TEST PLAY
Disintegration
Dragan KOSOVAC
1. avgust 2020.

Tokom petnaest godina rada u studiju Bungie, Markus Leto je na poziciji kreativnog direktora radio na razvoju hitova kao što su Myth: The Fallen Lords i prvih pet naslova u franšizi Halo. Nakon što je napustio Bungie, Markus je sa grupom prijatelja, takođe veterana igračke industrije, osnovao studio V1 Interactive i krajem juna smo, konačno, dobili priliku da vidimo njihov prvenac - hibrid FPS-a i RTS-a nazvan Disintegration. Od ljudi sa pomenutim pedigreom očekivali smo mnogo. I dok ova igra nikako nije potvrda poslovice o prvim mačićima, nije ni trijumf inovativnog gameplaya koji nam je najavljivan.

 
Takvo okruženje i potencijal, a igrački ugođaj i dalje nije dobar - neko je opasno pogrešio

Disintegration nas vodi u distopijsku budućnost, smeštenu na kraj 22. veka. Klimatske promene, ekonomski kolaps i nove bolesti doveli su čovečanstvo na ivicu propasti. Rešenje je u procesu nazvanom „integracija” - koji podrazumeva prebacivanje ljudske svesti u robotizovano telo da bi se privremeno smanjilo opterećenje na Zemlju i njene resurse. Sem toga, integrisane osobe trebalo bi da budu vraćene u ljudska tela kada se planeta dovoljno oporavi i to pre nego što njihovi robotizovani umovi potpuno zaborave svoju ljudsku stranu. U takvom svetu, grupacija zvana Rayonne postala je supersila sa dovoljno vojne moći za sprovođenje radikalnog plana za izmenu naše vrste - oni žele da nateraju sve ljude na integraciju. Petoro integrisanih otpadnika, na čelu sa vašim likom, Roumerom Šoulom, pridružuju se poslednjem pokretu otpora čiji cilj je da zaustave Rayonneovu tiraniju i „rebootuju čovečanstvo”. Jedina šansa za pobedu je umešno kombinovanje vaših borbenih i taktičkih sposobnosti.

Srž Disintegrationa je ideja da u svetu igre najopasniju borbenu platformu predstavljaju takozvani „gravicikli”, laka vozila koja lebde na malim visinama sa idealnim pregledom situacije i višestruko podesivim arsenalom i sistemima za podršku kopnenih jedinica. Ko bi rekao, upravo Roumer je vrsni pilot gravicikla i idealna osoba da povede grupu saboraca u seriju bitaka protiv Rayonneovih snaga.

Opšti utisak Disintegrationom u potpunosti zavisi od toga kako igrač doživljava specifičan pristup borbi dok upravlja graviciklom. Kada sve funkcioniše kao što su u teoriji osmislili dobri ljudi iz V1 Interactivea, ugođaj je zaista impresivan. Nažalost, tokom većeg dela igre praksa je prilično daleko od teorije. Sam gravicikl je prilično kul ideja - pokretni komandni centar borbenog odreda koji ima dovoljno vatrene moći i oklopa da može ravnopravno da se umeša u okršaje, ali nije tenk koji juri napred i upija artiljerijske granate grudima, niti teškaš naoružan do zuba, koji je u stanju da sam reši neprijateljski garnizon. Vaš zadatak je, tako, prvenstveno da koordinišete kretanje i napade ostalih članova odreda, sa naročitim obraćanjem pažnje na cooldownove njihovih i vaših specijalnih sposobnosti, čiji efekti lako menjaju tok bitke u vašu korist. Naravno, pošto igra izgleda kao nešto gde bi trebalo da se gurate u prvi red i lično obračunavate sa nadirućim protivnicima, potrebno je određeno vreme privikavanja na vlastitu specifičnu ulogu.

Ipak, nakon tog privikavanja i dodatnog vremena provedenog uz Disintegration, većina igrača će da nabasa na najbitnije pitanje u vezi sa ovim naslovom: „Zašto ugođaj nije bolji?” Pobogu, ovo je igra u kojoj se upravlja letećom borbenom platformom i komanduje odredom elitnih robotizovanih ratnika, ovo bi trebalo da bude „ZOMGWOW!”, a ne tek puko „okej”. Odgovor, verovatno, treba tražiti u raskoraku između potreba single player kampanje (koja, načelno, nije loša) i kompetitivnog multiplayera. U prvom je neophodan osećaj moći, dinamike i slobode, a u drugom balans između suprotstavljenih boraca. Rezultat je osećaj oskudnosti i sputanosti, kao i gameplay koji nije ni prava pucačina, niti je potreba za RTS komponentom ikada zaista opravdana. Sve to polako, ali sigurno guši atmosferu i ugođaj.

Disintegration je igra koja vapi za značajnim izmenama igračke mehanike i u trenutnom stanju nikako ne opravdava cenu od 50 evra.

Potrebno: Intel Core i5-2400 / AMD Ryzen 5 1400, 8 GB RAM, GeForce GTX 570 / Radeon HD 7850, Windows 10

Poželjno: Intel Core i7-8700 / AMD Ryzen 7 3800X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060, Radeon RX 5700 XT, Windows 10

Ova igra je: FPS koji u gameplay dodaje elemente strategije u realnom vremenu

Platforma: Windows, PS4, Xbox One

Veličina: 15 GB

Studio: V1 Interactive

Izdavač: Private Division

Adresa: disintegrationgame.com

PEGI: 12

67


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama