PRVI UTISCI
Return from Core
Ana KRSTIĆ
1. februar 2024.

Sredinom prošlog meseca, kroz Steam Early Access program je iz kineskog studija Tanxun lansiran Return from Core, sandbox RPG naslov koji ni na jedan način ne odstupa od standardnih postulata sandbox mehanike. Svi gradivni elementi su prisutni i garantuju ljubiteljima žanra sate i sate čekićanja nepreglednih podzemnih prostranstava na kojima se svet igre prostire u cilju pabirčenja resursa neophodnih za izgradnju baze, kao i mlaćenja širokog dijapazona neprijateljski nastrojene flore i faune koja pretenduje da vas skrati za glavu.

Solidno popunjen naslov, koji ljubiteljima žanra obećava sate i sate zabave

Iako nismo navikli da u sandbox naslovima svedočimo nekom hvale vrednom zapletu ili iole smislenom storylineu, ne bismo imali ništa protiv da kod nekog naslova vidimo implementaciju neke fine priče, koja bi mukotrpnom grajndu dala neki oblik i smisao. Verovatno vođeni mantrom da ni mnogo veći teškaši iz žanra nemaju suvislu naraciju, tako i momci iz Taxuna igraju na kartu do bola klišeiziranog setupa. Svet koji su izmaštali za nas predstavlja kvazi-postapokaliptičnu fikciju, u kojoj su ljudi, nakon katastrofe globalnih razmera, bili prinuđeni da se povuku u naseobine duboko ispod zemljine kore. Vaš karakter na početku igre svoje putovanje u središte zemlje započinje u nameri da nađe svog brata, koji je pre desetak godina sa nepoznatom namerom krenuo u istom pravcu, ali se sa putovanja nikada nije vratio.

Uzevši u obzir pomenuti scenario, grafičkim rešenjima igre dominiraju boje sa tamnije strane spektra, a kroz igru vas konstantno prati osećaj teskobe i nedostatka prostora i vazduha. Klaustrofobična prostorna (i grafička) rešenja u igri nisu upotpunjena bilo kakvim oblikom muzičke podloge koja bi vaše muke učinila trpeljivijim. Možda je ovakvo mišljenje u neku ruku subjektivno, ali ne možemo se oteti činjenici da je lopatanje kroz bilo koji sandbox naslov mnogo lakše i prijatnije uz prostrane i pozamašne svetove i prijatnu audio-vizuelnu podlogu (kao što je primer sa Valheimom). Uz sve pomenuto, neka rešenja koja su implementirana u igru nisu baš najsrećnija kada je u pitanju sam igrački interfejs i mogu da deluju konfuzno čak iako sebe smatrate veteranom žanra. Primera radi, UI rešenja gde skala iznad pickaxea (koji je ujedno i glavno osnovno oruđe i oružje u prvom delu igre) predstavlja, zapravo, skalu istrošenosti i koja se puni trošenjem itema nije najklasičnije rešenje. U nedostatak dodatnih help promptova koji bi olakšali snalaženje kroz crafting ne vredi ni da ulazimo.

Ako sve pokude ostavimo po strani, Return from Core predstavlja solidno popunjen naslov koji ljubiteljima žanra obećava sate i sate zabave. Opipljiva progresija kroz igru koja je oličena u kopanju i otvaranju novih (dubljih) slojeva unutrašnjosti zemlje na putu do njenog jezgra daje dobar drive igračima da nastave sa istraživanjem. Takođe, solidan broj NPC-a otvara mogućnosti za grananje primarne misije na gomilu sporednih zadataka. Ruku na srce, većina ovih side questova ima izrazito trivijalni karakter i svodi se na istraživanje određenih delova mape ili sakupljanje i pravljenje novih itema ili resursa. Zbog kratkih rokova, tekst smo bili primorani da pripremimo pre nego što smo bili u prilici da u igru investiramo količinu vremena koja bi bila potrebna za otvaranje nekih novih bioma, tako da ostaje nada da su stvari po pitanju side questova i njihove raznolikosti makar malo bolje kako napredujete kroz igru.

Verujem da bi gomila psiholoških studija mogla da se napiše na temu profilisanja tipa ljudi koji uživaju da svoje vreme (i novac) troše na naslove kakav je Return from Core. Impozantna količina vremena koju su armije igrača ulupale u naslove poput Terrarie, Minecrafta ili Stardew Valley impliciraju da su sandbox naslovi za generaciju Z isto što i idle clickeri i slične in-browser zgubidani za bumere. Reklo bi se da Return from Core ima dosta toga još da nauči (ili prekopira) od sličnih naslova od kojih direktno ili indirektno crpi inspiraciju. Ali, uprkos tome, verujemo da će naslov naći put do svoje publike.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUL 2024
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Najkvalitetniji element ove ekspanzije je njena vizuelna komponenta...
Qualcomm, ASML, Intel, TSMC, Samsung...
Sa čipovima nema stajanja
Qualcomm je sa Snapdragon X procesorom stvorio talas kojim želi da promeni lice industrije...
Radia Windrunner i vetrenjače
Rekorder i eko-isplativost
Da li je veće uvek bolje? Istorija raznih delatnosti uči nas da se odgovor razlikuje od jednog specifičnog slučaja do drugog, ali ljudima su napro...
LG UltraGear 34GS95QE
Odlično okruženi zabavom
Vrhunska demonstracija toga gde se trenutno nalazi tehnologija kada su u pitanju monitori...
Sony ULT Wear (WH-ULT900N)
Grmljavina u tišini
Nova serija uređaja japanskog proizvođača sadrži modele koji imaju jednu zajedničku osobinu - grmljavinu...
Asus ROG Maximus Z790 Apex Encore
Za ljubitelje ekstremnog
Ploča koj spada među najbolje modele Asusovog asortimana i donosi sve „po poslednjoj modi”...
Autodesk Inventor 2025
Inženjering digitalnog prototipa
Inventor služi za izradu preciznog i detaljnog digitalnog 3D modela bilo kog sklopa ili proizvoda...
TCL 505
Giga povoljni startfon
Izuzetno povoljan i upotrebljiv telefon...
Songs of Conquest
Prelep, pažljivo poliran dragulj igračke scene, omaž vanvremenskim klasicima iz devedesetih godina prošlog veka, ali i dalje ima vlastiti identite...
WARNO
Kulminacija svega što je Eugen systems radio proteklih godina i ujedno njihova najbolja igra...
Hades II
Iako u prvi mah veoma podseća na slavnog prethodnika, Hades II veoma brzo otkriva svoje pravo, novo lice...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama