TEST PLAY
Assetto Corsa Competizione
Vladimir PISODOROV
1. avgust 2020.

Sa zakašnjenjem od nešto više od godinu dana u odnosu na verziju za PC, Asseto Corsa Competizione konačno je dostupna i vlasnicima dvojca current-gen igračkih konzola: PlayStation 4 i Xbox One. Imali smo prilike da uživamo u verziji za Četvorku i proverimo da li se, i u čemu, razlikuje od one koja se na rafovima prodavnica pojavila 29. maja prošle godine za PC.

Godinu dana nakon verzije za PC, Asseto Corsa Competizione konačno je stigao na current-gen konzole: PS4 i Xbox One
 

Pre svega, moramo da napomenemo da je konzolna verzija igre zasnovana na 1.3.7 jezgru, dok smo u slučaju PC-ja već na osnovi 1.4.4. Sledeća veoma važna stvar jeste to da ACC dolazi bez uključenog famoznog Intercontinental Packa i da ga je moguće dokupiti u obliku klasičnog DLC-a. Međutim, dok vi ovo čitate, PC igrači bi poodavno trebalo da uživaju i u GT4 „zakrpi”, koja bi na konzole trebalo da dođe tokom godine. Naravno, i to će da košta, pošto izgleda da Kunos po naplaćivanju DLC-ova do slova kopira ono što Codemasters radi sa DiRT Rally 2.0.

Što se uključenog sadržaja tiče, on je identičan PC verziji. To znači da je na raspolaganju takmičenje u GT3 šampionatu, koje možete da bistrite u obliku (mršave) kampanje, mnoštva offline single player režima (pojedinačne trke, trkački vikendi, brzi krugovi i tako dalje), baš kao i online okršaja sa drugim igračima. Za sada nije moguće kreirati privatne lobije, dok u onima koji postoje obitava manji broj trkača, pa je do trka od kojih će vam srce poskočiti izuzetno teško doći. Sve ostalo je identično kao na PC-ju, uključujući tu i layout menija.

Naravno, očekivali smo da će konzolna verzija, na izmaku current-gen ere igračkog hardvera, grafički biti inferiornija i upravo to se i desilo. Daleko od toga da su grafički modeli ružni - naprotiv, ali nedostatak završne obrade i te kako je vidljiv, naročito na polju anti-aliasinga. Nazubljenost kontura i ivica ponajpre ćete osetiti prilikom gledanja u retrovizor, koji kao da je izašao iz davno zaboravljene VGA ere.

Akcija u igri „zaključana” je na 30 sličica u sekundi, ali u pojedinim situacijama tokom trke možete da iskusite dodatne padove frameratea, toliko izražene da ćete pomisliti da gledate stop motion animaciju. Da stvar bude još gora, nema nikakve razlike da li ste igru poterali na Pro ili X verziji konzola, jer je rezultat identičan. Dok na povremene padove frameratea još i može da se zažmuri, veliko je pitanje da li je igranje simulacije vožnje (a ACC to jeste) uopšte moguće pri ovako malom broju sličica. Nakon izvesnog perioda privikavanja, nekako ćete uspeti to da progutate, ali da ćete biti neprecizniji nego igrajući PC verziju igre - to je činjenica.

Ne znamo šta su to autori uradili, ali igranje ACC na kontroleru je prava pesma! Džojped „vraća” toliko korisnih informacija da vam se po prvi put čini da jednu simulaciju vožnje na konzoli igrate ne samo na osnovu vizuelnog doživljaja. Automobili se čini daleko težim nego na PC-ju, a sve zahvaljujući prilagođenom upravljačkom sistemu, koji je barem za klasu bolji od onog na PC-ju. Automobili se ne bacakaju i ne otimaju kao razjareni bikovi i konačno ćete moći da se usredsredite na postavljanje brzih krugova, bez da vam je u mislima neki od skupocenih volana. U celoj priči, ipak, postoji downside, a on se odnosi na „nervoznu” animaciju pokreta vozačevih ruku, koje se neprirodno (čitaj: prebrzo) premeštaju iz položaja u položaj, kao u prvim verzijama ACC za PC. Zbog toga ćete kameru morati da pomerite u položaj bliže komandnoj tabli.

Assetto Corsa Competizione je najbolja simulacija vožnje za igračke konzole i prava je šteta što su je njeni autori tek sada podelili sa nama. Naravno, igra će vam se svideti isključivo ako se zadovoljavate relativno ograničenim sadržajem i fokusom na GT3/GT4 univerzum. Kada bi u skorije vreme izašao patch koji bi adresirao limitiranje frameratea, stvari bi bile daleko povoljnije. Za kraj, Assetto Corsa Competizione je trkačka igra sa ubedljivo najboljom zvučnom komponentom - definitivno je treba „čuti”, ali i AI rutinom koja je zaslužna za frenetično trkanje.

Potrebno: Intel Core i5-4460 / AMD FX-8120, 4 GB RAM, GeForce GTX 460 / Radeon HD 7770, 2 GB VRAM, Windows 7 SP1 64-bit

Poželjno: Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1070 / Radeon RX 580, 8 GB VRAM, Windows 10

Ova igra je: GT3/GT4 simulator vožnje

Platforma: Windows, PlayStation 4, Xbox One

Veličina: 18 GB

Studio: Kunos Simulazioni

Izdavač: 505 Games

Adresa: www.assettocorsa
.net/competizione

Pegi: 3

80

Naš video: i.sk.rs/357601


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama