TEST PLAY
Warhammer Online: Age of Reckoning
Jovana ERČIĆ
1. oktobar 2008.

Nakon odlične zatvorene bete i primamljivih najava na zvaničnom sajtu, svi su grickali nokte iščekujući konačnu, otvorenu betu, kao i sâm launch Warhammera Online. U dosadašnjem toku timovi koji stoje iza ovog naslova uspevali su da izbegnu greške prethodnih MMORPG-ova i da vešto prikriju ili uklone sve veće bagove iz bete, te je delovalo kao da će sve proteći bez problema.

Međutim, već početak open bete najavio je glavobolje za ove momke. Naime, dok je u Americi i na drugim kontinentima sve išlo kao po loju, evropske igrače je dočekalo neprijatno iznenađenje. Flash verzija sajta, kao i očigledno ograničen sistem obrade prijava i šifara za betu nisu bili dorasli zadatku, niti su bili spremni da se suoče s hiljadama ljudi koji su pohrlili na zvanični sajt. Padovi sajta, a zatim i dugotrajna nemogućnost registracije beta codea izazvali su takve frustracije i negodovanja po forumima da je čak i CEO morao lično da uputi izvinjenje igračima zbog problema.

No, live verzija je ipak uspela da startuje bez većih muka, a promene i poboljšanja u odnosu na betu vidni su od samog početka. Pritužbe koje smo imali na račun kreiranja izgleda lika više ne stoje: uveden je veliki broj opcija za prilagođavanje svih delova lica i tela, boje kose i očiju, nakita i ožiljaka (možda nije tako detaljno kao u Conanu, ali sasvim je dovoljno da se izbegnu klonirani likovi). Dodatnoj raznolikosti avatara doprinosi i poseban sistem farbanja svih delova oklopa pomoću posebnih boja, koje možete naći na palim protivnicima ili kod trgovaca, tako da bez problema možete promeniti i izgled, tačnije boju svoje odeće.

Međutim, pogledajmo malo stvarni sadržaj igre. Sistem questova koji vas vodi ka višim nivoima u potpunosti je podređen osnovnoj priči svake strane i, pored toga što su zadaci zanimljivi, svi su uklopljeni u jednu sveobuhvatnu storiju, koja se beleži u Tome of Knowledge i čini da se sve vreme osećate kao deo epskog boja koji se odvija oko vas. Public grupe u svakoj oblasti olakšavaju pronalaženje saboraca, a u live verziji javni questovi dostižu svoj puni sjaj. Naime, kako ste od početka upućeni na druge igrače, stalna saradnja i borbe rame uz rame s drugima zaista daju pravi osećaj masivne multiplayer igre. Naravno, kroz priču možete napredovati i sami, ali time propuštate sve ono što bi WH trebalo da predstavlja - masivni sukob na svim nivoima. Public questova ima u izobilju, svi serveri prepuni su igrača, te vam od srca preporučujemo da od početka prihvatite saradnju kao osnovni vid igre.

Međutim, sukobe između snaga Haosa i reda donekle kvari potpuna neravnoteža između pripadnika ove dve frakcije na serverima. Naime, na jednom sajtu nedavno je objavljen preliminarni podatak da je samo broj igrača koji su se odlučili za Chaos veći od pripadnika svih drugih rasa zajedno. Čak i ako se ovo s vremenom ublaži, razlika je i dalje prevelika da bi se ostvarila potrebna ravnoteža snaga na bojnom polju i programeri sigurno lupaju glavu oko ovog problema.

U „Prvim utiscima” o WH naveli smo da je jedna od najlošije urađenih osobina igre crafting sistem, i to je nažalost ostalo tako i u live verziji. Tvorci igre očigledno su zamislili da igrači treba da posvete puno vremena svojim profesijama, ali su u tome malo preterali. Gledanje kako biljka raste iz semena u periodu od dva minuta nekome može biti zabavno u početku, ali nakon dvadesetog puta smučiće se i najstrpljivijima. Takođe, činjenica da obe crafting profesije traže materijale od različitih gathering skillova osmišljena je tako da podstakne razmenu stvari, ali u praksi dovodi samo do toga da imate prepune torbe različitih sastojaka od kojih ne možete da napravite ništa jer vam nedostaje nešto drugo. A, kao i u drugim igrama ovog tipa, mesta u vrećama nikad dovoljno.

S druge strane, element oko koga su se autori posebno potrudili i koji zaslužuje sve pohvale jeste sistem guildova. Pored toga što olakšavaju saradnju između igrača, zanimljivo je to što ovde i gilde leveluju zajedno sa članovima. To dodatno podstiče borbu za zajedničke ciljeve i reputaciju gilde. Primera radi, na višim nivoima gilde dobijaju stvari kao što su tabardi, mogućnost da se jedan član promoviše u zastavnika sa posebnim bannerom guilda, pa čak i taverne za gilde, mesta na kojima se članovi okupljaju, razmenjuju strategije i slično. Dakle, ukoliko su svi pripadnici uspešni, možete očekivati da jednog dana izjašete na bojno polje svi odeveni u boje svoje gilde, sa zastavom koja se vijori, a zatim se okupiti u svojoj taverni da proslavite izvojevane pobede.

Naravno, ponovo se otvara staro pitanje: može li Warhammer da otme tron Warcraftu? U trenutnoj fazi odgovor je kratak - ne. Međutim, o tome da su tvorci ipak na veoma dobrom putu da postignu uspeh na sceni govori činjenica da se čak i momci iz Blizzarda inspirišu ovom igrom u kreiranju sadržaja za ekspanziju za WoW. Mnoge najavljene novine (Achievement sistem, na primer) gotovo su direktno kopirane ideje autora WH. S druge strane, Warhammer je kvalitetna igra koja već ima svoju bazu igrača u stotinama hiljada igrača Games Workshopove igre na tabli i, kao takva, sigurno neće propasti. Blizzard ostaje zvanični kralj na polju MMORPG-ova i to se još zadugo neće promeniti, ali Warhammer će sigurno zauzeti visoko mesto među onima koji se zadovoljavaju nešto manjim udelom na tržištu. Kako stvari trenutno stoje, ukoliko se redovno budu izdavali novi sadržaji (posebno end-game PvE, koji je trenutno najslabija tačka igre) i ukoliko se nekako reši ravnoteža između frakcija, Warhammeru svakako predviđamo ako ne blistavu, a ono bar stabilnu i svetlu budućnost.


Platforma:
PC
Potrebno:
Pentium 4 / 2,5 GHz, 1 GB RAM-a, D3D 128 MB VRAM-a
Poželjno:
Pentium 4 / 3,2 GHz, 2 GB RAM-a, D3D 256 MB VRAM-a
Veličina:
2 DVD-a
Cena:
3250 dinara
Adresa:
www .war -europe .com
Kontakt:
Extreme CC
85
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama