TEST PLAY
Disintegration
Dragan KOSOVAC
1. avgust 2020.

Tokom petnaest godina rada u studiju Bungie, Markus Leto je na poziciji kreativnog direktora radio na razvoju hitova kao što su Myth: The Fallen Lords i prvih pet naslova u franšizi Halo. Nakon što je napustio Bungie, Markus je sa grupom prijatelja, takođe veterana igračke industrije, osnovao studio V1 Interactive i krajem juna smo, konačno, dobili priliku da vidimo njihov prvenac - hibrid FPS-a i RTS-a nazvan Disintegration. Od ljudi sa pomenutim pedigreom očekivali smo mnogo. I dok ova igra nikako nije potvrda poslovice o prvim mačićima, nije ni trijumf inovativnog gameplaya koji nam je najavljivan.

 
Takvo okruženje i potencijal, a igrački ugođaj i dalje nije dobar - neko je opasno pogrešio

Disintegration nas vodi u distopijsku budućnost, smeštenu na kraj 22. veka. Klimatske promene, ekonomski kolaps i nove bolesti doveli su čovečanstvo na ivicu propasti. Rešenje je u procesu nazvanom „integracija” - koji podrazumeva prebacivanje ljudske svesti u robotizovano telo da bi se privremeno smanjilo opterećenje na Zemlju i njene resurse. Sem toga, integrisane osobe trebalo bi da budu vraćene u ljudska tela kada se planeta dovoljno oporavi i to pre nego što njihovi robotizovani umovi potpuno zaborave svoju ljudsku stranu. U takvom svetu, grupacija zvana Rayonne postala je supersila sa dovoljno vojne moći za sprovođenje radikalnog plana za izmenu naše vrste - oni žele da nateraju sve ljude na integraciju. Petoro integrisanih otpadnika, na čelu sa vašim likom, Roumerom Šoulom, pridružuju se poslednjem pokretu otpora čiji cilj je da zaustave Rayonneovu tiraniju i „rebootuju čovečanstvo”. Jedina šansa za pobedu je umešno kombinovanje vaših borbenih i taktičkih sposobnosti.

Srž Disintegrationa je ideja da u svetu igre najopasniju borbenu platformu predstavljaju takozvani „gravicikli”, laka vozila koja lebde na malim visinama sa idealnim pregledom situacije i višestruko podesivim arsenalom i sistemima za podršku kopnenih jedinica. Ko bi rekao, upravo Roumer je vrsni pilot gravicikla i idealna osoba da povede grupu saboraca u seriju bitaka protiv Rayonneovih snaga.

Opšti utisak Disintegrationom u potpunosti zavisi od toga kako igrač doživljava specifičan pristup borbi dok upravlja graviciklom. Kada sve funkcioniše kao što su u teoriji osmislili dobri ljudi iz V1 Interactivea, ugođaj je zaista impresivan. Nažalost, tokom većeg dela igre praksa je prilično daleko od teorije. Sam gravicikl je prilično kul ideja - pokretni komandni centar borbenog odreda koji ima dovoljno vatrene moći i oklopa da može ravnopravno da se umeša u okršaje, ali nije tenk koji juri napred i upija artiljerijske granate grudima, niti teškaš naoružan do zuba, koji je u stanju da sam reši neprijateljski garnizon. Vaš zadatak je, tako, prvenstveno da koordinišete kretanje i napade ostalih članova odreda, sa naročitim obraćanjem pažnje na cooldownove njihovih i vaših specijalnih sposobnosti, čiji efekti lako menjaju tok bitke u vašu korist. Naravno, pošto igra izgleda kao nešto gde bi trebalo da se gurate u prvi red i lično obračunavate sa nadirućim protivnicima, potrebno je određeno vreme privikavanja na vlastitu specifičnu ulogu.

Ipak, nakon tog privikavanja i dodatnog vremena provedenog uz Disintegration, većina igrača će da nabasa na najbitnije pitanje u vezi sa ovim naslovom: „Zašto ugođaj nije bolji?” Pobogu, ovo je igra u kojoj se upravlja letećom borbenom platformom i komanduje odredom elitnih robotizovanih ratnika, ovo bi trebalo da bude „ZOMGWOW!”, a ne tek puko „okej”. Odgovor, verovatno, treba tražiti u raskoraku između potreba single player kampanje (koja, načelno, nije loša) i kompetitivnog multiplayera. U prvom je neophodan osećaj moći, dinamike i slobode, a u drugom balans između suprotstavljenih boraca. Rezultat je osećaj oskudnosti i sputanosti, kao i gameplay koji nije ni prava pucačina, niti je potreba za RTS komponentom ikada zaista opravdana. Sve to polako, ali sigurno guši atmosferu i ugođaj.

Disintegration je igra koja vapi za značajnim izmenama igračke mehanike i u trenutnom stanju nikako ne opravdava cenu od 50 evra.

Potrebno: Intel Core i5-2400 / AMD Ryzen 5 1400, 8 GB RAM, GeForce GTX 570 / Radeon HD 7850, Windows 10

Poželjno: Intel Core i7-8700 / AMD Ryzen 7 3800X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060, Radeon RX 5700 XT, Windows 10

Ova igra je: FPS koji u gameplay dodaje elemente strategije u realnom vremenu

Platforma: Windows, PS4, Xbox One

Veličina: 15 GB

Studio: V1 Interactive

Izdavač: Private Division

Adresa: disintegrationgame.com

PEGI: 12

67


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama