TEST PLAY<>
052018<><>

Masters of Anima

Od osnivanja studija Passtech Games krajem 2012. godine, ova grupica francuskih developera iz Liona ustalila je ritam izdavanja novog naslova na svake dve godine. Nakon što smo imali priliku da se zabavimo uz Space Run i Space Run Galaxy, veseli Francuzi su rešili da je pravi trenutak da zavire u potpuno novi univerzum i potpuno novi žanr. Masters of Anima nas vodi u fantastični svet Spark, u kome prirodom kruži specijalna magična energija zvana Anima. U Sparku pored običnih ljudi postoje i Shaperi, osobe sa posebnim talentom da kontrolišu Animu i pomoću nje prave magične konstrukte zvane Guardiani. Njihova primarna namena je da čuvaju i pomažu pre svega protiv opasnih Golema, monstruma sazdanim od magme i haosa koji napadaju miroljubiv narod. Iako su Shaperi uz pomoć Guardiana odavno pobedili Goleme, generacije Shapera pripremaju se za slučaj da se ponovo pojavi potreba za bitkama.

Masters of Anima je vrhunski zabavna mešavina dva popularna žanra koja će obradovati i fanove RTS-a i ljubitelje RPG-a, a ako su vam obe arome po ćefu, divno ćete se provesti.

Jedan od mladih Shapera u Sparku je i Otto, naivni dobričina koji pokušava da prođe ispit za Master Shapera kako bi mogao da se venča sa verenicom Anom, koja je već zaslužila tu prestižnu titulu. Problemi nastaju kada se pojavi zli Zahr okružen armijom Golema koji kidnapuje Anu, deli njeno biće na srce, um i telo i te delove sakriva na različite krajeve Sparka. Ottou ne preostaje ništa drugo nego da sa ono malo umešnosti u kontrolisanju Anime krene u spasilačku misiju, uz srećni bonus što će, ako uspe da spase svoju verenicu, spasiti i ceo svet.

Masters of Anima je specifična kombinacija akcionog RPG-a i strategije u realnom vremenu. Otto, tehnički gledano, može sam da se bori, ali to mu nije jača strana. Njegova (a time i vaša) prava snaga leži u pažljivom i promišljenom upravljanju armijama Guardiana, koje prizivate trošeći zalihe Anime. Menadžment Anime je ono što deli trijumf od fijaska jer svaku stvorenu jedinicu kojom upravljate možete da pretvorite nazad u Animu i stvorite neku drugu u slučaju da vam je ona neophodna. Vašu armiju čini pet vrsta Guardiana i svaka je korisna kako u samim bitkama, tako i van njih kada ste suočeni sa prostornim i logičkim zagonetkama koje ne možete da rešite sami, nego vam je neophodna pomoć vaših magičnih saboraca. Protectori su naoružani sekirama i štitom, pa u bitkama mogu da ošamute protivnike, dok vam izvan bitaka pomažu u guranju teških objekata. Ipak, i pored toga što su dobro oklopljeni, ne smete ih ostavljati u zoni napada opasnih neprijatelja jer to brzo vodi do desetkovanja vaše armije. Sentineli su dalekometne jedinice koje nanose mnogo štete, ali su krhke, pa morate da neprestano pazite na njihovo zdravlje ili ćete ih izgubiti. Summoneri su nešto poput mini-shapera jer sami prizivaju druge (inače protivničke) jedinice da se bore na njihovoj strani. Keeperi su pre svega namenjeni podršci vaših regularnih boraca jer mogu da bafuju saveznike i debafuju protivnike. Na kraju, tu su Commanderi, koji u bitkama prenose vaše naredbe ostalim tipovima Guardiana, a van bitaka su u stanju da pokupe posebne predmete koji pružaju bitne bonuse svim saveznicima u njihovoj okolini.

Kao što je slučaj u većini brzih strategija u realnom vremenu, vaše taktičko umeće moraju da isprate i dobri refleksi.

Kao što je slučaj u većini brzih strategija u realnom vremenu, vaše taktičko umeće moraju da isprate i dobri refleksi. Srećom, ukoliko u nekoj situaciji ne odreagujete ispravno ili blagovremeno, checkpointi za snimanje pozicije nisu daleko, pa brzo možete da probate ponovo, ali sada naoružani sa više znanja o situaciji koja vas očekuje. Kada igra dovoljno odmakne i susretnete se sa izuzetno izazovnim Golemima, biće potrebno nekoliko wipeova vaše armije da skapirate šta je idealna taktika, a zatim i nekoliko da je ispravno izvedete. Ipak, kada se to desi, osećaj uspeha zaista ispunjava. Problemi sa upravljanjem vašim jedinicama mogu da se pojave i na početku igre kad ih je tek desetak, a ne kasnije kada ih je na ekranu skoro stotinu. Razlog za to je neophodno vreme dok vam komande ne uđu potpuno u prste. Kontrole jesu komplikovane, ali su takođe izvedene veoma korektno, pa navikavanje na njih teče prilično brzo. Kada postanete majstor u Masters of Anima, a to znači da ste u potpunosti ovladali i kontrolama i strateškom komponentom igre, ona vam otkriva svoje pravo lice – ovo je britak i dinamičan naslov u kom laserski precizno žongliranje različitim tipovima jedinica u žaru bitke izvlači osmeh na lice.

U klasičnom aRPG maniru, svaki poraženi protivnik znači nekoliko stečenih poena iskustva, a sa svakim nivoom imate mogućnost da otključate ili unapredite Ottove sposobnosti ili veštine njegovih Guardiana. Progresija je tečna i smislena, neprestano se nešto dešava i vaš arsenal se obogaćuje. Sem toga, igra vas ne gura u bitke bez kraja, nego se uvek u pravom trenutku pojavi neka zagonetka, tako da nećete iskusiti rane napade monotonije. Ipak, dok se aktivnosti u igri pažljivo smenjuju kako vam ne bi bilo dosadno, nivoi su ekstremno linearni, bez račvanja ili istraživanja. Idete od tačke A do tačke B, tamaneći sve protivnike i rešavajući sve zagonetke na koje naiđete. To nije loše samo po sebi, ali moglo je još bolje.

Ovo je britak i dinamičan naslov u kom laserski precizno žongliranje različitim tipovima jedinica u žaru bitke izvlači osmeh na lice.

Pripovedanje je verovatno najslabija tačka Masters of Anima. Priča je očigledan kliše koji najbolje funkcioniše ako se shvati kao omaž naslovima iz osamdesetih godina prošlog veka. Sem toga, likovi u igri su veoma simpatični na prvu loptu, ali malo toga se radi sa njima do kraja igre. Veoma simpatičan je i sam vizuelni dizajn igre, sa lepom, šarenom i stilizovanom grafikom.

Masters of Anima je vrhunski zabavna mešavina dva popularna žanra koja će obradovati i fanove RTS-a i ljubitelje RPG-a, a ako su vam obe arome po ćefu, divno ćete se provesti. Nama koji teramo mak na konac ostaće želja za malo kompleksnijom i dužom pričom, za grananjem i istraživanjem, za malo više sadržaja.

Dragan KOSOVAC

 
BattleTech
Frostpunk
Ni No Kuni II: Revenant Kingdom
God of War
Assassin’s Creed Rogue Remastered
Assassin’s Creed Origins: The Hidden Ones, Discovery Tour i The Curse of the Pharaohs
Ash of Gods: Redemption
Minit
Masters of Anima
Šta mislite o ovom tekstu?
The Swords of Ditto
Jalopy
A Way Out
TT Isle of Man
Demolish & Build 2018
Orwell: Ignorance is Strength – Episode 3
Farm Manager 2018
Extinction

Platforma:
Windows, PS4, Xbox One, Switch
Potrebno:
Intel Core i3-2125 / AMD FX-4100, 4 GB RAM, GeForce GTX 560 / Radeon HD 7790, 1 GB VRAM
Poželjno:
Intel Core i7-3820 / AMD FX-8350, 8 GB RAM, GeForce GTX 760 / Radeon R7 370, 2 GB VRAM
Veličina:
2 GB
Adresa:
www .mastersofanima .com

78
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera