TEST PLAY
Dracula 3: Path of the Dragon
Aleksandar DINIĆ
1. oktobar 2008.

Treći deo vampirsko-mystolike sage koja dolazi iz Kheopsovog studija u velikoj meri predstavlja prijatno i originalno iznenađenje, koje rasrkšćuje sa svojim predhodnicima efektno tvoreći igru koja se u potpunosti može posmatrati, nalik raznim filmskim mnogologijama, i van konteksta svojih prethodnika, koji su međusobno bili neraskidivo povezani.

Najoriginalniji segment trećeg Dracule predstavlja sama priča i zaplet, koji u velikoj meri odudaraju od dosadašnjih obrada Drakulinog lorea u avanturističkoj formi. U ulozi ste Arna Morijanija, katoličkog sveštenika koga Vatikan šalje put Transilvanije, u seoce Vladovište, kako bi na licu mesta procenio glasine o navodnim isceliteljskim moćima koje emituje grob Marte Kalugarul, brižne lokalne doktorke, koja je nastradala pod nerazjašnjenim okolnostima. Katolička crkva Martu vidi kao idelanog kandidata za kanonizaciju i njeno uzdizanje u status sveca, što bi donelo preko potrebno ojačanje katoličkog uticaja u inače dominantno pravoslavno okruženje. Na Arnovo zaprepašćenje, Marta je poslednje dane svog života posvetila istraživanju vampirizma i legendi o lokalnom vlastelinu Vladu Cepešu, ubeđena da su nečastive sile umešane u smrt nekoliko njenih pacijenata, koji su svi bolovali od nepoznatog poremećaja krvi. Ostatak priče će (sve skeptičnijeg) vatikanskog emisara provesti kroz mračne ulice Vladovišta, lokalno groblje i razrušeni grofov zamak, uz posetu Budimpešti i pećinskom zatvorskom kompleksu u Turskoj, u kom je grof bio zatočen tokom svojih pohoda na Istok. Konačno, Arno će u potrazi za (ne)slavnim konteom krenuti Putem Zmaja iz podnaslova igre, kriptičnog obreda inicijacije članova vampirskog reda, sve u cilju razrešenja misterije da li vampiri zaista postoje. Pored ovoga, i ostali elementi priče samo doprinose prilično originalnom i realističnom pristupu obrade mita o Drakuli. Kako se cela igra odvija nedugo nakon završetka Prvog svetkog rata, ruševine zgrada i drugi ostaci razaranja tvore specifičnu atmosferu, koja inače nije karakteristična za priče o vampirima (ruine Drakulinog zamka su, recimo, žrtva detonacije municije koju je vojska u njemu čuvala). Naročito je interesantno racionalno i demistifikovano viđenje vampirizma iz ugla jednog od likova, strogo metodičnog profesora Heinriha von Krügera, uz njegovu originalnu kritiku literarnog epa Brema Stokera - objašnjenje zašto je najekranizovanija priča u istoriji zapravo traljavo pisanije jednog diletantskog pisca...

Najšokantniji sastojak novog Drakule tiče se (bizarnog) truda autora da u igru implementiraju, verovali ili ne, dve kompletne knjige koje se nalaze u odeljku sa različitim spisima, skicama i drugim bitnijim dokumentima, i koje će igrač konsultovati tokom igranja. Kao i svaki sveštenik koji drži do sebe, Arno sa sobom nosi Bibliju, koju ćete imati priliku da ovde pročitate kompletnu, i to na izvornom latinskom jeziku! Raspamećujeći trud da se skenira i u igru ubaci tri hiljade i kusur strana svete knjige u integralnom obliku treba dodati i podatak da je na identičan način u igri prisutan i kompletan Stokerov roman, ubačen od korica do korica, naravno na engleskom jeziku.

Princip samog igranja praktično je identičan ostalim node-based igrama, koje Kheops forsira godinama unazad (red istraživanja lokacija, red razgovora sa likovima, gomila zagonetki i mehanizama koje pri tom treba rešiti). Pored pomenutog senzacionalnog featurea, novine u igračkom interfejsu tiču se već pomenutog odeljka sa dokumentima (ekran sa svim pratećim opcijama poziva se desnim klikom miša), u kojem je moguće sortirati masu najrazličitije papirologije po nekoliko kriterijuma (recimo, po redosledu akvizicije ili lokalitetu gde je preuzeta). Tu je i spisak svih tekućih zadataka koje treba obaviti, što u velikoj meri olakšava igranje i anulira nepotrebno tumaranje terenom, a igru karakteriše i bizarna težina i kompleksnost nekoliko glavolomki u kasnijem toku igranja (nakon što gotovo pola igre slistite bez većih problema, u biblioteci u Budimpešti naletećete na pravu sačekušu u obliku provaljivanja kriptičnog kataloškog sistema za organizaciju knjiga). Manja zamerka ide pojedinim problemima kod kojih je rešenje na nekom drugom jeziku (nemačkom ili latinskom), kao i situacije u kojima Arno treba da navede pojmove koji mu ne znače ništa (što ne važi i za igrača koji ga vodi), jer će biti relevantni tek kroz nekoliko decenija. Doduše, ove stvari su, po pravilu, opcionog karaktera i prisutne su da bi dodatno produbile ionako kompleksnu i znalački ispričanu priču.

U grafičkom smislu, nema mnogo ni pozitivnih ni negativnih iznenađenja u odnosu na Kheopsov standard. Grafika je lepa i detaljna, ali blago zamućena i standardno ukočena, sa minimalnim animacionim elementima (magla, titranje plamena ili neispravih sijalica, promicanje oblaka), koji relativno dobro dočaravaju sablasno-turobnu atmosferu kakva bi se očekivala od igre koja za temu ima vampire. Animacija likova i njihov izgled poslovično su zastareli i stiče se utisak da bi grafički dizajneri mogli da porade na povećanju atraktivnosti svojih naslova (koji međusobno liče kao jaje jajetu), bez obzira na to što se radi o „običnim” avanturama (uostalom, tako nešto je pošlo za rukom autorima četvrtog Mysta pre pune četiri godine!). S druge strane, stvar vade korektno odrađeni glasovi glumaca, kao i odgovarajuća muzika.

Avanturistički eksperiment zvani Dracula 3 svakako neće leći nekim avanturistima koji su očekivali još jednu pitku poteru za prvim vampirom, ali ako ste raspoloženi za daleko uverljiviji i studiozniji pristup temi (dve gratis knjige pride da i ne pominjemo), Path of the Dragon i te kako zasužuje preporuku.


Platforma:
PC
Potrebno:
Intel Pentium III 800 MHz ili AMD ekvivalent, 128 MB RAM-a, 64 MB DirectX 9.0 kompatibilna grafička kartica
Poželjno:
Intel Pentium IV 1 GHz ili AMD ekvivalent, 256 MB RAM-a, 128 MB DirectX 9.0 kompatibilna grafička kartica
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .microids .com
83
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama