PRVI UTISCI
Pre nego što se bacimo na analizu ultrarane, pre-alpha verzije igre Riftstorm, koja se sredinom novembra pojavila na Steamu u Early Accessu, neophodno je da se osvrnemo na tim koji vredno razvija ovo ostvarenje. Naime, Mythic Alliance nije konvencionalni studio za stvaranje igara, već „prvi svetski sistem za kolaborativno stvaranje zabavnog softvera”. U praksi, ovo znači da developeri koji rade na ovoj igri nisu centralizovani, sa kancelarijama na jednoj ili nekolicini lokacija, već se radi o osobama raštrkanim širom sveta koji svoje zadatke dele i kombinuju zahvaljujući online crowdsourcing platformi. Na osnovu onoga što ovako rana verzija Riftstorma pokazuje, mi im želimo da samo nastave istim žarom i intenzitetom, jer im lepo ide i ova igra zaista mnogo obećava. Dinamična, timska roguelite twin-stick pucačina, sa izometrijskim pogledom na akciju i solidnim taktičkim elementima Igra je smeštena u ne tako daleku budućnost u kojoj se širom Zemlje pojavljuju transdimenzioni procepi kroz koje našu planetu napadaju vanzemaljska stvorenja, nazvana mythici. Srećom, postoji tajna organizacija elitnih ratnika koji se suprotstavljaju ovoj pretnji na žarištima po celom svetu, sami ili u malim timovima. Što se tiče gameplaya, Riftstorm je twin-stick pucačina sa izometrijskim pogledom na akciju koja je vrlo dinamična, ali, istovremeno, naglašava potrebu za neprestanim taktičkim razmišljanjem i kretanjem. Ta kombinatorika pogotovo dolazi do izražaja kada igrate timski i morate da balansirate između grupisanog pozicioniranja (da bi se preklapale bonus-aure pojedinih junaka) i razdvajanja neophodnog za eliminaciju pojedinih neprijatelja. Upravljačka šema je klasična, ’WASD’ tasteri za kretanje, ’Space’ za dodge i ’Q’ i ’E’ za aktivne veštine koje vaša klasa koristi. Te veštine su jedna od glavnih razlika između troje operativaca koji su trenutno u igri. Ostale su početna količina zdravlja i štita, brzina kretanja, kao i parametri nanošenja kritičnog pogotka. Agent Starling je najuniverzalniji junak, sa automatskom puškom, veštinama koje nanose štetu velikom broju protivnika i perkovima koji povećavaju kapacitet municije i nagrađuju neprekidnu paljbu. Atlas je tenk, ubitačan sa sačmarom na kratkim distancama i sa veštinama za skretanje pažnje na sebe. Na kraju, tu je Ikarus, dalekometni specijalista za snajpere i bacače raketa, koji svoju malu učestalost paljbe nadoknađuje dronovima. Opšti utisak o junacima je da njihova vatrena moć i borbena efikasnost za sada nisu najbolje balansirani, odnosno, da je univerzalna Starling sa svojim run-and-gun stilom igre jednostavno i jača i komfornija u odnosu na dvojicu specijalista. Njih dvojica, naravno, imaju svoje mesto u timskoj igri i na izazovnijim nivoima, ali ne možemo da se otmemo utisku da većina igrača neće želeti da igra klasu koja je zabavna i korisna tek u nekih dvadesetak odsto vremena igre. Što se tiče mapa, Riftstorm koristi sistem spratova sa nekoliko nasumično generisanih prostorija, u kojima se stvaraju talasi različitih protivnika. Nakon što očistite svaku prostoriju, dobijate nagrade u vidu izbora između tri nova perka ili kovčega u kojima možete da pronađete novo oružje ili esenciju, valutu koja se tokom partija troši na specijalnim lokacija za kupovinu zdravlja ili perkova. U zavisnosti od mape koju ste izabrali, nakon tri, pet ili više spratova misija se okončava i tek tada možete da vidite nove komade oružja koje ste upecali tokom igre. Ako, pak, svi članovi tima ostanu bez zdravlja, partija se okončava i idete nazad u centralu bez ijedne nove pucaljke, ali vam se stečeno iskustvo, ipak, računa. Pored toga što povećavaju količinu zdravlja i štita, sticanje prvih dvanaest nivoa najbitnije je za otključavanje aktivnih veština i pasivnih perkova, a nakon toga, najveći skok u vatrenoj moći dešava se sa pronalaženjem ređeg i jačeg modela vašeg omiljenog oružja. Akcija u Riftstormu veoma je kvalitetna; ono što nedostaje jeste mnogo pratećeg sadržaja, najviše u obliku neke narativne mreže koja bi povezala sve elemente u dosta interesantniju celinu. Ipak, pošto je ovo pre-alpha, ima još mnogo vremena za dodavanje i usavršavanje.
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||