Ubisoft nije želelo da ponovi slične greške u nastavku priče o hrabrom princu, pa je najveći broj propusta korektno ispravljen. Još bolje bi bilo da su autori smogli snage da odole megalomanskim apetitima koji su ih ponukali da popravljaju ono što nije bilo pokvareno i tako naruše ravnotežu igre (verovatno da bi opravdali raskošan budžet). Rezultat je takav da je nova igra jednako atraktivna kao prethodna, s tim što je, zbog većih očekivanja, utisak bleđi nego lane. Platformska komponenta je u novom Princu od Persije, i pored drastično unapređenog borbenog endžina, ostala dominantna. I ovoga puta u centru pažnje su atraktivne gimnastičarske akrobacije koje glavni junak koristi za izbegavanje lukavo osmišljenih zamki i rešavanje zagonetki. Dizajn nivoa je kompletno u službi demonstracije fizičkih atributa mladog princa i s te strane nema mesta zamerkama – bilo da se akcija odvija u prostranim dvoranama ili u skučenom prostoru, svaki detalj je na svom mestu. Zbog složenije arhitekture nivoa princ se više ne može provući s jednom ili dve akrobacije, već često mora da izvede seriju koordinisanih manevara kako bi bezbedno stigao na drugu stranu prepreke. Prelaženje takvih deonica u nekim slučajevima je otežano tesnim vremenskim ograničenjem koje igrača izlaže pravom adrenalinskom testu. Činjenica da se takve prepreke nekad prelaze tek iz desetog ili petnaestog pokušaja mogla bi da zabrine igrače labavijeg strpljenja. Ambijent u kojem se igra odvija je neočekivano mračan, što Prince of Persia približava okruženju klasične urbane akcije (svakako ne odgovara scenografiji blisko- istočne mitologije). Scenario igre je ambiciozno zamišljen, ali nije koherentan kao u prvom delu: glavni junak je sa statusa naivnog heroja degradiran na ogorčenu žrtvu koja traži spas od čudovišta Dahake (nepobediva beštija oslobođena na kraju prvog dela igre), bauljajući kroz vreme da bi sprečio nastanak Peska vremena, bez kojeg čitave ujdurme ne bi ni bilo. Sporednih likova gotovo da nema, a oni koji povremeno upletu prste u prinčevu sudbinu nemaju valjanu karakterizaciju i više liče na lutke iz izloga nego na aktere koji imaju kakav-takav uticaj na radnju. Povrh svega, dijalozi su isprazni, konfuzni i uglavnom ne pružaju zadovoljavajuće objašnjenje za tekuća zbivanja. Doduše, glasovna gluma je odlična, ali ona igraču ne može da pomogne da održi koncentraciju čitavim tokom igre, to jest da ne zaboravi zašto se uopšte toliko krlja po mračnim hodnicima. Novi Prince of Persia, slično prethodnom izdanju, više liči na dobro dizajniran crtać nego na klasičnu kompjutersku igru. Grafika dostiže nivo kvaliteta umetničkog dela i pravi je praznik za oči jer obiluje dobro uklopljenim detaljima, raznovrsnim ambijentom i jedinstvenim specijalnim efektima koji doprinose autentičnoj atmosferi – naročito lepo izgledaju metamorfoze okruženja prilikom vremenskih skokova. Zvučna podloga je vrlo lepo uobličena, dok je za muzičku potku odgovoran industrijal metal bend Godsmack, koji je za ovu igru napisao nekoliko ekskluzivnih i veoma kvalitetnih melodija (pitanje je jedino koliko se žanrovski uklapaju u tematiku igre). Gradimir JOKSIMOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |