DOMAĆA SCENA<>
092011<><>

Chicken Lines

Domaći pilići na svetskoj mreži

U Srbiji ne postoji industrija razvoja video igara. Iako izdavačke kuće u svetu lepo žive od toga, kod nas se sve svodi na usamljene napore nekolicine pojedinaca. Bilo je studija koji su pokušali da se probiju, ali su neslavno propali, jer ovde jednostavno nema razumevanja i podrške za tu vrstu posla. Nije li onda čudno to što preovladava mišljenje da je u domaćim uslovima nemoguće okupiti grupu ljudi koja će, dogovarajući se samo putem Interneta, stvoriti igru koja u svojoj klasi može ravnopravno da se nosi sa konkurencijom iz celog sveta?

O naslovu Chicken Lines (SK 03/2003) prvi put smo pisali još davne 2003. godine. Reč je o varijaciji igre Lines, u kojoj igrač mora da složi istovetne znakove (po boji ili obliku) u vodoravnu, vertikalnu ili dijagonalnu liniju kako bi oni nestali sa table. Odlike domaće verzije bile su dopadljiva grafika sa raznobojnim pilićima u glavnoj ulozi, te prisustvo četiri posebna pileta, čijom se upotrebom momentalno raščišćavala tabla. Ova igra dostupna je i danas na sajtu autora i može se besplatno preuzeti. Međutim, u vreme kada većina domaćih internet korisnika obitava pretežno na Facebooku, jedini način da se oni zainteresuju za bilo koju igru jeste da im se ona servira na tacni. Takav poduhvat zahteva stručnjake za nekoliko različitih tehnologija i gotovo je nemoguće da ga na sebe preuzme samo jedan čovek. Rešenje leži u okupljanju pojedinaca zainteresovanih da se oprobaju u stvaranju igre i njihovoj koordinaciji putem Interneta, ali svi takvi pokušaji obavezno se završe odustajanjem, zar ne?

„Nije bilo odustajanja, samo usporavanja”, kaže producent Nenad Hrnjak. „Prvobitno smo planirali da igru dovršimo u maju, ali kako smo svi zaposleni na drugim poslovima, a Piliće (domaći naslov) smo radili u slobodno vreme, došlo je do neizbežnih odlaganja”.

Na osavremenjavanju igre i njenom prilagođavanju za Facebook radilo je petnaest ljudi. Za dopadljivu grafiku pobrinuo se Dragan Jakovljević, Dejan Dragić radio je na Flash programiranju, a Dejan Vesić i Milorad Tomašević bili su zaduženi za usklađivanje servisa Amazon Cloud i Facebook API-ja. Boris Mladenović iz grupe Jarboli napravio je muzičku temu na engleskom jeziku, a dvanaest priča o junacima igre, kasnije objavljenih u digitalnom obliku za čitač Kindle, napisao je Brejdi Vudson. Reč je o iskusnim stručnjacima u svojim oblastima, ali im je ipak bilo potrebno više od osam meseci da naprave proizvod kojim će biti zadovoljni.

„Najveći problem predstavljalo nam je asinhrono testiranje. Recimo, Flash programer svoj deo završi jedne nedelje, server programer druge, pa se podrobno testiranje okonča tek tri sedmice nakon početka rada. Takođe, Facebook je znatno menjao svoj API barem četiri puta u tih osam meseci, što nas je prisililo na nova odlaganja i prepravljanje već napisanih delova koda”, dodaje naš sagovornik.

Uprkos svim nedaćama, treća verzija igre Chicken Lines (prva je napisana 1998. godine) uspešno je završena i do sada ju je zaigralo više od 35.000 članova najpopularnije društvene mreže na svetu. Iako je reč o ostvarenju nezavisne produkcije iza kojeg ne stoji nikakav izdavač, igra izgleda, zvuči i deluje kao nešto što bi nam skupo prodao PopCap ili neka druga izdavačka kuća. Domaći Pilići su besplatni za igranje, a prevedeni su i na dva svetska jezika – engleski i italijanski.

Tabla za igru sastoji se od šezdeset i četiri polja (8 x 8), od čega su nasumično odabrana četiri preprečena zatvorenim vratima. U ostalih šezdeset pojavljuju se simpatično animirani pilići u deset različitih boja (rasa). Zarobljeni su u kokošinjcu, ali im u pomoć stiže Plumendinijev cirkus. Svaka vrsta ima svog heroja među pripadnicima putujuće trupe, a oni opet imaju specijalne moći koje pomažu igraču da oslobodi što više pernatih bića iz zatočeništva. Ove moći variraju od otključavanja vrata, plašenja grupe okolnih ptičica, pa sve do zamene mesta udaljenih pilića ili korišćenja džokera koji zamenjuje bilo koju vrstu. Igrači na početku partije mogu da izaberu do četiri ovakva heroja, a svaki može da se iskoristi unapred određeni broj puta. Od naprednih mogućnosti tu su tabele rezultata koje omogućavaju poređenje sa poznanicima, slanje virtuelnih poklona, te sistem mikrotransakcija (Facebook krediti i uplata putem SMS-a), koji omogućava kupovinu dodatnih zlatnih zrna, koja se pak koriste za slanje poklona prijateljima i upotrebu herojskih kartica. Autori kažu da ne očekuju zaradu od ovog projekta, niti im je to bio cilj.

„Naši ljudi ne kupuju zlatna zrna, jer jednostavno nisu navikli na to da plaćaju za igre. Zbog toga smo i omogućili da se dovoljna količina zrna za nesmetano igranje dobija besplatno. Prilikom registracije svaki igrač dobije 2000 zrna, a stiču se besplatno i uspešnim igranjem ili pozivanjem prijatelja. Mikrotransakcije su tu kao opcija i prikaz tehničkih mogućnosti koje pružaju današnje tehnologije”, kaže Hrnjak.

Grupa ljudi koja je radila na igri u međuvremenu se razišla. Preostala četiri člana ekipe rade na održavanju postojeće igre i dovršavaju verziju za iPad, koja bi trebalo da se pojavi u septembru. Nema planova za prilagođavanje igre za Android uređaje ili mrežu Google+. Kažu da su jednostavno želeli da naprave igru koju će ljudi igrati. Najviše bi voleli kada bi Piliće zaigralo milion ljudi na Facebooku, a uopšte im ne smetaju zajedljivi komentari o oponašanju grafičkog stila popularnog Angry Birdsa, iako Pilići postoje mnogo duže u različitim verzijama.

„Ljudi su skloni tome da nove stvari upoređuju sa nečim što im je već poznato. Poređenje sa igrom Angry Birds mi vidimo kao svojevrsnu pohvalu i voleli bismo da jednog dana neka nova igra bude upoređena sa Pilićima”, odgovara uz osmeh naš sagovornik.

Za više informacija preporučujemo vam da posetite neku od sledećih adresa: www.chickenlines.com, www.facebook.com/ChickenLines, www.facebook.com/mojipilici, www.nebitnebit.com/chick/clinesgame.htm (stara verzija).

Nikola BULJ

 
 DOMAĆA SCENA
Chicken Lines
Šta mislite o ovom tekstu?

 NA LICU MESTA
GamesCom 2011
QuakeCon 2011

 TEST JOY
Speedlink Competition Pro 25th Anniversary Edition
Razer Vespula

 STARO ZA NOVO
Half-life 2: The Stanley Parable
Half-life 2: Obscura

 JA, IGRAČ
Rođen u Srbiju, a srce u Ameriku
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera