Zvučno ime ne čini igru. To je pouka koju Shattered Suns daje onima koji još nisu naučili tu važnu životnu lekciju. Delo nezavisnog razvojnog tima Clear Crown Studios, napravljeno sa daleko manjim fondovima od većine modernih naslova, obećavalo je originalne ideje, prijatan gameplay i ostale, za indie naslove poslovične osobine. Nažalost, ti kvaliteti su izostali i ostala nam je samo prazna ljuštura načinjena od malobrojnih poligona i loših tekstura. Jedini element koji se donekle izdiže iznad sveopšteg lošeg utiska jeste dobro razrađena, iako ne previše originalna priča. Tako ćete se naći u ulozi kapetana Maksa, komandanta svemirskog broda Fire Storm, obdarenog više nego brbljivom veštačkom inteligencijom. Početak igre zatiče vas u trenutku obnavljanja vaše pilotske licence i početka konačne ofanzive snaga Qalana i Trexona, koji već dugi niz godina pokušavaju da pokore vama dragu demokratsku, pravednu i miroljubivu Statiansku federaciju. Nažalost, odvažnost i hrabrost pilota federacije nije dovoljna i plima združenih neprijatelja probija vremenom oslabljene brane. Poslednji sistemi padaju u ruke agresora i Statianska federacija se raspada. Već prilikom pada, Statie se zasniva u pokret otpora, kome se vi, sklopom okolnosti, priključujete, izbegavajući tako pad u neprijateljsko ropstvo. Ipak, ono što vas muči i što će vas pratiti kroz igru jeste pitanje sudbine Seeng-Si, vaše verenice, s kojom ste se poslednji put čuli tik pre početka ofanzive i koja se vodi kao nestala u akciji.  | Kroz igru ćete imati prilike da se borite za oslobađanje galaksije od okupatora, kao i da sretnete veliki broj verno dočaranih likova koji će znatno uticati na dešavanja u igri. Interakcija sa likovima daje vam (lažni) osećaj da imate kontrolu nad razvojem događaja i odlukama koje Maks donosi. Priča koju ćete imati prilike da pratite zaista je dostojno napisana, ali je previše razvučena i katastrofalno tehnički realizovana, tako da ćete se često upuštati u desetominutne dijaloge sa drugim likovima, praćene jedino pojavljivanjem teksta na ekranu i iritirajućim „ting!” zvukom. Tako ćete, i pored dobre priče, zamrzeti tu tekstualnu špansku seriju i žudeti za barem jednom animiranom scenom ili reprodukovanim ljudskim glasom.Zvučna podloga je bedna i sastoji se od nekoliko akcionih tema i beskrajne tišine svemira. Ni traga od bogatog radio chattera ili epskih instrumentala, kojima tradicionalno obiluju svemirske 3D strategije. Ni ostali tehnički aspekti igre nisu doživeli bolju sudbinu: brodovi, svemirske stanice i ostali objekti primitivnog su izgleda i jednoličnih tekstura, dok se jedino za nebeska tela može reći da izgledaju kako-tako pristojno. Ipak, tehničke karakteristike nisu uvek presudne, pa se dešava da neka niskobudžetna igra ima dovoljno čara da prevaziđe nedostatak kvalitetnog zvuka i grafike i, ipak, privuče igrače kvalitetnim gameplayom i istupanjem van do tada utvrđenih granica žanra. Nažalost, to se nije desilo u slučaju Shattered Suns, čiji je gameplay neinventivan, repetitivan i lišen svakog strateškog izazova. Elementi o kojima ćete morati da vodite računa obuhvataju već davno poznato sakupljanje resursa, istraživanje tehnologija i izgradnju/upotrebu flote. Skoro svaka igra ovog tipa zasniva se na tim istim principima, ali su oni u Shattered Sunsu dovedeni do vrhunca jednostavnosti. Iako postoje tri resursa u igri (ruda, kristal i novac), opcija autotrading na stanicama učiniće da u svakom trenutku imate istu količinu svakog resursa, rešavajući vas potrebe da balansirate prihode. Svaka stanica ima sopstvene rezerve resursa, a teretnim brodovima ćete stvarati trgovačke rute, koje će izjednačavati količinu resursa između njih po principu spojenih sudova. Tako vam nakon brze postavke ekonomskog sistema ostaje samo da se bavite istraživanjem malog broja tehnologija koje su vam na raspolaganju, a njih ćete morati da razvijate za svaku stanicu ponaosob, što prosto izluđuje tokom dužih misija u kojima ćete kontrolisati veliki broj tih masivnih građevina. Istraživanjem tehnologija dobijate mogućnost opremanja brodova boljom opremom, kao i unapređivanja same stanice. Brodove dizajnirate pomoću jednostavnog sistema povećavanja i smanjivanja atributa, a moći ćete da prilagodite jačinu i vrstu oružja, oklopa, kao i specijalne mogućnosti koje će vaš brod koristiti. Nažalost, postoji samo jedna vrsta „skeleta” na koji ćete dodavati elemente, pošto ne postoje brodovi različitih veličina već ste tokom cele igre ograničeni na fregate. Čak ni izbor oružja i specijalnih sposobnosti nije od presudnog značaja, tako da je dovoljno dizajnirati jednu vrstu broda sa maksimalnim atributima i mahnito štancovati iste takve. Sve to lišava Shattered Suns bilo kakvih ozbiljnijih strateških izazova, ostavljajući vam da se borite sa vašim najljućim neprijateljem - kamerom. Kamera je teška za pozicioniranje, a nezgodan sistem zuma osigurava da ni u jednom trenutku nećete uspeti da postavite kameru na odgovarajuću tačku u prostoru. Pored toga, svi objekti u svemiru se kreću, planete orbitiraju oko Sunca, meseci oko planeta, a tu i pokoja stanica ubaci svoju orbitu. Tako ćete često tražiti stanicu koja je „malopre bila tu” ili brodove koji su ostali da plutaju u svemiru, dok je vaša baza nastavila svoj put oko Sunca. |