TEST PLAY
Automobilista 2
Vladimir PISODOROV
1. avgust 2020.

Stvari idu dotle da se Automobilista 2 predstavlja kao next-gen simulator vožnje, predstavnik novog talasa koji svojim sadržajem i pristupom tematici ruši sve pred sobom. Ipak, detektuje se i polarizacija, tako da se na drugoj strani spektra nalaze oni koji autore kritikuju baš zbog tipa uključenog sadržaja koji je, u najmanju ruku, čudan i neuobičajen.

Trkanje je moguće i noću, ali i uz promenjive vremenske uslove koji će se smenjivati po unapred pripremljenom šablonu
Zbog nešto manje izraženih povratnih efekata, FFB sistem više je okrenut ka takmičarima, nego ka „vikend ratnicima”

Naime, Automobilista 2 „ne jaše” mainstream talas, pa čak se ni ne oslanja na određeni segment auto-moto sveta (poput Assetto Corsa Competizione), već „živi” u potpuno odvojenom univerzumu. Da, epicentar dešavanja jeste automobilistička scena zemlje karnevala, kafe i lepršavog fudbala - Brazila, ali se to po pratećim igračkim režimima ne primećuje onoliko koliko smo pomislili. Prvu stvar na koju ćemo vam skrenuti pažnju jeste podatak da roster automobila ne sadrži najpoznatije modele. Ako ste naumili da naokolo jurite Ferrarijem, Bentleyem, Lamborghinijem, Nissanom ili bilo kojim drugim „šljaštećim” modelom, razočaraćete se. Automobilista 2 stiže sa čak 47 kategorija automobila, ali se u mnogima od njih nalazi tek po jedan model, tamo postavljen na osnovu klase/šampionata kojoj pripada. Lavovski deo dostupnih modela otpada na kartinge, formule, prototipe i stock automobile, dok je autorima pri srcu neobično blizu Caterham. Formule su, mahom, nelicencirane, osim retro modela gde ćete imati priliku da se nađete za volanom Lotusa, Brabhama i McLarena. Generalno, igrom defiluje mnoštvo nelicenciranih modela automobila, dok je razočaranje to što u kategoriji Street postoje samo dva automobila. Ipak, ne brinite previše: možete da prljite Fiat Unom, Bubom, Chevrolet Camarom, Mitsubishi Lancerom i tako dalje. Među 84 vozila nalaze se i četiri kamiona i to poznatih proizvođača kao što su Mercedes, Iveco, Man i Volkswagen.

Kada su staze u pitanju, na raspolaganju su 33 različite lokacije i čak 80 layouta, što je za svaku pohvalu. Međutim, baš kao i kod automobila, i ovde je problem figurisanje manjeg broja poznatih autodroma. Istakli bismo Adelaide, Bathurst, Brands Hatch, Donington, Imolu, Interlagos, Jerez, Kyalami, Oulton, Montreal (Gilles Villeneuve), Snetteron, Spielberg... Sasvim dovoljno, rekli biste, ali nedostaju Monza, Spa, Le Mans, Suzuka, Silverstone, Nordschleife... Autori rekoše da ćemo uskoro imati prilike da se trkamo na stazi Spa, koja će biti ubačena u vidu besplatne „zakrpe”, pa ostaje nada da će se vremenom stvari poboljšati.

Ako je za utehu, ustrojstvo trka možete da oblikujete po sopstvenom nahođenju. Igru pokreće, u praksi dokazani, Madness engine, identičan onom u Project CARS 2. To znači da je trkanje moguće i noću, ali i uz promenljive vremenske uslove koji će se smenjivati po unapred pripremljenom šablonu. Postoji 15 različitih vremenskih (ne)prilika i mogućnost da se u toku trke vreme menja do četiri puta. Engine vodi računa i o temperaturi staze i vazduha, jačini vetra, stanju u kom se podloga nalazi, baš kao i o temperaturi kočnica i pneumatika. Ovde nema puno iznenađenja i Automobilista 2 će zadovoljiti ukuse svih ljubitelja simulacija vožnje. Oslanjanje na Madness engine povlači i podršku za eksterne „aplikacije” koje mogu da se koriste kako bi se igri proširio dijapazon mogućnosti. Kompatibilnost se odnosi na oba Project CARS nastavka. Inače, igra je odlično optimizovana i sa lakoćom izvlači željenih 60 sličica u sekundi, bez ikakvih padova i štucanja, čak i na mašinama slabijim od preporučenih. Grafička rešenja su odlična, mada ne možemo da kažemo da to nismo očekivali s obzirom na mogućnosti pokretačkog enginea. S druge strane, zvučna komponenta je fantastična i spada u sam vrh kada su ostvarenja iz žanra u pitanju. Autoru ovih redova pri srcu je ipak bliža ona iz Assetto Corsa Competizione, mahom zbog prenaglašenih, sirovih eksternih zvukova, ma koliko se oni u pojedinim momentima činili nerealnim.

