TEST RUN<>
102012<><>

AudioGaming AudioRain i AudioWind

Sintetičko nevreme

Svaki od kontrolnih blokova definiše po jednu zvučnu karakteristiku kiše
Dizajn zvuka u industriji video igara praktično je nepoznanica za prosečnog vizuelno fokusiranog konzumenta. Kao glavna stavka novog proizvoda u prvi plan uvek izlaze mogućnosti najnovijeg video endžina i čini se da po pitanju samog zvuka nema više šta da se kaže. Iako stidljiv pomak na tom polju postoji već neko vreme, francuski AudioGaming napravio je jedan od prvih hrabrih iskoraka u jednostavnosti korišćenja proceduralne tehnologije na amaterskim, a i profesionalnim radnim stanicama koje se koriste za high-end komercijalni dizajn zvuka.

Ta tehnologija verovatno nije poznata čitaocima koji se nisu udubljivali u tehnološki proces izrade video igara. Sami začeci kreiranja igara postavili su temelj pristupa genezi zvuka. Kao i u realnosti, svaka interakcija predmeta ili događaj (koračanje, pucanje iz oružja i slično) okidaju određeni audio sempl. Zbog primitivnosti prvih igračkih platformi, te zvukove činili su po jedan niskokvalitetni sempl za svaki događaj. Tehnološkim napretkom i pojavom komformata sa kompresijom postignut je mnogo kvalitetniji zvuk u igrama i mogućnost korišćenja više semplova za istu akciju, čime se razbija monotonija i dobija na uverljivosti. Međutim, i pored hardverskog progresa, audio podaci postaju bitna stavka u veličini igre i protoku i snazi potrebnoj za njihovu obradu i plejbek u realnom vremenu. Nezanemarljiva stavka je i veliki broj radnih sati dizajnera potreban za stvaranje audio sadržaja.

Karakteristike vetra određuju se isto kao i u slučaju kiše
Proceduralni audio je algoritamski pristup u kreiranju sadržaja i predstavlja suprotnost pomenutom i trenutnom načinu produkcije. Elegantno rešenje u tom domenu ponudio je upravo AudioGaming svojim proizvodima koji su bazirani na sintezi zvukova u realnom vremenu, a ne na plejbeku unapred snimljenih semplova i nemaju praktično nikakav memorijski otisak. Pored očigledne prednosti u uštedi resursa, nude i visoku fleksibilnost u vidu direktne povezanosti sa parametrima igre.

Trenutno su u ponudi AudioRain i AudioWind (AudioFootsteps je u beta fazi, a najavljen je i AudioFire), koji sintetizuju zvukove kiše i vetra. Postoje u VST i RTAS varijantama i, što je najbitnije razvojnim timovima, kao plug-in za fmod studio, najzastupljeniju radnu stanicu za integraciju i sinhronizaciju audio i video materijala u igrama.

AudioWind i AudioRain dolaze sa po pet blokova interakcije, svaki sa sopstvenim podešavanjima. Blokovi predstavljaju određenu karakteristiku sintetizovanog zvuka. Kod vetra su to pozadinski zvuk, zviždanje, nalet, udar i niskofrekventni oscilator za suptilne promene i dodavanje nasumične živosti zvuku. Karakteristike kiše su, pored oscilatora, tutnjava i dva tipa tečnosti. Za slučaj da 100 predložaka uključenih u proizvod ne bude dovoljno, moguće je randomizovati parametre i automatizovati ih kako bi se napravio prirodan prelaz iz povetarca u uragan ili iz kišice u provalu oblaka. Automatizacija te vrste je praktično nemoguća pri radu sa semplovima i svodi se na prelazak iz jednog zvuka u drugi. Ako izračunamo koliko varijacija ima u prelasku iz jednog ekstrema u drugi i koliko je semplova i efekata potrebno da taj prelaz bude neprimetan i prirodan, a uzmemo u obzir i procesorsku snagu i protok na hard disku za obradu visokokomprimovanog zapisa u realnom vremenu, postaje prilično očigledna prednost proceduralnog pristupa u odnosu na konvencionalni. Promene parametara će modifikovati audio generaciju bez potrebe za redizajnom i dodavanjem novih slojeva zvuka. Sam rad je jednostavan, poput rada na bilo kom drugom virtuelnom sintisajzeru koji poseduje integrisane ekvilajzere, filtere i parametre za kontrolu sinteze. AudioGamingove proizvode krasi i rad u surroundu, što ga pored rada na igrama čini dobrim i za rad na video projektima.

Iako sve to zvuči lepo, postoje, nažalost, i mane poput nepredvidivog ponašanja generisanog zvuka ako se precizno ne odrede okviri sinteze, kao i teškoće u primeni na konzolama zbog slabe integracije audio pogona sa grafičkim endžinom. Naravno, tu je i prosta činjenica da mnoštvo zvukova još nije moguće verodostojno sintetizovati. I pored svega toga, projekat nesumnjivo ima svetlu budućnost i podići će, zasad u kombinaciji sa semplovanim zvukom, dizajn audio segmenta video igara na viši nivo.

Uroš ZEČEVIĆ

 
Adobe Photoshop Lightroom 4
Greenshot 0.8
Pika Software Builder 4.9.5.2
Kaspersky Internet Security 2013
AudioGaming AudioRain i AudioWind
Šta mislite o ovom tekstu?
Stencyl 2.1
FrontFace 2.2.2
JukeRec 1.7.0.0
CyberLink Power2Go 8 Platinum
HandBrake 0.9.8
ASTRA32 3.01
ALLPlayer 5.2
AutoReplay for YouTube 1.9.14
Color Desker 2.2
AlwaysMouseWheel 2.22
CleanPage 1.4.0.2
Live TV Toolbar 1.1.3.0
Screen Ruler 2D 1.12
Sharp World Clock 5.82
Scroll Marker 0.6-4

Potrebno:
Windows XP/Vista/7, Mac OS X, 512 MB RAM-a
Veličina:
2,3 MB, 2,3 MB na HD-u (svaki)
Cena:
245 evra
Adresa:
www .audiogaming .net
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera