TEST PLAY
Pre tri godine, zaigrali smo Ghostrunner, jednu od onih igara koje su svima iskakale kao reklama po Facebooku. Na prvi pogled tech demo, igra se ispostavila sleeper hitom godine. Adrenalinski koktel parkur platformisanja a la Mirror’s Edge, insta-pogibije iz Hotline Miamija i sočna cyberpunk estetika bili su pun pogodak. A onda je studio nadmašio samog sebe nastavkom. Po svim merilima proširenje i unapređenje originalne formule Ghostunner 2 je po gotovo svim merilima logično proširenje i unapređenje originalne formule. Mnogo više nego u prvoj igri, naglasak je na priči i likovima. Pored blebetanja preko radija, sretaćete likove od krvi i mesa (a i šrafova), imati priliku da saznate malo više o protagonisti Džeku, kao i o tome šta su naslovni „duhotrkači”. Sumanutu akciju između misija presecaju posete bazi, prilika da uhvatite predah i produbite priču, ako to uopšte želite. Džek je sjajno predstavljen lik, čije lično shvatanje sveta i uloge koju kao čovek-mašina ima u njemu odmotava dijaloge i introspekciju. Priča je, iako relativno sporedna, vrlo interesantna i sa jasnim notama nade da se kiber-distopija može ispraviti. Težina igre jedan je od bitnih aspekata originalnog Ghostrunnera. Tačnije, radi se o osećaju da vas igra često odvali u nos, a onda šutira u rebra dok ste još na podu. U Ghostrunner 2 taj izazov je i dalje prisutan, sa mnogo prilika da se vešti igrači razmašu dok izvode krvavu koreografiju ili postavljaju nove speedrun rekorde. Veliko unapređenje je to koliko je sada taj izazov više fer, a i to što kroz određene implante za Džeka možete dalje da olakšate igru, ukoliko to želite. Dodat je „kršteni” blok, jer će vam i te kako biti potreban; „kraljice” sada imaju checkpointe nakon završenih faza, a uz par unapređenja junaka možete i da olakšate tajming za pariranje projektilima ili stvaranje štita ako nasvirate kombo na 10 ili više. Pritom, ništa od ovih promena nije učinilo da igra postane kežual „trčkaranje po livadi” - i dalje ćete pljuvati sopstvene zube i po trideseti put ponavljati fajt dok konačno ne uspete u jednom neprekinutom kombou da potamanite sve u areni. Ghostrunner 2 je i znatno raznovrsniji od prethodnika, naročito u drugoj polovini. Početak igre i dalje je smešten u toranj Dharma, klasično cyberpunk okruženje prepuno neona i odvoda za ventilaciju. Negde na pola igre dobijate motor i priliku da istražujete svet van pomenute zgradurine. Segmenti na motoru neretko izazivaju padanje sa stolice i fascinaciju kao kada ste prvi put videli originalni Ghostrunner. Vožnja po zidovima i plafonima, nove akrobacije i sirovi osećaj brzine su fantastičan dodatak već izuzetno utegnutoj formuli. Autori su tu eksperimentisali i sa poluotvorenim svetom (jedan od tih nivoa traje preko sat vremena ako sve istražujete!) i uz uvođenje novih protivnika produbili, svojevremeno, jako plitak lore. Finale igre apsolutna je adrenalinska bomba, kako zbog tempa akcije, tako i zbog jednog dodatka gameplayu, zbog koga ćete odjednom čitavu igru posmatrati kroz drugačiju prizmu. Kad pominjemo već proširenja, Džek na raspolaganju sada ima sijaset novih poteza i implanta, čija pravilna kombinacija i pozicioniranje otključavaju vrlo korisne bonuse i načine igranja. Hakovanje, odnosno, odlazak u kiber-prostor, sada je još interesantnije, jer su nivoi koncipirani tako da stave na test sve veštine kojima protagonista raspolaže. Takozvani. „cybervoid” centar je zbivanja i dodatne igre Roguerunner. Kao što pretpostavljate, ovo je roguelite režim u kome prolazite kroz nivoe rastuće težine, sa nasumičnim unapređenjima i implantima, a imate limitiran broj pokušaja da dogurate do kraja. Nagrade su, mahom, kozmetičke, mada je više nego zabavno oprobavati se u ovom režimu. Jedina ozbiljnija mana igre je u optimizaciji, naročito na PlayStationu 5 na kome smo je i mi testirali. Kada dođete do kasnijih nivoa, framerate ozbiljno pada, a i interna logika igre ume da zaškripi. Na konzoli smo imali i nekoliko zamrzavanja, koja ni par patcheva nije sredilo. I pored toga, Ghostrunner 2 je obavezna lektira za svakog poštovaoca cyberpunka, kao i gameplaya pod parolom „surovo, al’ fer”. Potrebno: Core i5-4590 / AMD FX-8350, 8 GB RAM, GeForce GTX 960 / Radeon RX 480 Poželjno: Core i9-9900 / AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, GeForce RTX 2070 Super / Radeon RX 6800 XT Ova igra je: akcioni platformer iz prvog lica u cyberpunk okruženju Platforma: Windows, PlayStation 5, Veličina: 65 GB Studio: One More Level Izdavač: 505 Games Adresa: PEGI: 18 85 Naš video: i.sk.rs/359539
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Doom: The Dark Ages Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom... Clair Obscur: Expedition 33 Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama... Computex 2025, Tajpej, Tajvan AI NEXT Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C... Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G Višak samopouzdanja Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”... Asus ProArt P16 (H7606WP) Pronalazak neverovatnog Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom... Logitech ProX Superlight 2 Sve udvostručeno Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta... Winhance 25.05 Popravka Prozora U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa... .rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Unapređeno e Zakazivanje Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti Uspon tihog softvera Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao... Fatal Fury: City of the Wolves Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao... Arc Raiders Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)... |
||||||||||