Deo u kom nas je Automobilista 2 oduvao su same trke. Pre svega, svi problemi koji su vezani za upravljanje i ponašanje automobila na stazama, a koje smo iskusili igrajući Project CARS 2, kao da su rukom odnešeni. Nema više prepoznatljivog „plivanja” i osećaja da ste asfalt zamenili vodenom površinom. Zauzdavati nabudžene grdosije kontrolerom je teško, ali ne i nemoguće, kao što je to bio slučaj u Project CARS 2. Automobili su nešto lakši nego u Assetto Corsa Competizione, ali je osećaj lateralnog kretanja gotovo eliminisan i imate utisak da zaista „vozite”, a ne da klizite levo-desno. Oduševljava sa kojom lakoćom se obavlja „lupanje kontre” i bilo koja druga korekcija pravca kada je kontroler u pitanju, i to po defaultu - bez bilo kakvog prčkanja po opcijama i mukotrpnog isprobavanja promena. Naravno, težinu možete da prilagodite sopstvenom umeću, (de)aktiviranjem serije pomagala: od kontrole stabilnosti, preko intenziteta korekcije sile prijanjanja, pa sve do načina ponašanja kočnica kada vozač primenjuje prekomernu silu. Ovde ćemo napomenuti da damage sistem nije dovoljno precizan i da zahteva doradu, ali i da nismo iskusili nikakve mehaničke kvarove, iako su oni podržani iz sekcije sa podešavanjima.

Sav svoj raskoš Automobilista 2 pokazuje onog momenta kada igru pokrenete uz priključen volan. Podržani su praktično svi važniji modeli, čak i oni nešto stariji, pa sa time nećete imati problema. Isto tako, force feedback podešava se preko svega tri parametra i lako ćete doći do idealnog setupa. U ovom momentu, učitavanje „spoljnih” konfiguracionih datoteka nije moguće, ali se najavljuje. Za implementirani FFB sistem dovoljno je da kažemo da je fantastičan i da je zbog nešto manje izraženih povratnih efekata više okrenut ka takmičarima, nego ka „vikend ratnicima”. Ipak, iako lak na volanu, Automobilista 2 omogućava prenos svih važnih informacija do vozača i isto tako napadanje najboljih vremena. Akcenat je bačen na esencijalne informacije, poput gubljenja kontakta s površinom, a manje na kozmetičke stvari, kao što je drmusanje obruča volana prilikom „gaženja” bankina.

Protivnički AI veoma je dobar, naročito kada je takmičarska nastrojenost kompjuterski vođenih vozača u pitanju. Ponašanje oponenata možete da podešavate, baš kao i u Project CARS 2, na dva načina - rihtovanjem skale umešnosti i skale agresivnosti. AI će predstavljati priličan zalogaj i konstantno će vas gurati preko granice komfora.

Iako je reč o verziji igre 1.0, Automobilista 2 još uvek nije završena. Čini se da su autori bili primorani da zbog konkurencije na tržište izađu nešto ranije, jer stižu F1 2020, Project CARS 3, Gran Turismo 7, nova Forza... Bez obzira koliko blagonaklono gledamo na postignuća autorskog tima i to što smo uživali u vožnji, Automobilista 2 pušta vodu na sve strane. Igra nema kampanju i za sada možete samo da uživate u custom trkama, vožnji brzih krugova, nespretno uobličenom šampionatu i online multiplayer režimu. Za prosečnog ljubitelja simulacija vožnje i više nego dovoljno, ali autorski tim pokušava da ode korak dalje, a za takvo nastojanje ovo nije dovoljno. Kampanja stiže, ali ne zna se tačno kad i ostaje nejasno zašto je ova verzija verifikovana pečatom s oznakom 1.0 bez nje. U ovom momentu problem su i pit-stopovi, jer garaže su sablasno prazne i nije ostavljeno previše manevarskog prostora da rad (nevidljivih) mehaničara prilagodite svojim potrebama. Sledeća stvar je jednosmerna radio-komunikacija sa boksom, koja iako figuriše u meniju kao stavka, jednostavno ne funkcioniše. Zbog toga ćete morati da instalirate third party aplikaciju za tu namenu, na primer: CrewChief (thecrewchief.org, 5,1 MB), ukoliko želite da dobijete glasovnu pomoć. Staze još uvek ne sijaju punim sjajem - na pojedinim lokalitetima nedostaju objekti, imamo „probijanje” tekstura i razne druge grafičke glitcheve koji se rešavaju u hodu.

Za kraj ostaje pitanje: da li je Automobilista 2 samo klon Project CARS-a 2 ili samostalna igra? Istina je da dve igre liče, jer, jednostavno, zasnovane su na istom engineu, ali da čedo studija Reiza ipak ima svoj personality. Tamo gde je to najbitnije - na samoj stazi, Automobilista 2 sija kao svetionik u magli i to igru čini trenutno najpoželjnijom simulacijom vožnje na tržištu. U pitanju je neobrađeni dijamant, koji stiže sa pratećim sadržajem zbog kog verovatno nećete uzdisati, ali ćete na njegov upitan karakter zaboraviti čim se prvi put budete latili volana.

Potrebno: Intel Core i5-3450 / AMD FX-8350, 8 GB RAM, GeForce GTX 680 / ekvivalent, Windows 7

Poželjno: Intel Core i7-8700K / AMD Ryzen 7 2700X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1080 Ti / ekvivalent, Windows 10

Ova igra je: simulator vožnje zasnovan na Madness engineu

Platforma: Windows

Veličina: 28,94 GB

Studio: Reiza Studios

Izdavač: Reiza Studios

Adresa: reizastudios.com

Pegi: nema

82

Naš video: i.sk.rs/357602


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama