Čini se da ne prođe ni mesec dana a da nas neki neupadljivi developer ne obraduje još jednim 2D biserom jednostavnog, efektnog i zaraznog gameplaya. Ovog puta u pitanju je igra izvorno nastala na Wii platformi, koja predstavlja simpatičnu taktičko-akcionu mešavinu pažljivog planiranja i brzometnog kliktanja dok budete pokušavali da ostvarite agende tri suprotstavljena iskarikirana tabora koje čine Vikinzi, Asteci i Kinezi. Princip igranja je vrlo jednostavan. U većini nivoa ćete, po pravilu, iz svoje baze neprekidno slati što frekventnije nizove ratnika i pratećih jedinica u pravcu protivnika, u cilju njegovog uništavanja. Jedinicama ne upravljate direktno (jednom kada ih istrenirate same kreću ka neprijatelju), ali ih možete dodatno opsluživati aktivarenjem raznoraznih veština i specijalki koje treba da im produže vek trajanja na terenu. Ovde na scenu stupa glavna odlika samog mehanizma igranja, koja neodoljivo podseća na ono što smo videli u npr. Starcraftu (autori čak i ne kriju da im je čuveni Blizzardov hit bio direktna inspiracija). Svaka od frakcija, iako naizgled slična i sa gotovo simetričnim poolom baznih jedinica, suštinski se razlikuje i iziskuje drugačije strategije pravljenja vojske i counterovanja protivničkih snaga, koje takođe konstantno nadiru. Vikinzi su najtvrđi od sva tri naroda. Njihovi ratnici imaju najdeblji oklop i u svom napredovanju oslanjaju se na veštine lečenja, prženje protivnika munjama, berserker napad ili zaleđivanje gradonosnim oblacima, kao i na trostruki apgrejd za obnavljanje mâne koja „finansira” sve ove aktivnosti.Astečka vojna mašinerija koristi brze ali krhke jaguar-ratnike i ispaljivače strelica, napade otrovnim gasom i zarobljavanje protivnika u kaveze. Najvažnija jedinica u njihovom taboru je sveštenik, koji može da vaskrsava mrtve ratnike sa bojnog polja i tako okruži sebe čitavom armadom nemrtvih sluga. Isto tako, tu je i mogućnost zaposedanja protivnika po ceni mâne u zavisnosti od njihove jačine, kao i ritualno žrtvovanje sopstvenih trupa radi popunjavanja dragocene magije. Prve redove simpatičnih Azijata popunjavaju, očekivano, samuraji i veseli raketaši koji prave splash štetu većim grupama, a tu su i nindža majmunčići za paralisanje i eskiviranje protivnika, te iskusni zen majstori koji neprijatelje podižu visoko iznad zemlje isisavajući im životnu energiju, dok su ovi bespomoćni da išta učine. Od specijalnih veština tu su kiše zapaljenih strela, privremene zaštitne barijere koje bacate na svoje pulene, glineni ratnici sa ograničenim vremenom trajanja i mogućnost dupliranja bilo koje jedinice. Osim nekoliko sličnih jedinica ili njihovih varijacija (katapult kod Vikinga i džinovski ratnik kod Asteka, na primer), zajedničko za sve tri vojske su i odbrambene kule koje možete graditi na predefinisanim mestima (azijska se razlikuje od svojih parnjaka jer ne odbija napade već pasivno regeneriše mânu), kao i ultimativne i urnebesne superspecijalke koje mnogo koštaju ali mogu i preokrenuti „plime” rata u vašu korist. Kod nordijaca je to Tor lično, koji na bojno polje lansira svoj džinovski naelektrisani čekić, ratnici iz džungle ka neprijatelju šalju džinovsku kamenu gromadu (pritiskom levog dugmeta miša ona može da odskače da biste izbegli gaženje svojih trupa), dok treća frakcija, u svom duhu, na raspolaganju ima prelećućeg zmaja koji bljuje vatru. Ekonomski model je jednostavan i bazira se na treningu do deset seljaka-radilica koji će se uputiti ka najbližim rudnicima zlata, dok sve pomenute jedinice i veštine prvo morate izučiti iz nevelikog skill drveta. Osim tri kratke single player kampanje, svoje strateško-mišokliktajuće sposobnosti možete oprobati i u standardnom skirmishu, u solo ili online varijanti. Ovde možete definisati veličinu nivoa, jačinu protivničkog AI-ja (ako igrate sami) i odabrati rase, uz mogućnost finog štelovanja pratećih podešavanja kao što su startni resursi i mâna, broj početnih radilica ili prednost za određenog igrača. Pored toga, tu su i tri otkačena challenge moda: klasični Survival, sprovođenje neustrašivog vikinga Arnija što dublje u neprijateljsku pozadinu kljukanjem magijama iz sva tri tabora (Berserker Run), kao i Boulder mod u kojem treba ispljeskati što više protivničkih i što manje sopstvenih jedinica ranije pomenutom kamenom kuglekanjom. Audo-vizuelna obrada igre najjači je generator vesele atmosfere i dobrog štimunga. Nije lako odlučiti šta više oduševljava i zaokuplja pažnju. Likovi i pozadine su jednostavno, ali sjajno nacrtani, mali milion sitnih animacija koje prate svaku radnju ili reakciju likova plene, a poseban spektakl nastupa onda kada aktivirate neke od pomenutih specijalki. Zvučni semplovi uglavnom su rezervisani za zveket oružja ili stenjanje i jauke boraca, ali se povremeno mogu razaznati i sjajni komentari jedinica, dok iznad svega tutnji zaista impresivna muzička pratnja karakteristična za geografski i istorijski milje svake sukobljene strane. Celoj stvari dodatno pomaže i vrcavi humor prilikom dijaloga između nekolicine likova, kao i lista očekivano otkačenih achievementa. Osim kratkoće igre u single playeru i nekoliko sitnih propusta po pitanju kontrola u PC izvedbi igre (desni taster mogao je biti bolje iskorišćen za slobodnije skrolovanje ekrana, a bilo bi zgodno da u donjoj liniji postoji detaljniji pregled tipa jedinica koje ste istrenirali), malo toga se može zameriti ovako kvalitetno odrađenoj strateškoj zezalici. S obzirom na vrlo jednostavan koncept igranja, svakako treba očekivati i ubacivanje novih rasa ili čak izmeštanje cele priče u neki drugi vremenski period (srednjovekovno ili okruženje svetskih ratova prvo padaju na pamet), bilo kroz neki DLC paket bilo u vidu čistokrvnog nastavka. |