TEST PLAY
Death Stranding (PC)
Aleksandar DINIĆ
1. avgust 2020.

Neke neodgonetnute stvari na ovome svetu jednom će dobiti svoj odgovor: pre ili kasnije ispostaviće se da je Elvis i dalje živ i da negde krka svoje banana-hamburgere premazane kikiriki puterom ili da je Majkl Džekson lažirao sopstvenu smrt i vratio se na rodnu planetu. Neke druge stvari, međutim, ostaće večna misterija. Kao, na primer, šta je tačno Hideo Kodžima hteo da postigne i poruči sa famoznim Death Strandingom? Kada je početkom novembra prošle godine ovaj igrački monolit sleteo među pleme čovekolikih konzolaša, nikoga nije ostavio ravnodušnim. Neki su ga pipkali sa strahopoštovanjem, neki u njemu videli nešto što ih je raspametilo, dok su treći samo odmahnuli rukom, jer veću budalaštinu nisu videli u životu. Nekih osam meseci kasnije slegli su ramenima, složili se da im i dalje ništa nije jasno i igru poslali taboru čovekolikih pi-si-jaša, da se oni bakću sa njom.

PC verzija igre donosi očekivana tehnička unapređenja, ali i neočekivane probleme sa optimizacijom

Odiseja Sema Portera, neumornog kurira postapokaliptične sutrašnjice koja je svetu donela isprepletanost sa nemirno-agresivnim dušama preminulih, odiše iščašenom i neuhvatljivom kreativnošću uz osećaj da gledate treću sezonu naročito uvrnute SF-serije, bez znanja o ranijim događajima i likovima. Nemrtve aveti koje pokušavaju da vas odvuku sa sobom, voidout detonacije ukoliko se dotični dočepaju ostataka nekremiranih pokojnika, hrono-kiše koje izazivaju ubrzano starenje i propadanje paketa, psioničke bebe prevremeno „izmeštene” iz utroba svojih majki, a koje omogućavaju detekciju onostranih pretnji, činjenica da je glavni junak besmrtnik of sorts, uz debelog Giljerma del Tora, harizmatičnog Mads Mikelsena i druga prepoznatljiva glumačka lica, delovi su zapleta, okruženja i narativnih momenata koje kao da je osmišljavala neka sasvim deseta osoba, koju je Kodžima, zatim, ponovo vezao za lanac u podrumu i odlučio da ostatak igre „ukrasi” sopstvenim banalnim tripovima.

Osim ako niste bili u medijskom karantinu od početka prošlog novembra, znate da se monumentalna količina aktivnosti u igri vrti oko transporta i isporuke različitih dobara, namirnica i inih tovara između čvorišnih bunkera u kojima obitavaju ostaci ljudske civilizacije. Optimalni balans između količine tereta koji ćete poneti, njegovog rasporeda po podvesnim tačkama na vašem egzo-ramu i bauljanje po krajoliku uz žongliranje tovara koji će vas zanositi, kombinovano je sa korišćenjem nekoliko transportnih sredstava, kao i izgradnjom pomoćnih objekata različite namene (terminali za istovar robe, energetski piloni za napajanje baterija, osmatračke kule, mostovi, žičare i ostalo).

Fokus autora igre stoga se, nalik detetu koje je napravilo svoj prvi Fejsbuk profil i na kojem je fotografija sa rođendana dobila par „lajkova”, svodi na konstantno i zamorno potenciranje povezivanja ljudi, kako kroz dostave paketa na finalna odredišta, tako i kroz infantilno lajkovanje različitih predmeta i objekata koje su drugi igrači u svojim odvojenim sesijama posejali po terenu. Ovo, međutim, nije praćeno odgovarajućim menjanjem sveta: osim par story sekvenci, lokacije su uniformno prazne, lišene živih ljudi koji bi se valjda odvažili na izlaske iz svojih bunkera u skladu sa vašim napretkom, komunicirajući sa vama isključivo kroz hologramske projekcije. Sem Porter ogromnim delom igre podseća na kurira koji dostavlja pice na različite žurke širom grada, od kojih zatim dobija samo zahvalnost, mršav bakšiš i vrata zalupljena u lice.

PC verzija igre donosi očekivana tehnička unapređenja (više rezolucije, otključan frejmrejt, ultrawide podršku, foto-sešn-selekšn režim), ali i neočekivane probleme sa optimizacijom, variranjem FPS-a, kombinacijama hardvera koje igra ne miriše i slično.

Ako svemu ovome priđete nalik igri Stardew Valley, čija je suština jednoobrazno ponavljanje i prepuštanje nizu istovetnih postupaka ili ako tokom igranja u sebi otkrijete inner-poštara, Death Stranding će vam savršeno prijati. Ostali mogu da odvoje vreme i odgledaju 11-časovnu kompilaciju svih sinematika na Youtubeu, zbog bizarne i svakako intrigantne priče.

Potrebno: Intel Core i5-3470 / AMD Ryzen 3 1200, 8 GB RAM, GeForce GTX 1050 3 GB / Radeon RX 560 4 GB, Windows 10

Poželjno: Intel Core i7-3770 / AMD Ryzen 5 1600, 8 GB RAM, GeForce GTX 1060 6 GB / Radeon RX 590, Windows 10

Ova igra je: malo simulator kurirske službe, malo egzistencijalno-ekološka analiza ljudskog roda, malo najskuplja reklama za Fejsbuk i Nokiju

Platforma: Windows, Playstation 4

Veličina: 80 GB

Studio: Kojima Productions

Izdavač: 505 Games, Sony Interactive Entertainment

Adresa: deathstrandingpc
.505games.com

Pegi: 18

78


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama