TEST PLAY
Naše oduševljenje predugo iščekivanim Jagged Alliance 3 nije ni stiglo da splašnjava, a dobismo priliku da krenemo sve ispočetka, jer je JA3 stigao na konzole. Interesantno, studio se odlučio da podrži kako aktuelnu, tako i prethodnu generaciju PlayStation i Xbox gejmerskih skalamerija, što je dovelo i do nekih kompromisa. No, krenimo redom. Uživanje zavisi od količine kompromisa koje ste spremni da prihvatite Bilo da ste prekaljeni veteran koji je JA3 čekao kao smrznuti planinar let-lampu da ga otkravi ili neko ko je tek ovlaš imao susreta sa strateškim žanrom, verujemo da nema potrebe za ponovnim upoznavanjem sa ovim kultnim serijalom. Uostalom, bila nam je igra meseca pre svega jednog tromesečja, a redakcija je popadala u nesves’ od oduševljenja povratkom slavnog serijala. Ukratko govoreći, ovo je sama srž onoga što dobra potezna taktika treba da ponudi, fin koktel menadžmenta novca i ljudstva, dok ispod svega kuca RPG srce. Ali, nismo odvojili još jednu stranu za hvalospeve JA3 (mada, što da ne?), već da vidimo na šta liči stvar kada se Bugari do’vate portovanja kompleksne strategije na konzolu. Ukoliko ste imali već priliku da isprobate originalno, PC izdanje ove igre, znate da se od vas zahtevalo da žonglirate raznim kontrolama, menijima i relativno sitnim interfejsom. Neka naročita superpreciznost i brzi refleksi nisu neophodni, jer igra ima takozvanu „aktivnu pauzu”, koja sve prebacuje u potezni režim kada meci krenu da fijuču. Nije ni prvi put da ovakve igre stižu na konzole; recimo, jedan Tropico je to uspeo, a XCOM 2 je bio možda i najbolji primer kako da se „konzolizuje” jedna ozbiljna strategija, a da se ništa od sistema ne izbaci ili uštroji. Kada pokrenete novu kampanju Jagged Alliance 3 na konzoli, primetićete odmah da imate kursor na ekranu. Da, studio se odlučio da ne izmišlja rupu na saksiji, već da simulira PC gameplay korišćenjem kontrolera. Doživljaj je, praktično, identičan, mada se kroz menije za unajmljivanje vojnika ipak možete kretati preko d-pad i tako malo ubrzati stvar. Uostalom, većina AAA igara sada koristi sličan štos, a ovde to makar ima smisla. Kontrolisanje vaših junoša jednako je glatko i vrlo brzo možete vrteti između komandovanja pojedincem ili čitavom grupom, kao i kome u kom trenutku izdajete komandu. Ima tu, doduše, dosta komplikacija kada ste na terenu i želite da, recimo, prebacite pogled iz izometrijskog u ptičiju perspektivu. Većina takvih komandi zahteva kombinacije ’RT/LT’ tastera sa ostatkom, te neki posebni tutorijal ne bi škodio, jer je kontrolna šema zaista nesvakidašnja. U borbi sve, srećom, ide kao po loju i lako ćete odabrati akcije, dok radijalni meniji za nišanjenje imaju smisla kada se setite da na raspolaganju imate analogne palice. Inventar je, s druge strane, veoma pipava stvar. Ne znamo da li je to glitch ili dizajnerska odluka, no, nemoguće je skrolovati kroz inventar dok držite selektovan predmet. Ima tu još par sitnih gluposti koje kvare utisak, pogotovo previše sitan UI i tekst na porukama tutorijala od koga ćete oslepeti ako ne sedite tik pred ekranom. Mi smo imali priliku da testiramo igru na konzoli Xbox Series S i malo je reći da smo jako razočarani performansama. Igra se očigledno vrti u 1080p rezoluciji i maksimalni broj sličica u sekundi je 30. Međutim, taj broj se veoma retko dostiže, čak i u tutorijal misiji, kada je akcija uglavnom u 20-25 fps, sa izuzetno trzavim prelazima. Još veća ironija je u tome što padovi performansi nisu čak ni u sred borbi, već kada samo pomerate kameru preko kamenjara. Jasno je da je maleni Series S hardverski najslabija konzola iz trenutne generacije, ali je nemoguće da je JA3 baca na kolena dok bez problema renderuje grafički znatno zahtevnije i dinamičnije igre. Slično iskustvo očekujte na PS4, kao i na „velikim” konzolama aktuelne generacije, ukoliko igru ne postavite u Performance režim, gde će se vrteti u maksimalno 60 sličica u sekundi. Vredi li Jagged Alliance 3 igrati na konzoli zavisi od toga koliko kompromisa ste spremni da prihvatite ukoliko želite da budete „komandir iz fotelje”, kao i platforme na kojoj planirate da igrate. Pravi ugođaj ipak je onaj na PC-u. Potrebno: Core i5-4690K / FX-8320, 8 GB RAM, Geforce GTX 950 / Radeon R7 370 Poželjno: Core i7-3930K / Ryzen 5 1600, 16 GB RAM, GeForce RTX 2070 / Radeon 6700 XT Ova igra je: hibrid potezne i real-time strategije sa menadžmentom odreda Platforma: Windows, PlayStation 4/5, Veličina: 20 GB Studio: Haemimont Games Izdavač: THQ Nordic Adresa: jaggedalliance3.thqnordic.com PEGI: 18 75
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||