su u prvom planu velika količina duha i truda. U trenutku dok ovo čitate, prošlo je već osam godina od izlaska slavne „vanile”. Postoje igrači koji su uz nju sve ovo vreme, koji su se menjali zajedno sa njom i nastavljaju da je igraju zbog specifičnog melanža mehanike i okruženja, ali najviše zbog ljudi sa kojima su proveli godine, pa makar to bilo u digitalnom svetu. Takav igrač će najbrže proleteti kroz novi sadržaj, prilagodiće se promenama i nastaviti sa svojim realnim prijateljima da uživa na Blizzardovom virtuelnom igralištu. Postoje i igrači koji se vraćaju WoW-u kad god se pojavi veliki content patch, nova ekspanzija ili kada im svakodnevica dozvoli višesatne avanture u Azerothu. Njih će ova ekspanzija veoma interesovati, iako će im biti potrebno malo više vremena da vide obilje malih umetničkih dela koja su dizajneri iz Irvajna spremili. A uvek su tu i ljudi koji nikada nisu voleli WoW, ili su razvili odbojnost kao obrambeni mehanizam da bi prestali da provode previše vremena uz njega. Iako nudi nemerljivu paletu mogućnosti, Mists of Pandaria ne donosi ništa epohalno novo što bi zagriženog protivika ovog MMO-a prebacilo na „kolosek” WoW-a. |
|

Platforma: | PC, Mac | Potrebno: | Intel Pentium D ili AMD Athlon 62 X2, 2 GB RAM-a, nVidia GeForce 6800 ili ATI Radeon X1600 Pro; 256 MB VRAM-a | Poželjno: | Intel C2D / 2,2 GHz ili AMD Athlon X2 / 2,6 GHz, 4 GB RAM-a, Win 7 64-bit, nVidia GeForce 8800 GT ili ATI Radeon HD 4830; 512 MB VRAM-a | Veličina: | 1 DVD (download), 25 GB na HD-u za kompletnu instalaciju | Cena: | 3999 dinara | Adresa: | eu .battle .net /wow / | Kontakt: | ComputerLand |
|

|