PRVI UTISCI
New Cycle
Darko MIHOKOVIĆ
1. februar 2024.

Još otkako je Frostpunk pogodio žicu i kritike i publike, mnogi su pokušali da se okite sličnim perjem. Sa najezdom survival upravljačkih simulacija, nakon globalnog zahlađenja, hvatali smo se u koštac sa nuklearnom postapokalipsom u Endzone, zatim i potopom u Floodland, pa je na kraju došao red i na solarne oluje.

Dieselpunk city builder koji obećava mnogo, ali ovoj ranoj verziji ponestaje sadržaja baš kada postaje najzanimljivije

Turski Core Engage izabrao je baš ovu pošast za svoju prvu igru. Naime, nakon serije razarajućih solarnih oluja, civilizacijski časovnik je vraćen nekoliko vekova unazad, te se čovečanstvo ponovo našlo na pragu industrijske revolucije, gradeći dieselpunk budućnost, ispisanu topljenim metalom i fosilnim gorivom.

Na raspolaganju su sandbox i nedovršena kampanja, dok će pojedinačni scenariji doći nešto kasnije. Nakon izbora bioma, tj. zastupljenosti određenih prirodnih resursa, startujete na goloj poljani sa 35 duša pod šatorskim platnom. Sakupljajući drvo i kamen, napravićete udžerice za stanovanje, a od pečuraka sakupljenih u obližnjem šumarku spraviti supicu, uz dodatak mesa kada „naučite” da lovite divljač; počećete sa iskopavanjem ruda i njihovom preradom u alatke, praviti vetrenjače za proizvodnju struje i, lagano, korak po korak, vratiti ljudsku civilizaciju na staze stare slave.

Ciklusi, po kojima je igra dobila ime, zapravo su stepenici na skali tehnološkog razvoja novog društva. Sa svakim novim ciklusom dobijate nekoliko tehnologija za čije istraživanje je, pre svega, potrebno znanje, resurs koji se ne troši, već se neprekidno akumulira kako se vaša kolonija razvija.

Rast populacije može biti problematičan u početku dok su kolonisti bez dece, a putnici namernici retko navraćaju do naseobine. Međutim, posle nekoliko godina i neizbežnog baby booma, ovaj problem će se okrenuti naglavce, pa ćete se iz petnih žila truditi da nekako održite ravnotežu između neophodnih radnika i gladnih usta koja treba nahraniti. Sa novim ciklusima dolaze i novi resursi koje treba proizvesti, uskladištiti, a zatim i preraditi u nešto treće, tako da se količina mikromenadžmenta eksponencijalno povećava kako igra odmiče. Nekakav vid automatizacije bi dobro došao, jer šaltanje ekipa sakupljača između šumica u kojima gljive još nisu pobrane ume da bude naporno, naročito ako imate još dvadeset stvari za uraditi. Prelazak sa lovačko-sakupljačkog na ratarsko društvo pomaže, ali samo donekle.

Radnička klasa je osnova društva, ali ih možete školovati za zanatlije, a kasnije i inženjere, jer mnogi objekti u kasnijim fazama igre zahtevaju stručnu radnu snagu. Kako je sito stanovništvo ujedno i srećno stanovništvo, valja pronaći balans između potrošnje i proizvodnje, kako bi obezbedili dovoljno hrane i pića, te odeće i razonode, a da radnici, pritom, ne dirinče u predugim smenama.

Iako skoro četiri godine star, Anno 1800 je i dalje reper kada je u pitanju vizuelni dojam city buildera. U skladu sa atmosferom, u igri preovladava turobni braon kolorit, ali uprkos tome, New Cycle ne zaostaje mnogo za pomenutim Ubisoftovim hitom. Naravno, ovo ima i svoju cenu i ume lepo da zagreje grafičku karticu, što nije problem tokom januarskih minusa, ali bi bilo lepo da do leta malo porade na optimizaciji.

Ne treba zaboraviti da je New Cycle u Early Accessu i da je kampanja nedovršena, ali opet se ne možemo oteti utisku da je par stepenika niže od one iz Frostpunka. Tu su oni izbori između loše i lošije opcije, dodajući novi sloj patnje na muke vaših radnika, no, nekako je mnogo lakše poistovetiti se sa šačicom promrzlih stradalnika, nego sa grupom post-apoc hipstera koji žive u komuni. Naravno, i oni imaju svoju dramu, suptilno tizovanu kroz misteriozne vatre i svetla koja se pojavljuju na obzorju, ali da bi saznali kraj priče, moraćemo da sačekamo punu verziju igre.

New Cycle dosta obećava, no, pitanje je koliko je pametno pazariti je odmah, jer se igra prekida baš kada postaje najzanimljivije. Preporuka je da sačekate i kupite je kasnije na nekom popustu, ali svakako pre izlaska iz Early Accessa, jer će to sigurno dodati još deset evra na trenutnu cenu igre.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
AVGUST 2024
Nove alatke za praćenje meteoroloških i klimatskih promena
Kvalitetniji posmatrači (i AI)
NASA ide utabanim stazama održavanja postojeće mreže meteo-satelita, uz postepeno proširivanje njihovih mogućnosti...
PNY Nvidia RTX 4500 Ada
Alat majstora svog zanata
Profesionalni softver zahteva malo ozbiljniji hardver od prosečnog procesora u poslednjim generacijama Radeona ili GeForcea...
Asus Zenbook S 16 (UM5606WA)
Zapeta puška za AI zadatke
Prvi laptop sa najnovijim procesorom AMD-ove Strix Point generacije sa unapređenim NPU-om (neural processing unit)...
Gigabyte B650M S2H, B650M D3HP, B650M DS3H, B650 Gaming X AX
Za svakog ponešto
Četiri ploče sa B650 čipsetom, Micro-ATX formata, istog proizvođača, počev od najjeftinije, pa do dvostruko skuplje...
Napad gomile desio se iznutra
Virus decenije
Platiš da ti zaustave biznis, a za izvinjenje dobiješ sendvič i kolu...
Honor 200 i 200 Pro
Knezovi portreta
Portretni snimci sa ovih telefona su vidno kvalitetniji od većine uređaja u ovoj, ali i u višoj klasi...
Samsung Galaxy Z Flip6
Ovlaš osvežen
Unapređenja u odnosu na Flip5 relativno su skromna...
Digitalna transformacija u bankarstvu
Može li to malo brže?
Iz perspektive korisnika, često nismo svesni koliko je dug i skup proces zamene starih sistema bankarske infrastrukture
The First Descendant
Dobra osnova kojoj nedostaju godine kvalitetnog sadržaja. Inače dobar utisak kvare agresivne mikrotransakcije i naporan grind...
Nine Sols
Jedno od najboljih ostvarenja ove godine, koje zbog nekolicine propusta neće ući u metroidvanijski panteon...
Dungeons of Hinterberg
Jedinstven i inovativan igrački ugođaj za ljubitelje akcionih avantura u koje možete da zaronite...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama