PRVI UTISCI
Sredinom prošlog meseca, kroz Steam Early Access program je iz kineskog studija Tanxun lansiran Return from Core, sandbox RPG naslov koji ni na jedan način ne odstupa od standardnih postulata sandbox mehanike. Svi gradivni elementi su prisutni i garantuju ljubiteljima žanra sate i sate čekićanja nepreglednih podzemnih prostranstava na kojima se svet igre prostire u cilju pabirčenja resursa neophodnih za izgradnju baze, kao i mlaćenja širokog dijapazona neprijateljski nastrojene flore i faune koja pretenduje da vas skrati za glavu. Solidno popunjen naslov, koji ljubiteljima žanra obećava sate i sate zabave Iako nismo navikli da u sandbox naslovima svedočimo nekom hvale vrednom zapletu ili iole smislenom storylineu, ne bismo imali ništa protiv da kod nekog naslova vidimo implementaciju neke fine priče, koja bi mukotrpnom grajndu dala neki oblik i smisao. Verovatno vođeni mantrom da ni mnogo veći teškaši iz žanra nemaju suvislu naraciju, tako i momci iz Taxuna igraju na kartu do bola klišeiziranog setupa. Svet koji su izmaštali za nas predstavlja kvazi-postapokaliptičnu fikciju, u kojoj su ljudi, nakon katastrofe globalnih razmera, bili prinuđeni da se povuku u naseobine duboko ispod zemljine kore. Vaš karakter na početku igre svoje putovanje u središte zemlje započinje u nameri da nađe svog brata, koji je pre desetak godina sa nepoznatom namerom krenuo u istom pravcu, ali se sa putovanja nikada nije vratio. Uzevši u obzir pomenuti scenario, grafičkim rešenjima igre dominiraju boje sa tamnije strane spektra, a kroz igru vas konstantno prati osećaj teskobe i nedostatka prostora i vazduha. Klaustrofobična prostorna (i grafička) rešenja u igri nisu upotpunjena bilo kakvim oblikom muzičke podloge koja bi vaše muke učinila trpeljivijim. Možda je ovakvo mišljenje u neku ruku subjektivno, ali ne možemo se oteti činjenici da je lopatanje kroz bilo koji sandbox naslov mnogo lakše i prijatnije uz prostrane i pozamašne svetove i prijatnu audio-vizuelnu podlogu (kao što je primer sa Valheimom). Uz sve pomenuto, neka rešenja koja su implementirana u igru nisu baš najsrećnija kada je u pitanju sam igrački interfejs i mogu da deluju konfuzno čak iako sebe smatrate veteranom žanra. Primera radi, UI rešenja gde skala iznad pickaxea (koji je ujedno i glavno osnovno oruđe i oružje u prvom delu igre) predstavlja, zapravo, skalu istrošenosti i koja se puni trošenjem itema nije najklasičnije rešenje. U nedostatak dodatnih help promptova koji bi olakšali snalaženje kroz crafting ne vredi ni da ulazimo. Ako sve pokude ostavimo po strani, Return from Core predstavlja solidno popunjen naslov koji ljubiteljima žanra obećava sate i sate zabave. Opipljiva progresija kroz igru koja je oličena u kopanju i otvaranju novih (dubljih) slojeva unutrašnjosti zemlje na putu do njenog jezgra daje dobar drive igračima da nastave sa istraživanjem. Takođe, solidan broj NPC-a otvara mogućnosti za grananje primarne misije na gomilu sporednih zadataka. Ruku na srce, većina ovih side questova ima izrazito trivijalni karakter i svodi se na istraživanje određenih delova mape ili sakupljanje i pravljenje novih itema ili resursa. Zbog kratkih rokova, tekst smo bili primorani da pripremimo pre nego što smo bili u prilici da u igru investiramo količinu vremena koja bi bila potrebna za otvaranje nekih novih bioma, tako da ostaje nada da su stvari po pitanju side questova i njihove raznolikosti makar malo bolje kako napredujete kroz igru. Verujem da bi gomila psiholoških studija mogla da se napiše na temu profilisanja tipa ljudi koji uživaju da svoje vreme (i novac) troše na naslove kakav je Return from Core. Impozantna količina vremena koju su armije igrača ulupale u naslove poput Terrarie, Minecrafta ili Stardew Valley impliciraju da su sandbox naslovi za generaciju Z isto što i idle clickeri i slične in-browser zgubidani za bumere. Reklo bi se da Return from Core ima dosta toga još da nauči (ili prekopira) od sličnih naslova od kojih direktno ili indirektno crpi inspiraciju. Ali, uprkos tome, verujemo da će naslov naći put do svoje publike.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||